سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/25 15:15:12
از جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان بهار تا بازدید از بيت الشهدای ۱۷۰ شهید شهر بهار

مراسم یادواره شهدای شهرستان بهار به صورت مردمی اداره شود/ بیت الشهدای بهار یاد آور جبهه جنگ و مقاومت است

جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان بهار با حضور فرماندار شهرستان ، سردار ملکی دبیر و عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام و دبیر برگزاری یادواره شهدای کشور و سردار ظفری مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و پیشکسوتان دفاع مقدس و جمعی از مسئولین شهرستان بهار همراه با بازدید از بیت الشهدای ۱۷۰ شهید شهر بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13064

 

به گزارش نشاط شهر، در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان بهار سرهنگ پاسدار حسین خرمی آلام جانشین فرمانده سپاه ناحیه بهار به گزارشی از عملکرد یادواره شهدا که در سطح شهرستان برگزار شده پرداخت و گفت: باتوجه به برکت تفکر بسیجی و جهادی که در سطح شهرستان وجود دارد یادواره های بسیار خوبی در شهرستان بهار برگزار شده است .

 

سرهنگ خرمی به یادواره هایی که در شهرستان تاکنون برگزار شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به ۶۰۸ شهید که در شهرستان بهار داریم،یادواره های شهدایی در قالب های مختلف از جمله؛یادواره شهدای دانش آموز، شهدای زن، شهدای مدافع حرم و شهدای ورزشکار انجام گرفته که در روستا های شهرستان بهار برگزار شده است .

 

خرمی آلام نیز با اشاره به برنامه های یادواره شهدا در شش ماهه دوم پیش رو گفت: برنامه یادواره شهدای در روستای دینار آباد، زاغه، گنج تپه و به دلیل شغل حوزه کشاورزی شهرستان در فصل زمستان و یادواره بخش صالح نیز در این ایام برگزار خواهد شد.

 

همچنین در این جلسه نیز برخی از پیشکسوتان و مسئولین پیشنهادت و نظرات خود را ارائه دادند  و در ادامه نیز سردار مهدی ظفری مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد : ما به برکت و نام شهدا بهره بردار راه شهدا باشیم و بدون شک اگر خون شهید تربیت نکند برگزاری مراسمات و یادواره ها اثر بخش نخواهد بود.

 

وی افزود : ما در جایگاه کارگزار قرار گرفته ایم و اعتبار معنوی و مدیریتی انقلابی گری با تحولی در تفکر نوع مدیریت ما ایجاد شود و نوع نگاه ما باعث ایجاد شکاف درجامعه شده است و در حوزه معرفی فرهنگ و احیای فرهنگ در جامعه داریم که حوزاتی از جمله گفتمان سازی و حوزه دیگر تبلیغ و شعار و در حوزه تبلیغ و شعار کار مدیریتی را پیش برده ایم ،کار تبلیغ اثر و روان بر احساسات و هیجان جامعه دارد اما این هیجان ماندگاری ندارد در صورتی که حوزه گفتمان باید گفتمان ایجاد شود چراکه باور و اعتقادات‌ جامعه اثر می‌گذارد، و باید وارد حوزه گفتمان سازی شویم .

 

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه براساس اندیشه هاي جریان سازی ولایت، یک طرحی به نام نهضت ترجمه که تحت فرمایشات حضرت مقام معظم رهبری صورت گرفته اذعان داشت: این طرح ویژه  ۸۰۰ دانشجوی خارجی از بیست کشور با بیست ملیت مختلف انجام شده که الگویی نیز برای سطح کشور است که این طرح را فرا گیرند .

 

سردار ظفری ادامه داد: در این راستا ایجاد ساختار انقلاب هم به وسیله ساختار های اجتماعی با انشعابات موجود ضرورت دارد و این پایگاه های مقاومت بسيج نیز بزرگترین و بهترین ساختار های اجتماعی هستند که با محوریت ایجاد ساختار نظام مند و هدفمند صورت گیرد و همچنین بر نهاد آموزش و پرورش ضروریت دارد که یک انقلاب درونی ایجاد کند .

 

وی تصریح کرد: انتظاری که از این شهرستان می‌رود با ترکیب مدیریتی مرتبط و با درک متقابل مدیریت همراهی که در شهر وجود دارد مراسمات و برگزاری یادواره ها با جهت گیری انقلاب صورت گیرد .

 

همچنین در ادامه این جلسه، سردار قاسم ملکی دبیر و عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام و دبیر برگزاری یادواره شهدای کشور اظهار کرد: استان همدان، استانی عالم پرور و سردار پرور است وسر دارانی مانند شهید حاج حسین همدانی و شهید علی چیت سازیان که بر پیرو خطر امام که بنیان گذار انقلاب بودند را تقدیم اسلام کرده است 

 

وی بیان داشت : مراسم یادواره شهدا سعی شود که برنامه ای منسجم و ملی باشدو به صورت مردمی اداره شود و نیز در مکان های باز برگزار گردد و خروجی این یادواره ها بسیار حائز اهمیت است و خروجی باید شهیدانی همچون محسن حججی، مجید قربانی خانی باشد و با برگزاری این برنامه شهدا و در رأس آنها مقام عظمای ولایت از ما رضایت داشته باشند

 

قاسم ملکی گفت: پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس که ذخیره نظام و انقلاب هستند باید در مدارس و هئیات مذهبی محلات به روایت گویی بپردازند و با طی کردن مسیر شهدا، از ابتدا تا انتها وصيت نامه های این شهدای والا مقام را مطالعه کرده و از انتطاری که شهدا از ما دارند مطلع شویم .

 

 

فرماندار شهرستان بهار نیز در این جلسه با بیان اینکه مراسم یادواره شهدا باید همراه با خروجی خوبی صورت گیرد گفت: سعی کنیم ابتکار و خلاقیت خود به کار گیریم و با استفاده از روش های روز، نوجوانان و جوانان را جذب کنیم .

 

وی افزود :  توجه به شرایط سخت و اتفاقاتی که صورت گرفت، انقلابی اسلامی تحت هیچ شرایطی تجزیه نخواهد شد و این بوته آزمایشی برای ملت ایران بود که برگزاری این یادواره ها هم هرکدام نقطه آزمایشی برای ما است و هر یک از ما باید تکلیف خود را ادا کنیم .

 

وی در پایان از سرداران حاضر در جلسه و مسئولین و پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد 

 

در ادامه نیز سردار ملکی و سردار ظفری به همراه جمعی از مسئولین شهرستان بهار از مکان مقدس بیت الشهدای ۱۷۰ شهید شهر بهار بازدید کردند

 

سردار مهدی ظفری مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان از این مکان مقدس بازدید نمود و در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر گفت: بیت الشهدای بهار یاد آور جبهه جنگ و مقاومت است و زمانی که وارد این مکان مقدس می شویم با مشاهده این عکس های شهدایی، تمام خاطرات جبهه و دفاع مقدس به خاطر می‌آوریم.

 

سردار ظفری افزود : مسئولین و جوانان و نوجوانان از سراسر نقاط کشور می‌توانند با مراجعه به این‌ مکان که نمادی از ارزش های جامعه می‌باشد از شرایط سختی که شهدا داشتند  از چهره های معصومی و سادگی انها پی ببرند و این شهدا با ایستادگی و مقاومت از ارزش های کشور خود دفاع کردند .

 

وی با تشکر از خانواده شهیدان حسینی و طاووسی بابت فراهم سازی این مکان مقدس که آرامگاهی است برای محل آرامش جاماندگان جبهه و دفاع مقدس گفت : با توجه به شرایطی که قواعد ذهنی و اخلاقی این جامعه بشریت دچار اختلال شده در این مکان احساس آرامش میکنیم‌.

 

وی اذعان کرد : افراد با دیدن این مکان خود را تقویت می‌کنند و روحیه ای تازه در خود احساس می‌کنند چرا که این مکان میعاد گاهی است که فرد با مراجعه و تجدید میثاق دوباره ای با این شهدا و آرمان های انقلاب که جلوه ای از تعهد و ایثار است را انجام می‌دهند

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید. 

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی