سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/18 17:22:02
دومینوی تغییرات این بار به امام جمعه بهار رسید؛

وداع حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده با دیار آیت اله بهاری

مدتی بود که زمزمه هایی از عزیمت حجت الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه شهر بهار به همدان یا ملایر به گوش می رسید و این موضوع فعالین مذهبی شهر بهار را با نگرانی مواجه می کرد تا اینکه در واپسین روزهای آذر ماه این گمانه زنی ها قوت گرفت و به وقوع پیوست.

شناسه خبر: 13099

 

نگرانی و دل مشغولی مردم بهار و فعالین مذهبی از عزیمت حجت الاسلام ارزنده به قدری بود که باعث شد مردم در نماز جمعه اقدام به جمع آوری طومار کرده و هیات امنای مساجد و مسئولین هیات مذهبی با حضور در دفتر امام جمعه نارضایتی خود را از عزیمت ایشان ابراز کنند، اما این امر باعث تغییر در حکم ایشان نشد و حجت الاسلام ارزنده راهی ملایر خواهند شد.

 

حجت الاسلام ارزنده از شهریور ۹۸ پس از حجت الاسلام حاتم نیا به امامت جمعه شهر بهار  منصوب شد و هم دوره با دوره نمایندگی مرحوم عیسی جعفری در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدحسن فلاح نماینده معین بهار و توسلی نماینده فعلی و همچنین فرمانداری احسان قنبری و هم اکنون روح اله نباتی می باشد و دوره سخت کرونا را در این شهر و در کنار مردم بود.

 

وی در مدت کوتاه حضور خود در شهر بهار منشأ اثر بسیاری بود و بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله آلاینده های کارخانجات شهرک صنعتی، غصب مسیر رودخانه توسط برخی افراد و دخالت نمایندگان در انتخاب و جابه جایی مسئولین را از تریبون نماز جمعه مطرح می داشت که این رویه باعث جذب حداکثری مردم برای حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه و استقبال آنها از این سخنان می شد.

 

حجت الاسلام ارزنده با درایت کامل در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تغییر رویه اساسی پیش گرفت این شورا را که پیش از آن چندان فعال به نظر نمی رسید به جلسه پربار و گاه با چالش در مباحث روز شهرستان از جمله در زمینه بررسی کارخانجات آلاینده بدل کرد.

 

حجت الاسلام رضا مصباح که پیش از این هشت سال امامت جمعه فامنین را بر عهده داشت پس از حجت الاسلام ارزنده که مدت کوتاه ۳ سال و چهار ماه در بهار حضور یافت، به سمت امام جمعه بهار منصوب خواهد شد و گفتنی است که مردم فامنین نیز از این تغییر ابراز ناراحتی کرده و برای جلوگیری از این تغییر حتی تا دفتر آیت اله شعبانی، نیز رفته و از عزیمت ایشان ابراز ناراحتی کرده اند.

 

به گفته برخی طلاب حجت الاسلام مصباح اصالتا اهل فامنین نبوده و بزرگ شده پرند تهران است و در مدت حضورش در فامنین اثرات و اقدامات بسیار درخور داشته به طوریکه گویا با هزینه شخصی خود موفق به تاسیس اورژانس در فامنین شده و در بسیاری از موارد ارثیه پدری خود را نیز در انجام امور مربوط به فامنین صرف کرده است.

 

هم اکنون که عزیمت حجت الاسلام ارزنده به ملایر و حضور حجت الاسلام مصباح در بهار قطعی شده، در شرایطی است که جو سیاسی شهرستان در یک سال مانده به انتخابات ممکن است با التهابات متفاوتی روبرو شود و امام جمعه شهرستان در چنین شرایطی پاشنه آشیل شهرستان بوده و می تواند بسیار اثرگذار باشد.

 

در یک سال گذشته شاهد جابه جایی تعداد زیادی از مسئولین در سمت های مختلف در شهرستان بودیم که هم اکنون نیز امام جمعه شهر نیز در این زمره قرار گرفته است.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی