سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/24 12:26:55
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار:

ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌ زارهای بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌ زارهای بهار برای سومین سال در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

شناسه خبر: 12996

 

به گزارش نشاط شهر، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بهار  برای سومین سال در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

 

عبدالحسین اکبری با بیان اینکه این طرح در سطحی بالغ بر 36 هزار و 970 هکتار از اراضی دیم شهرستان اجرا می شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زارها افزایش بهره‌وری در واحد سطح و تولید در اراضی آیش با کشت محصولاتی مانند گلرنگ ، کاملینا ، حبوبات دیم و نباتات علوفه ای دیم است.

 

وی اظهار داشت: افزایش تولید در دیم‌زارها با استفاده از ادوات و روش های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات ، دانه های روغنی و علوفه دیم قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان مورد نظر قرار گرفته است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اقدامات صورت گرفته، اضافه‌ کرد: حدود 38 درصد اراضی کشاورزی شهرستان بهار دیم است که با بکارگیری شرکتهای ترویجی ، مراکز خدمات غیر دولتی و ارائه آموزشهای لازم به کشاورزان طرح جهش امکان افزایش تولید و بالا بردن در آمد کشاورزان میسر است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی