سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/14 18:43:20
مسئولِ آلاینده های مضر کیست؟!

مسئولان در قبال مدیریتشان باید جوابگو باشند

بوی نامطبوعی در شهر پیچیده و باعث کلافگی و دلگیری مردم شده، به گونه ای که تحمل این شرایط دشوار تر از روزهای قبل به نظر می رسد و کار به جایی می‌رسد که اکثر تماس‌ها روانه ی دفتر امام جمعه است.

شناسه خبر: 12155

به گزارش نشاط بهار، امام جمعه بهار خود بهتر می داند که این قضیه در گذشته فیصله یافته بود اما قصّه این دیار مظلوم سر دراز دارد، بطوریکه در سال های متمادی فعالان مدنی هم بارها نسبت به نفَس های آلوده مردم شهر، ابراز نگرانی و نارضایتی خود را اعلام کرده بودند و از طرف دیگر رسانه شهرستان هم بارها این مشکل را به چالش کشیده و به مسئولین گوشزد کرده بود اما انگار صندلی های جاودانه، تضمین خود را را به مردم داری ترجیح میداد!

 

با همه این تفاسیر بنظر می‌رسد دیگر همه منتظر پایان این مشکل برای همیشه هستند، همین مسائل و مطالبات و خواسته‌های مردمی به امام جمعه که وی مکلف می‌کند در تریبون نمازجمعه کمی مفصل‌تر و صد البته شفافتر به بیان این مشکل شهر بپردازد؛ امام جمعه شهر بهار در جمعه ای که گذشت مسائل بسیار پراهمیتی را بیان داشتند.

 

 حجت الاسلام ارزنده بارها شخصیت مطالبه‌گری خود را در جلسات و برنامه‌ها نشان داده و دفاع منطقی از منافع شهر را داشته است، شاید همین صداقت و شفافیت گفتاری باعث می‌شود که بیان کند نیتش از گفتن و بیان مشکلات بی‌شمار شهرستان، تخریب شخص، اشخاص یا گروه خاصی نیست بلکه انتظاری به حق است از طرف مردم! مردم انتظار دارند مواضعم را بعنوان امام جمعه این شهر روشن بیان کنم.

 

 حجت الاسلام ارزنده قبل از ببان هر مسئله، انباشت این مشکلات را حاصل کم توجهی و سوء مدیریت و مهمتر از همه حاصل رفتارهای اجتماعی و خودمان می بیند؛ که این مسئله باید مورد توجه اقشار گوناگون فعالان مدنی، سیاسی و اجتماعی قرار گیرد تا نسبت به آینده شهرمان بی تفاوت نباشیم و برای رفع مشکلات همه با هم کمک کنیم.

 

 حجت الاسلام ارزنده در نماز جمعه هفته گذشته اظهار کرد: این مشکل در سال‌های گذشته در شورای فرهنگ عمومی مطرح بود و با توجه به بررسی‌ها و گزارشات واصله قرار بود کار تمام شود تا این شهر نفس راحتی بکشد که متاسفانه مسئولی با اقدام نابخردانه خود مسیر این حرکت را عوض می کند که گذشت زمان نشان می‌دهد نه تنها توفیقی نداشت بلکه این مشکل را حادتر هم کرده! حال سوالی که در ذهن مردم پیش می آید این است که نباید این مسئول در برابر رفتار خود جوابگو باشد؟! وقتی که با اینگونه مدیریت باعث بی اعتمادی، که آحاد مردم و بالا رفتن سطح نارضایتی مردم از قانون می‌شود، نباید چنین مسئولانی در قبال بی کفایتی در این موضوع محاکمه شوند!!

 

حجت الاسلام ارزنده روش مناسبی از مطالبه را نیز ارائه می‌دهد، وی ابتدا مشکلات را بیان می‌کند و علت‌هایی که این مشکلات را نیز به وجود آورده اند را هم بیان می‌دارد که مهمترین قسمتش این است که راه برون رفت از این مشکلات را هم به مردم نشان می‌دهد، آنجایی که از دادستان و بازرسان مربوطه درخواست دارد که ورود جدی تری به مسائل داشته باشند و اجازه ندهند این مردم مورد بی مهری و بی تدبیری قرار بگیرند؛ طبعاً با چنین روشی مردم اثرات مثبت تری از بیان مسائل و مشکلات خواهند دید.

 

 وی همچنین به چندین مشکل اشاره کرد از جمله ناهنجاری‌هایی که در عروسی ها اتفاق می‌افتد، حراست از حقوق آحاد مردم در بستر سیمین رود و نیاز گسترده مردم به مشاوره های حقوقی با توجه به مشکلات زیادی که با آن مواجه هستند که وجود چنین مسائلی بیش از پیش نقش دولت را در فرهنگ جامعه اسلامی پررنگ تر می کند؛ ناگفته نماند که همه در قبال این ناهنجاری‌ها مسئول هستند، خیمه خدمت اتفاق مبارکی است چرا که خیلی از افراد دسترسی آسان به مشاوران حقوقی ندارند و با این حرکت نماز جمعه تبدیل به مکانی برای ارائه خدمات گوناگون مردم می‌شود که بین مردم چنین حرکتی ارزشمند خواهد بود.

 

مرتضی بهادربیگی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی