سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

خسرو ترکمانیان مدیر آبفای بهار در گفتگو با خبرنگار نشاط بهار به اهم فعالیت هاي آبفای شهرستان در تابستان پیش رو در شهرها و روستاهای شهرستان پرداخت و از اعتبارات میلیاردی برای مقابله با کم آبی در شهرها و روستاهای شهرستان بهار خبر داد.

شناسه خبر: 12585

 

به گزارش نشاط شهر حمص، ترکمانیان ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر مردم شهرستان را به صرفه جویی در مصرف آب توصیه نمود و خواستار کمک مردم در این زمینه شد.

 

 وی با اعلام اینکه تابستان امسال  سعی میشود با صرفه جویی، همکاری و کمک مردم در شهرها و باکاهش حداقل مصرف ده درصدی نسبت به سال قبل و مدیریت مصرف بتوانیم با موفقیت عبور نمائیم و مشکلی نداشته باشیم اظهار داشت: تعداد روستاهای تحت پوشش شهرستان شامل ۵۴ روستا میباشد، که منابع آبی تعدادی از این روستاها از آبهای سطحی تامین می شود و با توجه به کاهش نزولات آسمانی دچار تنش آبی خواهند شد.

 

مدیر آبفای شهرستان در ادامه به اقدامات و برنامه های کلی آبفا در تابستان امسال پرداخت و اظهار داشت: اصلاح وبازسازی شبکه شهرها به مبلغ ۳ میلیارد ریال، توسعه شبکه فاضلاب شهرهای شهرستان به مبلغ ۴۴میلیارد ریال و بازسازی تاسیسات و آبرسانی به شهرها ۱۴۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات ما در حوزه آبفا بوده است.

 

ترکمانیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاهای شهرستان اذعان داشت: برنامه ساخت مخزن روستاهای بهادربیگ و میرزاحصاری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، ساخت مخزن هوایی وخط انتقال روستای هارون اباد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و اجرای لایروبی چشمه ها وقنوات روستاها با اعتبار ۵۰۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات دیگر آبفا در حوزه روستاهاست.

 

وی با اشاره به اصلاح شبکه پانزده روستای شهرستان با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال گفت: بازسازی خطوط انتقال روستایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اصلاح شبکه وانشعابات روستای راهموار با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، تجهیز چاه، خط برق وایستگاه پمپاژ روستاهای گنبدان ،همه کسی ،حسین اباد کارخانه و اختاچی با اعتبار تقریبی ۲۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات آبفا برای کمتر کردن تنش آبی در روستاهای شهرستان بوده است.

 

ترکمانیان با تاکید بر تنش آبی در برخی روستاها  آبرسانی به مجتمع حسین آباد عاشوری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، آبرسانی با تانکر به روستاها دارای تنش، تعویض کنتورهای خراب مشترکین و برنامه ریزی جهت تحت پوشش آمدن روستاهای غیرتحت پوشش با رعایت دستورالعملهای مربوطه را از دیگر اقدامات آبفا در حوزه مقابله با تنش آبی امسال برشمرد.

 

مرتضی بهادربیگی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی