سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/13 10:23:35
شهردار بهار خبر داد:

افزایش ۱۲۵ درصدی بودجه شهرداری بهار برای سال ۱۴۰۱

شهردار بهار ظهر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش ۱۲۵ درصدی بودجه شهرداری بهار برای سال آینده خبر داد و گفت: پیش بینی بودجه ۴۵ میلیارد تومانی برای سال آینده کرده ایم که مورد موافقت و تصویب شورای شهر قرار گرفته است.

شناسه خبر: 12253

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر ظهر دیروز نشست خبری شهردار بهار با اهالی رسانه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد و شهردار از تصویب بودجه ۴۵ میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده خبر داد.

 

مجیدی همچنین از رشد ۳۰۰ درصدی آسفالت ریزی سطح شهر در سال آینده خبر داد و گفت: میزان آسفالت ریزی امسال ۲۰۰۰ تن بود که پیش بینی ما برای سال آتی ۶۰۰۰ تن خواهد بود، همچنین رشد بیش از دو برابری را از نظر عمرانی در سال آتی خواهیم داشت.

 

مجیدی همچنین بار دیگر به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای فعالان حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: تا ۱۰ اسفند تخفیف ۳۰ درصدی را برای پرداخت عوارض در نظر گرفته ایم که این شامل فعالان حوزه گردشگری نیز می شود، یعنی تا ۱۰ اسفند به فعالان و سرمایه گذاران بخش گردشگری تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه تعلق می گیرد، این فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران این بخش است.

 

وی از تشکیل کمیته ای در زمینه مبلمان شهری در ساماندهی سیما و منظر شهری در شهرداری بهار خبر داد و گفت: در این کمیته تعدادی از هنرمندان عضو هستند و در زیبا سازی شهر از هنرمندان بومی و عیر بومی دعوت شده تا در نقاشی و زیباسازی شهر مشارکت نمایند.

 

مجیدی همچنین اظهار داشت: از این پس اجازه اجرای نما در معابر بالای ۱۲ متری منوط به ارائه و تصویب طرح در کمیته سیما و منظر شهری خواهد بود و این مورد ابلاغ شده است.

 

وی ساماندهی میدان امام بهار را از دیگر برنامه های شهرداری بیان کرد و گفت: در مکاتبه با دانشگاه ها فراخوانی جهت ارائه طرح در سه بخش المان، کف سازی و جداره های میدان مرکزی شهر درنظر گرفته ایم و افراد تا اواخر فروردین فرصت دارند تا طرح پیشنهادی خود را به شهرداری ارائه دهند، برای طرح برتر یک سکه تمام بهاری آزادی نیز در نظر گرفته شده است، همچنین اگر فرد منتخب توانایی اجرای طرح را نیز داشته باشد، امتیاز اجرای طرح را نیز به وی خواهیم داد.

 

شهردار بهار در خصوص ویژگی های موجود در این طرح گفت: هویت فرهنگی شهر بهار، وجود عارف نامی آیت الله بهاری و حرفه مردم شهر بهار که همانا کشاورزی و کشت محصولات کشاورزی است باید در طرح های ارائه شده مد نظر قرار گیرد، کمیته داوری طرح ها را نیز با همکاری دانشگاه ها و از هیئت علمی دانشگاه ها تشکیل خواهیم داد.

 

در ادامه مجیدی با تشکر از مشارکت مردم در پرداخت عوارض گفت: طی ده ماه گذشته ۱۵ درصد از مردم عوارض نوسازی داده اند که در شش ماه اول سال ۵ درصد بود، همچنین درصد مشارکت مردم در پرداخت عوارض کسب و پیشه تاکنون به ۳ درصد رسیده که قبلا ۱ درصد بود و ما امیدواریم با تخفیفاتی که تا ۱۰ اسفند درنظر گرفته ایم مشارکت بیش از این شود.

 

وی در ادامه از خرید ۷۶ حلقه لاستیک به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان برای ناوگان حمل و نقل و موتوری شهرداری و خرید تجهیزات اولیه آتش نشانی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: مدتها بود که وسایل مورد نیاز برای آتش نشانی خریداری نشده بود و برخی وسایل آنها و ناوگان حمل و نقل و موتوری ما فرسوده شده بود.

 

مجیدی با گلایه از اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان اظهار داشت:  ما در شهر بهار تعداد ۲۲۰۰ کاسب داریم که تنها ۷۸ نفر از آنها عوارض کسب و پیشه پرداخت کرده اند، انتظار ما این است که اتاق اصناف و اداره صمت در این زمینه ما را یاری کنند و همکاری لازم را با ما داشته باشند.

 

شهردار بهار به پیاده رو سازی مشارکتی اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰۰ متر مصالح کف سازی موزاییک در اختیار شهروندان قرار داده شده و شهرداری بهار آمادگی دارد در صورتیکه شهروندان درخواست پیاده روسازی مشارکتی در معابر اصلی داشته باشند، موزاییک در اختیار شهروندان قرار دهد.

 

شهردار بهار اظهار داشت: دو محل در مسکن مهر و شهرک فرهنگیان بهار برای دریافت زباله خشک در نظر گرفته شده است که شهروندان می‌توانند برای تحویل زباله های خشک و بازیافتی به این محل ها مراجعه کنند.

 

وی اعلام کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زیباسازی شب عید از جمله المان ها و نورپردازی، توسط شهرداری بهار پیش بینی شده اما لازم است که مردم از طرح های زیباسازی شهری حمایت کنند و در نگهداری از اموال عمومی کوشا باشند و در صورت مشاهده آسیب به مبلمان شهری و اموال عمومی با سامانه ۱۲۵ یا ۱۱۰ تماس بگیرند.

 

وی همچنین حذف ۲۰ سرعت‌گیر مازاد با هماهنگی راهور و شورای ترافیک شهرستان را از دیگر اقدامات شهرداری بیان کرد که موجبات رضایت خاطر همشهریان را فراهم کرد.

 

مهدی مجیدی اضافه کرد: عوارض خودرو در هر شهری که پرداخت شود به حساب شهرداری همان شهر واریز می‌شود و از شهروندان بهاری درخواست می شود عوارض سالیانه خودرو خود را در دفاتر پیشخوان دولت در شهر بهار پرداخت کنند.

 

وی آلودگی های بصری در حد فاصل ورودی بهار تا میدان آزادگان را ناخوشایند دانست و گفت: پیاده روی شهرداری انبار وسایل و ادوات کشاورزی اشخاص نیست و دپوی وسایل در معابر باعث آشفتگی شهر و آلودگی بصری می شود و با این هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: املاکی که در طرح تعریض بلوارکشاورز هستند و باقیمانده دارند با مراجعه به شهرداری می توانند از امتیازات و توافقات بهره مند شوند.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی