سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/11 00:53:09
در مجمع عمومی تعاونی سیب زمینی کاران بهار مطرح شد:

گردش مالی ۲۹ میلیارد تومانی شرکت تعاونی سیب زمینی کاران بهار در سال ۹۹

سی و پنجمین مجمع عمومی تعاونی سیب زمینی کاران دی ماه امسال در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد و گزارش سالانه شرکت و برنامه آن برای سال آینده به سمع حضار رسید.

شناسه خبر: 12244

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط بهار، با حضور تعدادی از کشاورزان و سیب زمینی کاران شهرستان بهار مجمع عمومی تعاونی سیب زمینی کاران در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

 

مجمع عمومی تعاونی سیب زمینی کاران با قدمت ۳۵ سال هر ساله در زمستان برگزار شده و گزارش کار سالیانه به اطلاع سهامداران این شرکت می رسد و بازرس تعاونی هر سال با رای سهامداران انتخاب می شود، همچنین اعضای هیات مدیره این شرکت نیز هر سه سال یک بار با انتخاب سهامداران مسئولیت تصمیم گیری ها را در این جایگاه بر عهده می گیرند.

 

آخرین انتخابات هیات مدیره این شرکت تعاونی سال گذشته برگزار شد و هم اکنون آقایان سید علی موسوی بهار به عنوان رئیس هیات مدیره مصطفی صمدی رضا نایب رئیس هیات مدیره  و جلیل جباری، ابراهیم محمودی و ایوب طالبی  اعضای هیات مدیره هستند و اسماعیل آرین فر بازرس این شرکت می باشد.

 

در جلسه مجمع عمومی، مجید ریحانی مدیرعامل تعاونی سیب زمینی کاران در ابتدا ضمن خوشامدگویی، سال ۹۹ را سالی سخت برای کشاورزان بیان کرد و به بیان پاره ای از مشکلات یک سال گذشته شرکت در تامین نهاده ها و ادوات کشاورزی پرداخت و گفت: این سال بسیاری از کشاورزان در تامین نهاده ها مشکل داشتند، شرکت تعاونی نیز از این قاعده مستثنی نبود، لذا با تلاش هیات مدیره سعی کردیم که مشکلات را حد لازم مرتفع کنیم و تمام شاخه های ارائه خدمات به کشاورزان را حفظ نماییم.

 

ریحانی اظهار داشت: در سال گذشته در تامین سموم کشاورزی کار سختی را در پیش داشتیم، چرا که با احتکار خیلی از واردکنندگان و توزیع کنندگان  سموم و افزایش چندین برابری قیمت سموم  مواجه بودیم و اجناس تقلبی در بازار رو به افزایش بود، با همه مشکلات  سعی کردیم بهترین سموم و نهاده های با کیفیت   را با قیمت مناسب تهیه کرده و در اختیار کشاورزان محترم قرار دهیم.

 

 

سال ۱۴۰۱ سال سختی برای کشاورزان خواهد بود

 

مدیرعامل تعاونی سیب زمینی کاران بهار با اشاره به  گزارش سال ۹۹ و ۱۴۰۰ پیش بینی کرد که سال ۱۴۰۱ سال سختی برای کشاورزان در تامین هزینه ها باشد و افزود: پیش بینی ما این است که سال آینده سال سختی برای کشاورزان باشد، چرا که طبق استخراج قیمت ها اکثرا هزینه ها به طور صد درصدی افزایش یافته و لذا باید در تامین نهاده  و بذر و زمین احتیاط کنیم.

 

در ادامه موسوی بهار رئیس تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار ضمن خوش آمدگویی به سهامداران به پیشینه بالای35 سال فعالیت شرکت تعاونی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در همین ایام مجمع عمومی سالیانه شرکت برگزار شد و بیش از ۲۰۰ نفر از سهامداران در انتخاب هیات مدیره شرکت داشتند و هم اکنون طبق برنامه هر ساله گزارش مختصری از وضعیت مالی شرکت به حضار ارائه می شود.

 

گردش مالی شرکت تعاونی سیب زمینی کاران در سال ۹۹ حدود ۲۹ میلیارد تومان شده است

 

موسوی بهار گردش مالی سال ۹۹ شرکت را حدود ۲۹ میلیارد تومان برشمرد و گفت: خرید کلی سموم، ادوات کشاورزی، بذر و نهاده های لازم ۲۴ میلیارد تومان و فروش در حدود ۲۸ میلیارد تومان بود که فروش شامل انواع کود سهمیه ای و غیر سهمیه ای به مبلغ ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ادوات کشاورزی با استقبال خوب کشاورزان به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ،  سموم به میزان ۵ میلیارد تومان، فروش بذر به میزان ۳ میلیارد تومان و ریز مغذی به میزان ۸۰۰ میلیون تومان می شود.

 

موسوی میزان سود شرکت در سال ۹۹ را بیش از سی میلیارد ریال  برشمرد و دلیل آن را حجم بالای گردش مالی شرکت بیان کرد.

 

وی در ادامه گریزی به سال ۱۴۰۰ زد و گفت: امسال حدود ۱۵۰ تن بذر ۹۹ را به صورت مشارکتی برای کشت به پیمانکار واگذار کردیم که حاصلش بیش از ۶۰۰ تن سهمیه شرکت شد که یک سوم آن فروش رفته و دوسوم آن در انبار شرکت موجود است.

 

موسوی بهار در تکمیل گزارش مالی ده ماهه شرکت در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: تا امروز گردش مالی شرکت 25 میلیارد تومان است که ۲۲ میلیارد تومان خرید و ۲۵ میلیارد تومان حاصل از فروش بوده است.

 

وی موجودی بذر ۱۴۰۰ را ۱۸۰ تن برشمرد و وضعیت مالی شرکت را نسبت به سال ۹۹ خیلی خوب عنوان کرد و گفت: گرچه پول ارزشش را نسبت به سال ۹۹ از دست داده اما وضعیت شرکت خیلی بهتر از سال پیش بوده است.

 

کاشت مزرعه نمایشی با ارقام مختلف سیب زمینی از برنامه های سال آینده است

 

وی همچنین از کاشت مزرعه نمایشی با ارقام مختلف بذر در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: یکی از تصمیمات قطعی شرکت برای سال آینده کشت مشارکتی ۱۸۰ تن از ارقام مختلف سیب زمینی توسط پیمانکار است.

در پایان انتخابات جهت انتخاب بازرسین شرکت انجام شد و آقای اسماعیل آرین فر به عنوان بازرس اصلی انتخاب شد.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص

 

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی