سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/10 22:26:26
وزیر به مجلس فرا خوانده شد

گام به گام تا قطع ارتباطات جهانی

در حال حاضر قرن 21 را عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات نامگذاری کردند تا جایی که حتی مارشال مک لوهان، نظریه پرداز حوزه ارتباطات اصطلاحی به نام «دهکده جهانی» را مطرح کرده است.

شناسه خبر: 12961

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام، در حال حاضر قرن 21 را عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات نامگذاری کردند تا جایی که حتی مارشال مک لوهان، نظریه پرداز حوزه ارتباطات اصطلاحی به نام «دهکده جهانی» را مطرح کرده است.

از سوی دیگر نیز به دنبال گسترش ارتباطات از دوره انفجار اطلاعات یاد کرده اند چرا که سهولت در ارتباطات و سرعت آن آرزوی دیرینه بشر بود. در گذشته بشر برای برقراری یک ارتباط ساده باید هزاران سختی و مشکل را به جان می خرید تا به طور مثال یک نامه را از نقطه ای به نقطه دیگر ببرد.

متفکرین هم تعاریف مختلفی از انسان داشتند، بسیاری انسان را موجودی اجتماعی دانسته اند و لازمه اجتماعی بودن را ارتباط با یکدیگر عنوان کردند. امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی مرزها در نوردیده شده است و محدودیت ها برای برقراری ارتباط کنار رفته است و بشر بی دغدغه و روی تخت می تواند با دنیا ارتباط برقرار کند.

موضوع به اینجا ختم نمی شود چرا که امروزه اینترنت با زندگی انسان مدرن عجین و درهم آمیخته شده است و این قضییه در ابعاد مختلف جلوه پیدا کرده است و حتی کسب و کارهای نوین بوسیله اینترنت است چرا که بازار آن محدود به یک منطقه خاص نیست و گستره ی جغرافیایی گسترده ای را در بر می گیرد. مردم هم ارتباطات خود را مطابق آن وفق دادند و به راحتی امور ارتباطی را انجام می دهند.

حالا بیش از یک ماه است که اینترنت با مشکلات عدیده ای مواجه شده است، از کندی در سرعت تا فیلترینگ پلتفرم ها و... اتفاقی که صدای مردم را درآورده و آنها را با مشکلات روزمره مواجه کرده است.

پلتفرم هایی که هایی که مردم در آن حضور داشتند جملگی فیلتر شدند و نمونه های جایگزین شده آن توان رقابت ندارند و استقبال از آنها پایین است. از سوی دیگر کند شدن اینترنت که همان مقوله سرعت در ارتباط را در بر می گرفت این روزها سوهان روح مردم شده است.

روز گذشته نماینده تربت جام و تایباد در مجلس از ارجاع سؤال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صحن مجلس خبر داد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تایباد و تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص جلسه دیروز کمیسیون صنایع با موضوع سؤال نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخگویی وزیر به سؤالات نمایندگان برگزار شد. وی ادامه داد: من از وزیر ارتباطات دو سؤال داشتم که سؤال نخست ملی و در بحث کندی سرعت اینترنت بود که این مسأله کندی اینترنت و مسدودسازی نارضایتی زیادی در کشور ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سؤال دوم بنده منطقه‌ای و در رابطه با وضعیت آنتن‌دهی ضعیف موبایل و اینترنت در روستاهای حوزه انتخابیه بنده بود که آقای وزیر هم قبول کرد ۴۷ روستا واقعا در بحث آنتن‌دهی مشکل دارند.

وی گفت: به نظر من توضیحات آقای وزیر قانع‌کننده نبود و سؤال به صحن خواهد آمد.

گفتنی است جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به منظور پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان برگزار شد که باید منتظر بود تا در آینده نزدیک به صحن بیاید و نمایندگان مردم در بهارستان چگونه به این موضوع رسیدگی می کنند و برخورد آنها چه خواهد بود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی