سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مجموعه تکاوران خرمشهر، راوی خاطرات و جانفشانی رزمندگانی است که با شجاعت و دلاوری در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند. در این کتاب با یکی از افسران شجاع، دلیر، وطن‌دوست و باکفایتی آشنا می‌شوید که از قهرمانان دوران مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر است.

شناسه خبر: 12543

پدیدآور: سیدقاسم یاحسینی

 

ناشر: سوره مهر

 

تعداد صفحات: ۱۴۸

 

مجموعه تکاوران خرمشهر، راوی خاطرات و جانفشانی رزمندگانی است که با شجاعت و دلاوری در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند. در این کتاب با یکی از افسران شجاع، دلیر، وطن‌دوست و باکفایتی آشنا می‌شوید که از قهرمانان دوران مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر است. ناخدا یکم تکاور ارتش، در کنار نیروهای مردمی و سپاه پاسداران با فداکاری و ایثار جانِ خود برای آزادسازی خاک میهن اسلامی، در برابر عراقی‌ها ایستادگی کردند و دشمن را در خرمشهر زمین‌گیر و ضربات و تلفات سنگینی بر تجهیزات و نیروهای آنان وارد کردند.

 

سید قاسم یاحسینی، خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی را بعد از سه دهه سکوت، که ناگفته‌هایی از دلاوری‌ها و جانفشانی‌های نیروی دریایی ارتش در خرمشهر است، نقل می‌کند.

 

این اثر از مجموعه «قصه‌های دریا» در دو بخش و ۲۱ فصل برای نوجوانان گردآوری، تهیه و تنظیم شده است. روایت فرمانده گردان ۶۰۰ نفری، در دفاعی که در آن ۶ بار زخمی شده، از ۳۴ روز مقاومت، قصه رشادت‌ها و جنگاوری نیروهایش و جایگاه و نقش تکاوران نیروی دریایی ارتش را بازگو می‌کند.

 

از آنجایی که در بین کتاب‌ها و روایت‌های مختلف از دوران ۸ ساله دفاع مقدس، خاطرات فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش کمتر نقل شده، مخاطب از زاویه و نگاه دیگری با جنگ آشنا می‌شود، که نکته و جذابیت این اثر است.

 

برای مطالعه این کتاب خواندنی به کتابخانه های عمومی مراجعه نمایید.

 

سالروز فتح خرمشهر گرامی باد.

 

روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر