سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

عبدالحسین اکبری در همایش طرح الگوی کشت گفت: نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می کند و از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شهرستان، ۸۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی است.

شناسه خبر: 13122

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در همایش طرح الگوی کشت گفت: نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می کند و از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شهرستان، ۸۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی است.

 


عبدالحسین اکبری به جایگاه ویژه کشاورزی شهرستان بهار در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد سیب زمینی، ۴۵ درصد قارچ، ۳۶ درصد سیر، ۱۳ درصد یونجه و ۲۰ درصد خیار استان همدان در شهرستان بهار تولید می شود.



وی خاطر نشان کرد: ۷۲ واحد تولید گوشت مرغ در شهرستان وجود دارد و ۲۰ درصد گوشت مرغ استان و ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون استان در این شهرستان تولید می شود.



اکبری به ظرفیت انبارداری شهرستان و وجود سردخانه های بالای صفر اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، ۵۷ واحد انبار بالای صفر معادل ۶۳% استان و با ظرفیت نگهداری ۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان بهار وجود دارد.



اکبری افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم اجرای الگوی کشت است که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و با اجرای الگوی کشت، جانمایی مناسبی از محصولات مختلف تولیدی با توجه به پتانسیل‌های طبیعی، شرایط اقلیمی، منابع آبی، درصد رطوبت و مزیت های اقتصادی و سیاست های استراتژیک و کلان دولت صورت می گیرد.



وی تصریح کرد: اجرای الگوی کشت نیازمند آمایش سرزمینی است تا بتوانیم محصولات را در منطقه خاص خود و در زمان خود کشت کنیم و بهره‌وری بالا برسیم.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی