سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/26 11:03:26
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان در جمع سرمایه گذاران ترکیه ای:

شهر بهار به دلیل نزدیکی به همدان بهترین امکان را برای ایجاد باغ شهر دارد

در بازدید نیم روزه سرمایه گذاران ترکیه ای از شهر بهار ۱۰ فرصت سرمایه گذاری در بهار برای آنها تشریح شد.

شناسه خبر: 12089

به گزارش نشاط شهر، طی هفته گذشته گروهی از سرمایه گذاران ترکیه ای در سفر نیم روزه به شهر بهار با معیت مدیر کل اقتصاد و دارایی استان در شهرداری بهار جلسه داشته و از نزدیک در جریان فرصت های سرمایه گذاری در بهار قرار گرفتند.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان ، در نشستی که این سرمایه گذاران در شهرداری داشتند به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در بهار پرداخت و اظهار داشت: طبق مطالعاتی که داشتیم با توجه به ظرفیت سرمایه گذاران ۱۰ فرصت سرمایه گذاری در بهار وجود دارد که از آن جمله می توان به تولید فرنچ فرایز سیب زمینی بالغ بر ۵۰ هزار تن ظرفیت و سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و تولید گیاهان دارویی با ظرفیت پنج هزار تن اشاره کرد.

 

سید یاسر محمودی احداث گلخانه هیدروپونیک با ظرفیت ۵ هکتار و  انجام کار مطالعاتی طرح فرآوری سیب زمینی با هدف تولید الکل برای اولین بار در کشور را از دیگر طرح ها برشمرد.

 

وی همچنین به وجود معادن متنوع سنگ های قیمتی و نمیه قیمتی در شهرستان بهار اشاره کرد و اظهار داشت: عمده استخراج معادن به صورت خام انجام می شود که از آن جمله می توان به سنگ آهن، گرانيت، سنگ آهک و سنگ مرمر اشاره کرد و زمینه خوبی برای سرمایه گذاری است.

 

محمودی به ساخت ویلاهای اقامتی در همدان در سالهای گذشته توسط این گروه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت زمین های همدان و همچنین نزدیکی شهر بهار به همدان، این شهر این ظرفیت را دارد که باغ ویلا یا باغ شهر در آن ایجاد شود، اگر شهرداری این زمین را در اختیار قرار دهد می توان این باغ شهر را به صورت مشارکتی در این منطقه ایجاد کرد.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همچنین به ظرفیت تولید سیب زمینی و سیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: بهترین سیر دنیا در همدان تولید می شود و می توان ارزش افزوده بسیاری در تولید سیب زمینی و سیر ایجاد کرد.

 

در ادامه این نشست خسرو طالبی به عنوان رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران به بیان ظرفیت های صادراتی سیب زمینی و میزان تولید شهرستان پرداخت و ابراز علاقمندی جهت کمک به سرمایه گذاران جهت ایجاد فرآوری و صنایع تبدیلی کرد.

 

در ادامه گروه سرمایه گذاران ترکیه ای به همراه هیئتی از شهرداری و شورای شهر بهار و اداره کل اقتصاد و دارایی از نقاط مختلف موجود جهت سرمایه گذاری از جمله زمین ۲۵ هکتاری جهت ایجاد باغ شهر و سوله واقع در حوالی میدان بهار جهت ایجاد فروشگاه و چند نقطه دیگر به صورت میدانی بازدید کردند.

 

شهردار بهار نیز که میزبانی این گروه را بر عهده داشت قول همراهی کامل با این گروه سرمایه گذاری را داد و اظهار داشت: شهرداری بهار نیز تا حد امکان تلاش خود را خواهد کرد تا امکان همراهی و مشارکت جهت سرمایه گذاری با این گروه در سطح شهر بهار صورت گیرد.

 

شایان ذکر است که این گروه علاوه بر بهار از شهرهای ملایر و اسدآباد نیز بازدید داشته و قرار است بهترین مکان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی