سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/29 12:48:46
سخن مدیر مسئول

نباتی فرماندار بهار ماند

مدتی بود که گمانه زنی ها در خصوص تغییر فرماندار در مجامع مختلف مطرح بود و دلیل این جابه جایی، متوجه نماینده بهار و کبودراهنگ بود، به طوریکه اوایل اسفند ماه تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان با تجمع در مقابل دفتر نماینده خواستار ادامه کار نباتی در این سمت و عدم دخالت نماینده در عزل فرماندار شدند.

شناسه خبر: 13219

 

مدتی بود که گمانه زنی ها در خصوص تغییر فرماندار در مجامع مختلف مطرح بود و دلیل این جابه جایی، متوجه نماینده بهار و کبودراهنگ بود، به طوریکه اوایل اسفند ماه تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان با تجمع در مقابل دفتر نماینده خواستار ادامه کار نباتی در این سمت و عدم دخالت نماینده در عزل فرماندار شدند.

 

توسلی نیز در همان ایام در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها صراحتا اعلام کرده بود که دخالتی در عزل و نصب ها خصوصا فرمانداران ندارد.

 

در حالی که به نظر می رسید با ایجاد تجمع تعدادی از معتمدین در مقابل دفتر نماینده و اعلام خواسته عمومی در خصوص فرماندار شاید این موضوع به وقت دیگری موکول شود، عصر روز پنج شنبه ۱۸ اسفند خبر تغییر فرماندار دست به دست گشت و خبر رسید که روز شنبه ۲۰ اسفند تودیع و معارفه صورت خواهد پذیرفت و مجتبی فیض الهی به جای روح اله نباتی عهده دار فرمانداری بهار خواهد شد.

 

بار دیگر نماینده در مصاحبه با یکی دیگر از خبرگزاری ها در خصوص جابه جایی فرماندار، وزارت کشور و استاندار را تصمیم گیرنده تلقی کرده و اظهار داشت: استاندار و وزیر کشور می توانند تغییراتی در حوزه های مدیریتی استان انجام دهند، من هم به این تصمیم احترام می گذارم.

 

انتشار این خبر در فضای سیاسی نه تنها شهر بلکه استان، باعث ایجاد التهابات بسیاری شد و گروه ها و اقشار انقلابی دست به اعتراض زده و خواستار پاسخ‌دهی استاندار در این باره شدند، تا جایی که حتی نماینده ولی فقیه در استان هم لب به گلایه گشود و اعلام کرد: در عزل و نصب‌ها منافع مردم تأمین شود و نباید نیروهای انقلابی و کارآمد با فشار و دخالت برخی از افراد برای اهداف سیاسی کنار بروند.

 

وی همچنین ابراز داشت: اگر چاره‌ای نباشد، افرادی را که در این عرصه دخالت می‌کنند از همین تریبون به مردم اعلام خواهم کرد و این تهدیدی جدی است، آن زمان است که مردم می‌دانند چگونه برخورد کنند.

 

با توجه به زمان اعلام شده برای تودیع معارفه صبح روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان، همه منتظر اعلام رسمی خبر تغییر فرماندار بودند که در کمال تعجب به یک‌باره ورق برگشت و معاون استاندار اعلام کرد: استاندار بهترین تصمیم را برای آرامش مردم گرفته و تصمیم هم در زمان خودش اجرا می شود، استاندار به حرمت احترام به دیدگاه آیت الله شعبانی در تصمیم خود تامل کردند، فعلا آقای استاندار در حال تامل است.

 

بدین گونه نباتی در سمت فرمانداری ماندگار شد، حال باید منتظر ماند و دید که در سال جدید چه تغییراتی در این سیستم رخ خواهد داد.

 

نمره قبولی نباتی در عمر ۱۴ ماهگی فرمانداری بهار

 

روح اله نباتی از اواخر دی ماه سال گذشته سمت فرمانداری بهار را عهده دار شد و عمر فرمانداری وی به ۱۴ ماه رسید، از ماه های اول کاری فرماندار در شهرستان و در جریان انتصابات، اختلاف نظر فرماندار و نماینده مشهود بود و طولانی ترین کشمکش بین نماینده و فرماندار در انتصاب ریاست آموزش و پرورش رقم خورد و در نهایت حسین فیض الهی پس از ۱۲ ماه معطلی آموزش و پرورش، بر این مسند تکیه کرد.

 

با توجه به جریانات پیش آمده شاید بتوان انتصاب روسای ادارات را مهمترین اختلاف بین نماینده و فرماندار بیان کرد، به طوریکه فرماندار انتصابات را حق خود دانسته و نماینده نیز از جایگاه نظارتی خود را ناظر بر این موضوع می داند و لذا همین باعث شد که توسلی و نباتی کمتر در کنار هم دیده شوند، اما هیچ یک اذعان بر اختلاف موجود نداشته و همواره اظهار می داشتند که هیچ اختلافی بین این دو وجود ندارد.

 

آیا اهداف انتخاباتی در پس اتفاقات اخیر نهفته است؟

 

اما گذشته از اختلافات موجود، تغییر فرماندار در این برهه زمانی، یعنی ۱۲ ماه مانده به انتخابات مجلس مهمترین دلیل پشت پرده این جابه جایی، اهداف انتخاباتی تفسیر می شود، در برهه ای که یک شهرستان باید در ثبات کامل به سر برده و کنترل کننده هیاهوی انتخاباتی باشد، تغییر بالاترین رکن مدیریت منجر به تغییر در ارکان دیگر شده دیگر نمی توان به ثبات در شهرستان امید داشت.

 

گذشته از آن باید بر این نکته توجه داشت که روح اله نباتی از اعتبار اجتماعی بالایی در شهر همدان برخوردار بوده به طوریکه وی در یازدهمین دوره انتخابات نمایندگی همدان توانست جایگاه سوم را کسب کند و در ۱۴ ماه گذشته نیز توانست کارایی خود را به مردم شهرستان بهار ثابت کند او که حضورش در انتخابات را چندین بار رد کرده بود، با این جابه جایی که ممکن است دیر یا زود اتفاق بیفتد، احتمال حضورش در انتخابات سال آینده قوت خواهد گرفت، وی هم اکنون یکی از گزینه های احتمالی کاندیداتوری نمایندگی در همدان و همچنین بهار و کبودراهنگ است و کنار رفتن او از پست فرمانداری باعث حذف وی از شهرها و روستاها و رسانه ها به عنوان کاندید احتمالی نمایندگی بهار و کبودراهنگ خواهد شد.

 

 چرا مجتبی فیض الهی

 

 مجتبی فیض الهی از همشهریان بهاری و کاندید دوره یازدهم مجلس بود که توانست در آن دوره از انتخابات رده سوم را پس از مرحوم جعفری و توسلی کسب کند، با آنکه انتظار می رفت وی در انتخابات میان دوره شرکت کند، این اتفاق رخ نداد و در حالی که در سکوت خبری به سر می برد، در حیرت همگان نامش به عنوان فرماندار جدید شهر بهار دست به دست شد تا احتمال حضورش در انتخابات نمایندگی دور دوازدهم مجلس به صفر برسد.

 

به تعبیر فعالین سیاسی در انتخاب مجتبی فیض الهی برای این سمت بیش از آنکه خواسته مردم برای حضور یک فرماندار بومی و شایسته مطرح باشد، کمتر شدن تنش در بهار مطرح است، چرا که با انتخاب فرماندار بومی قطعا اعتراضات تا حدودی فروکش خواهد کرد، گذشته از آن از دیدگاه سیاسی فیض الهی یکی از گزینه های مطرح شهرستان در انتخابات دوره دوازدهم می توانست باشد که حضور او در جایگاه فرمانداری وی را از دور رقابت حذف خواهد کرد و همه این جریانات مرتبط با توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و دور دوازدهم انتخابات مجلس خواهد بود.  

 

 

مرضیه کریمی رادپور

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی