سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/20 02:07:10
مدیر کمیته امداد شهرستان بهار خبر داد:

رتبه اول بهاری ها در پرداخت زکات/ ریالی از زکات پرداختی مردم، از شهرستان خارج نمی شود

مدیر کمیته امداد شهرستان بهار در جمع دهیاران و روسای شورای روستاهای بخش لالجین بر تشکیل شورای زکات در روستاها تاکید کرد و با بیان اینکه شهرستان بهار امسال رتبه اول جمع آوری زکات را به خود اختصاص داد، گفت: هر چه زکات در روستاها جمع آوری شود در همان روستا خرج می شود ریالی از آن به خارج از روستا منتقل نمی شود چه برسد به خارج از کشور.

شناسه خبر: 12643

 

  • گروه - مرضیه کریمی رادپور :  

به گزارش نشاط شهر، جلسه دهیاران و روسای شوراهای روستاهای بخش لالجین به دعوت بخشدار با حضور رئیس کمیته امداد شهرستان بهار با محوریت زکات در بخشداری لالجین برگزار شد.

 

در این جلسه بخشدار لالجین بر اهمیت زکات در متون دینی اشاره کرد و اظهار داشت: روایات مختلفی در چگونگی هزینه کرد اموال مسلمانان نقل شده که مهمترین آن زکات است.

 

در ادامه مدیر کمیته امداد شهرستان بهار به بیان آماری از مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: حدود ۵ هزار خانواده تحت پوشش در شهرستان داریم که این تعداد به این معناست که ۱۳ درصد افراد و ۱۱ درصد خانوارهای شهرستان بهار تحت پوشش کمیته امداد هستند، اما این در صورتی است که بهار بیشترین آب را داشته و از شهرکهای صنعتی و ایجاد اشتغال غنی است.

 

کرمی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده ایم و تمام اینها از برکات مردم همین شهرستان است، به طوریکه شهرستان بهار در پرداخت زکات و پرداخت وام اشتغال، سال گذشته، رتبه اول استان را کسب کرد.

 

وی با تاکید بر آموزش و ترویج زکات در روستاها به وسیله اعضای شورا و دهیاران گفت: در هر روستا یک شورای زکات متشکل از دهیار، اعضای شورا، روحانی مساجد، فرمانده بسیج و خانواده شهدا باید داشته باشیم تا این شورا نسبت به شناسایی افراد نیازمند و مستحق کمک رسان ما باشند تا تمام زکات جمع آوری شده در روستا در همان روستا خرج شود.

 

کرمی با اشاره به برخی شایعات در خصوص خارج شدن کمک های مردمی از کشور گفت: در سال تنها یک بار و آن هم در آخرین جمعه ماه رمضان مصادف با روز قدس برای مردم فلسطین کمک جمع آوری می شود که آن هم در شهرستان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بود به غیر از آن هر هزینه ای که در شهرستان جمع آوری می شود در همین شهرستان خرج می شود و از شهرستان خارج نمی شود چه برسد به کشورهای دیگر.

 

رئیس کمیته امداد بهار در پاسخ به سوالی در خصوص رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مستمری بگیران گفت: این رایگان شدن به این معنا نیست که مددجویان هر مقدار که استفاده کنند هزینه اشان رایگان می شود، بلکه یک سقف برای مقدار مصرف در نظر گرفته شده و اگر مصرف بیشتر از آن سقف باشد هزینه را خود مددجو باید پرداخت کند.

 

کرمی افزود: امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  زکات از شهرستان جمع آوری شده که بیشترین آن در گنج تپه و صالح آباد و به‌صورت چندقطعه زمین بوده است، انتظار ما این است که شورای زکات در روستاها در جمع آوری زکات یاریگر ما باشند.


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی