سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

همزمان با پایان ماه صفر، مراسم آیین تجليل از خادمان اربعین حسینی شهرستان بهار با حضور فرماندار و مسئولین استانی و شهرستانی و خیرین و خادمان گرانقدر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شهرستان بهار به همت ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بهار در حسینیه حضرت ابوالفضل محله قلعه بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12850

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی شهرستان بهار با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک رزمایش بزرگ در مقیاس جهانی است، عنوان کرد : ما در پیاده روی اربعین اتحاد را مشاهده کردیم و همدلی را دیدیم که نخ تسبیح این همدلی امام حسین علیه السلام است.

 

فرماندار شهرستان بهار طی اين مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ایستگاه های صلواتی و مواکب مستقر در عراق گزارش مختصری از عملکرد ستاد اربعین شهرستان بهار را ارائه داد و گفت: پیش از فرا رسیدن اربعین سه جلسه شورای تأمین با مصوبات خود برگزار شده که همچنین پنج جلسه هم برای ستاد هماهنگی اربعین شهرستان با ۴۵ مصوبه برگزار شده و در جلسه کمیته های ده گانه با برگزاری ۲۰ جلسه و ۹۵ مصوبه صورت گرفته شده و بیش از ۵۰۰ مورد مکاتبه و پیگیری در اربعین امسال اتفاق افتاده است. پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر آبرومند تا گردنه اسد آباد با همکاری همه جانبه مسئولین انجام شد و بیش از ۱۲۰ مورد بازدید اکیپی از مواکب صورت گرفت و استاندار و معاون سياسی اجتماعی در سه مرحله از ایستگاه های صلواتی شهرستان بازدید نمودند.

 

وی افزود : همچنین بازرسي اکیپی از مجتمع های رفاهی، جایگاه های سوخت در محور مواصلاتی، حدود ۱۰۰ مورد انجام شد که حدود ۱۰۰۰ نفر هم در مواکب و ایستگاه های صلواتی شهرستان بهار در اربعین ۱۴۰۱ فعالیت داشتند و لازم به ذکر است که ۱۵ ایستگاه صلواتی صورت گرفت که  ۱۳ ایستگاه در شهرستان و ۲ موکب در کربلای معلی مستقر بودند .

 

فرماندار بهار نیز اذعان کرد : مواکب از ۱۵ تا ۲۹ شهريور ماه خدمت رسانی کردند و روزانه به طور میانگین حدود ۵۰ هزار وعده غذایی که در مجموع حدود ۷۵۰ هزار وعده غذایی به ارزش حدودی ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تقدیم زائرين اباعبدالله الحسین علیه السلام شد  و در خصوص اسکان روزانه دو هزار نفر به صورت میانگین و در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر در ۳۰ محل اسکان داده شدند .

 

روح اله نباتی ادامه داد : در بحث امداد و نجات ۶۵۰ نفر امداد و نجات داشتیم و حدود ۳۰۰ هزار تردد خودرویی از پلیس راه و میدان بهار و گلوگاه و شاه راه ارتباطی غرب کشور با مرکزی ۳۰۰ هزار تردد داشتیم که  غریب به دو میلیون نفر زائر از این مسیر تردد کردند .

 

وی بیان داشت: در بحث ساخت پارکینگ حدود دو هکتار در نظر گرفته شد که شانه سازی مسیر، تامین امکان استقرار ایستگاه های صلواتی، مصالح آب‌پاشی، حدود سه میلیون لیتر آب آشامیدنی و گاز و برق نیز تأمین شد انجام شد و اینها مجموعه عملیاتی بود که در شهرستان بهار انجام شد .

 

وی نیز از استاندار و معاون سياسی اجتماعی استان همدان که در شهرستان بهار در ایام اربعین حسینی حضور یافتند و از ستاد مردمی اربعین استان، شهرستان، مجموعه عوامل در پیاده روی اربعین، تمام خادمین و خیرین مواکب و ایستگاه های صلواتی سطح شهرستان بهار تقدیر و تشکر کرد .

 

در ادامه حجت‌الاسلام ارزنده امام جمعه شهر بهار با تقدیر و تشکر از فرماندار، بخشداران، عوامل مجموعه ستاد اربعین و همه خادمان گرانقدر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زحمت کشیدند تا خیمه حضرت سیدالشهدا برپا شود، اظهار کرد : هشت میلیارد جمعیت داریم که در بین این هشت میلیارد جمعیت یک عده از بندگان خوب خدا هستند که خداوند تبارک و تعالی این عده از انسان ها را برای نوکری دین و نوکری اهل بیت عصمت و طهارت برگزیده است.

 

وی افزود : برای اینکه زیر پرچم اهل بیت علیهم السلام و اباعبدالله الحسین علیه السلام باشند با تمام جان و مالشان در راه اسلام و قرآن جهاد می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارزنده نیز ادامه داد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی از جمله مجموعه فرمانداری، سپاه ناحیه و نیرو های نظامی، انتظامی، شهرداری و شورای شهر ،هلال احمر و حوزه علمیه خواهران و برادران و سایر دستگاه ها، دست به دست هم موکب های آبرومندی در شهرستان و دو موکب آیت‌الله بهاری و مهاجران در خارج از کشور برپا کردند که الحمدالله مایه عزت و ابرو‌ی همه بود.

 

در پایان مراسم از مسئولین مواکب و ایستگاه های صلواتی نقاط مختلف شهرستان بهار با اهدای لوح و تندیس ستاد اربعین تجلیل به عمل آمد.

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم کلیک نمایید.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی