سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/6 23:11:52
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه:

عامل به گفته های خود باشید قبل از اینکه به زبان بیاورید

امام جمعه بهار ، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار گفت: عمل ما باید طبق دستور دین باشد و هرکسی با عمل باید مردم را به خیر و نیکی دعوت کند، باید این را در جامعه نهادینه نماییم و در تربیت اسلامی عامل به گفته های خود باشیم تا بیشتر اثر گذار باشیم.

شناسه خبر: 12335

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه با سفارش همه به تقوای الهی اظهار کرد: اگر ریاست طلبی در مسیر هدایت و خدمت‌ به بندگان باشد، امری پسندیده و مطلوب است و این مهم از ضروریات نظام خلقت و زندگی بشری است و ریاست طلبی رفتن از گرگی که به گله می زند و نابود می‌کند خطرناک تر است و هرکه ریاست طلب باشد و برای ریاست تلاش کند هلاک می شود و ملعون است .

 

حجت‌الاسلام ارزنده افزود : قدرت و ریاست از نظر دین و بزرگان آن امری خطرناک است که نه تنها جای نا اهلان و بی تقوایان نیست ،بلکه برای اهل تقوا نیز با مخاطره همراه است، ریاست بعضی از مردم به دنبال حق طلبی است و به نیت بستگی دارد و باید در درون خود به اینکه هدف از ریاست چیست توجه شود، اگر خالصانه برای خدا باشد و مراقبت کند به این برسند و باعث تقرب به خدا می شود .

 

امام جمعه بهار در ادامه با گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت : عمل باید مطابق دستور دین باشد و دعوت کردن با عمل نقل حک کردن چیزی برروی سنگ است که ماندگار می ماند ، اما بدون عمل مثل نوشتن بر روی آب روان است که زود از بین می‌رود؛ و باید در تربیت اسلامی عامل به گفته های خود باشید قبل از اینکه به زبان آورید .

 

وی با اشاره به شهادت دوخلبان در حادثه سقوط عنوان کرد : آن شهیدان می‌توانستند خود را نجات دهند و کسی هم سرزنش نمی کرد اما برای نجات جان مردم با خدا معامله کردند و عالمانه شهادت را انتخاب کردند؛ وجود این انسانها در نیروی انتظامی و هوایی و مردم سبب حفظ انقلاب بوده و تقوا، بندگی و عشق به اهل بیت را در درون انسان‌ها زنده می کند.

 

وی همچنین تصریح کرد : حمله روسیه به اوکراین را شاهد هستیم، امروز تجزیه و تحلیل در بين عموم مردم کمرنگ شده است و آمريکا سالهاست به کشور های مختلف ظلم می‌کند و آنقدر به روسیه ضربه زده‌ که روسیه برای دفاع از خود از تجربه موفق ایران که مقاومت در مقابل تحریم ها بود استفاده کرد و دست به حمله زد .

 

حجت‌الاسلام ارزنده در پایان افزود : امروز مردم اوکراین برای خريد آب صف بسته‌اند که برای مزدوران داخلی باید عبرت شود، آمریکا خوار و ذلیل شده و ایران اسلامی به برکت خون‌ شهدا و رهبری امام خامنه‌ای در اوج عزت و اقتدار است و ایران امن ترین کشور است، از این اتفاقات باید عبرت گرفت.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی