سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/10 23:44:15
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد:

افزایش 61 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های بهار در سال 1400

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از افزایش حدود 61 درصدی جوجه ریزی سال 1400 در واحد های مرغ گوشتی نسبت به سال 1399 خبر داد.

شناسه خبر: 12483

به گزارش نشاط شهر، عبدالحسین اکبری با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی به منظور تأمین نهاده‌های دام و طیور و تنظیم بازار مرغ، گفت: میزان جوجه ریزی در سال 1400 در این شهرستان به بیش از 6 میلیون و 608 هزار قطعه در 71 واحد مرغداری گوشتی رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این تعداد از جوجه ریزی مورد اشاره در واحدهای مرغداری شهرستان بهار منتج به تولید 20 هزار و 620 تن مرغ زنده معادل 16 هزار 520 تن مرغ گرم کشتار روز شده است که به منظور تأمین نیاز بازار با نظارت کامل در بین فروشندگی های مرغ شهرستان و استان منتخب توزیع گردیده است.

اکبری با بیان اینکه تمامی واحدهای مرغداری اقلام خوراکی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب یارانه دار دریافت و ملزم به فروش مرغ زنده با قیمت ابلاغی بوده‌اند، افزود: در طول دوره زمانی سال گذشته بیش از 23 هزار تن ذرت و بالغ بر 11 هزار تن سویا یارانه ای به مرغداران شهرستان بهار تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه یک کشتارگاه طیور در این شهرستان فعال می باشد ابراز کرد: در مدت موصوف بیش از 20 مورد بازرسی توسط کارشناسان این مدیریت از کشتار گاه‌ طیور شهرستان صورت گرفته است

وی در ادامه عنوان کرد از ابتدای فروردین ماه سال جاری نیز بیش از 735 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای این شهرستان انجام شده است .

مدیر جهاد کشاورزی بهار در پایان تصریح کرد میزان تولید گوشت مرغ شهرستان نسبت به سال قبل 11.4 درصد افزایش داشته است ، اما نسبت به برنامه برش جوجه رزی و تولید گوشت مرغ استان در برنامه کشوری 61 درصد افزایش تولید در شهرستان صورت گرفته است . همچنین19 درصد تولید کل گوشت مرغ استان به شهرستان بهار می باشد که در تولید گوشت مرغ رتبه نخست استان را دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم