سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/12 09:23:19
در دیدار جمعی از فعالان بهاری با ریاست کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مطرح شد:

پرورش بر آموزش تقدم دارد

اخیراً جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی و اصحاب رسانه شهرستان بهار با احمدرضا احسانی، ریاست کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کردند و از دغدغه‌های خود همچون زیرسازی های فرهنگی و آموزشی، ارتقاء آموزش های مهارت محوری، حمایت های معنوی و دیگر مباحث در این زمینه گفتگو داشتند.

شناسه خبر: 11933

به گزارش نشاط شهر، در ابتدای این نشست احمد رضا احسانی بر تعاملی بودن این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل یکی از پروسه های فرهنگ‌سازی می‌باشد، چراکه با گسترش ارتباطات می‌توان فرهنگ‌های لازمه ی جامعه اسلامی را تعیین و تبیین کرد که شایان ذکر است در کشور انقلابی، هنوز جا برای ارتقاء این حوزه بسیار است.

 

وی افزود: برای اثربخشی در حوزه فرهنگ، باید در گام اول ذهن ها را در مَهدها پرورش داد تا این ذهنِ آماده شده بستری باشد برای آموزش در سنین بالاتر، بااین اوصاف برای فرهنگ‌سازی ابتدا باید بر ذهن، انديشه و زاویه دید کار کرد تا بتوان با آموزش، اثربخشیِ فرهنگ‌سازی را مشاهده نمود.

 

احسانی در ادامه زیبایی جامعه را در تنوع و تکثر دانست و بیان کرد: وظیفه در حوزه فرهنگ، کشف نقاط مشترک می‌باشد و با احترام به تفاوت ها می توان نقاط مشترک را پیدا و نقاط تفرقه انگیز را کاهش داد تا بتوان در امر فرهنگ‌سازی موفق بود و مهمترین نکته این است که باید در نظر داشته باشیم قبل از آموزش در بحث فرهنگسازی، افراد باید پرورش های لازم را دیده باشند.

 

 وی در ادامه به خرده فرهنگ ها اشاره کرد و گفت: با توجه کردن به خرده فرهنگ ها می توان گام‌های مثمرثمری در جهت رشد و اعتلای فرهنگ برداشت.

 

احسانی درادامه استاد غلامرضا بهاری را یک سرمایه ی ارزشمند دانست و گفت: مرحوم غلامرضا بهاری یک سرمایه عظیم و ارزشمندی در هنر بود که آثارش جاودانه است، زمانیکه وی در قید حیات بود با همکاری های صورت گرفته توانستیم از کتاب شعر او رونمایی کنیم تا از توانمندی هایش بعنوان یک چهره ماندگار یاد کنیم.

 

احمدرضا احسانی ریاست کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خاتمه ی سخنان خود، از جوانان بااستعدادِ بی‌نظیری که در حوزه های مختلف و بویژه در بحث هنرِ شهرستان بهار می‌درخشند یاد کرد و افزود: این جوانان مایه ی افتخار و زمینه ساز ارتقاء حوزه های مختلف هستند و با کوتاهی هائیکه از جانب ما (مسئولین فرهنگ و ارشاد) رخ داده باعث شده این شهرستان از برخی امتیازات دراین حوزه محروم بماند اما تلاش شد که بخشی از این قصور جبران شود اما این به منزله کافی بودن امتیازات نیست و این شهرستان باید بیش از این تحت حمایت قرار گیرد.

 

شهرزاد عباسی

 

انتهای پیام /ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی