سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حجت‌الاسلام ارزنده : حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۴۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرماید هر روزی که در آن معصیت و گناه نشود آن روز عید است، امیدواریم توفیق چنین روز هایی را داشته باشیم و اقدام به مواظبت و محاسبه اعمال خود کنیم.

شناسه خبر: 12645

 

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در اقامه نماز عید قربان با سفارش همگان به تقوای الهی عنوان کرد : مناسک حجاج بیت الحرام به اتمام رسیده و خداوند متعال به پاس این عبادات، پایان این اعمال را عنوان روز عید برای حجاج و مسلمانان قرار داده است که اگر کسی در ایام عید به عبادت با خداوند تبارک و تعالی مشغول شود روز عید قربان بر او روز عید است.

 

حجت‌الاسلام ارزنده نیز افزود : حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۴۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرماید هر روزی که در آن معصیت و گناه نشود آن روز عید است، امیدواریم توفیق چنین روز هایی را داشته باشیم و اقدام به مواظبت و محاسبه اعمال خود کنیم.

 

وی گفت: حدود ۵۰ سال بعد از واقعه غدیر بود که حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسید؛ اگر مردم قدر غدیر را میدانستند و به اهمیت آن پی میبردند قطعا محرم به خود عاشورا و صفر به خود اربعین نمیدید؛ اما مردم با علم به حقیقت، حقیقت را قبول نکردند بلکه با ۲۵ سال خانه نشین کردن حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام باعث شدند که امام حسن به مدت ۱۰ سال با بدترین افراد صلح کند.

 

وی اذعان کرد : اگر ما هم حقیقت را درک نکنیم قطعا مانند کسانی خواهیم بود که عاشورا را به وجود آورند و اگر انقلابی بمانیم و از مسیر انقلاب خارج نشویم قطعا جزو احیا کنندگان غدیر و ولایت اهل بیت خواهیم بود.

 

امام جمعه بهار بیان کرد : دهه ولایت و امامت آغاز شده است و ستاد غدیر شهرستان زحمات زیادی متحمل شده اند تا در این ده شب در احیای غدیر و غدیرشناسی و امام شناسی مطالبی را مختصر بازگو کنند.

 

وی خاطر نشان کرد : جشن غدیر اختصاص به دولت و نظام اسلامی ندارد بلکه باید آحاد مردم با تلاش های خود این روز را احیا کند تا همگان اهل غدیر باشیم. در شب عيد غدیر مسجد علی ابن ابیطالب میزبان مراسم خواهند بود و همچنین در روز عید غدیر بین برادران و خواهران دینی صیغه عقد اخوت خوانده خواهد شد .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی