سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/20 23:40:22
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه:

جهاد تبیین در جامعه باید عملیاتی شود، و دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

امام جمعه بهار ، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار عنوان کرد: هر چیزی در این عالم دارای ارزش و قیمتی است و هر کالایی طالب خاص خود را دارد، و خداوند هم خریدار کالای خاص است؛ کسانی که خالصانه در اوج اخلاص و بندگي با جان و مال به سوی خدا می‌روند، خداوند تبارک تعالی در قبال جانشان بهشت را به آنها اعطا می کند.

شناسه خبر: 12379

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از اعتقادات اصلی شیعه حضور حجت خداست، در روایات متعددی نیز گفته شده که زمین از حجت خدا خالی نمی شود ،امام و حجت حضورش واجب است؛ اما اینکه امام زمان در زمان غیبت چه نفعی به شیعیان می رساند، باید گفت که اصل و حقیقت غیبت پنهان است و فقط خداوند متعال و اهل بیت این اسرار را می‌دانند تا در زمان ظهور برای عموم آشکار شود .


حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده نیز اذعان داشت: مردم در زمان غیبت خودشان‌ عامل اصلی غیبت هستند، با اعمال و گناهانی که انجام می‌دهند؛ باعث بسته‌ شدن عنايات خداوند تعالی به روی خود می‌شود و بندگان به سبب اعمال و گناهان باعث غیبت امام معصوم شده اند، امام معصوم فقط به بیان حکم شرعی نیست یا اینکه مردم را به مسائل اخلاقی هدایت کند بلکه به مراتب بالاتر از این تصور ها است.

امام جمعه بهار با اشاره به کلام نورانی خداوند افزود : در روی زمین‌ باید خلیفه ای باشد که آینه تمام نمای خداوند باشد انسان کامل در هر زمانی که زندگی می کند و در زمان ما خلیفه خدا حجت خدا حضرت صاحب الزمان(عج) است ، که فیوضات عنايات در عالم ملک اول بر قلب مبارک منجی عالم وارد شود و هرکس به اندازه ظرف وجودی خود از آن بهره می برد.

حجت‌الاسلام ارزنده تصریح کرد: بندگان خوب خدا وقتی در بین مردم زندگی می‌کنند خدا به سبب آنها رحمت و نعمت نازل می‌کند و همچنين آرمیدن شیخ محمد بهاري و شهدا و همچنین همه ی رحمت ها و دفع بالا ها بر ما به خاطر وجود امام زمان(عج) است و بايد به خاطر این عنايات قدردان و شاکر خدا باشيم.

وی اظهار کرد: نقشه های دشمن برای کشور عادی نیست و اگر عنايات امام زمان(عج) که دائما جاری است نباشد کشور دوام نخواهد آورد و معصیت باعث می‌شود از فیوضات حضرت بهره نبریم، انسان باید پاکیزه باشد و در رکاب حضرت با دشمنان بجنگد تا به سعادت دنیوی و اخروی دست یابد و بتواند از عنايات حجت خدا بهره مند شود .

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزنده با اشاره به روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد: هرچیزی در این عالم دارای ارزش و قیمتی است و هر کالایی طالب خاص خود را دارد و خداوند خریدار کالای خاص است، خوشا به حال شهدا که با عزت در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و شهادت مخصوص افراد خاص است و شهادت باید عالمانه و آگاهانه باشد و باید قبل از اینکه از دنیا برویم نفس خود را ذبح کنیم تا از بندگان خاص خدا شویم .

وی در ادامه افزود : شهادت چنان ارزش دارد که نصیب هرکسی نمی شود، امروز دشمن در صدد این است که این ارزش ها و فرهنگ را از ما بگیرد؛ اگر حواسمان باشد و مسیر را درست برویم و جوانان را با فرهنگ شهادت آشنا کنیم توقفی در انقلاب به وجود نمی آید، انقلاب به مسیر ادامه می دهد ما هم باید با جهاد تبیین را خوب درک کنیم و ارزش ها و دستاورد ها را برای نسل جوان بازگو کنیم و آحاد جامعه را از توطئه های دشمنان آگاه سازیم .

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه دشمن در صدد آن است که در زمینه علم و پیشرفت ما را به عقب بکشاند گفت : ایران اسلامی در تمام حوزه ها به ویژه حوزه دفاعی پیشرفت قابل توجهی داشته است که بايد اين دستاورد ها تبیین شود و خوشبختانه از لحاظ تکنولوژی ایران اسلامی جز کشور های برتر دنیاست و آنقدر دستاورد داریم که از شمارش خارج شده و اینها باعث عظمت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است و این افتخارات برگرفته از رهبر فرزانه انقلاب، خون‌ شهدا و استقامت مردم است.

وی با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت قائم(عج) گفت: باید یادمان باشد حق این ایام را در حد خودمان با جشن های باشکوه و ختم صلوات و قربانی جهت سلامتی امام‌ زمان(عج) به جا آوریم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت درخت کاری گفت : تا میتوانید در سطح شهرستان درخت بکارید و چه بهتر است که درختان میوه و مثمر کاشت شود تا از همه جهات مورد استفاده قرار گیرند .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم

سیاسی

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم