سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/7 20:45:28
در سفر مدیر کل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل دفتر نظارت فنی بر طرح های عمرانی انجام شد؛

بازدید و بررسی پروژه و اماکن ورزشی شهرستان بهار

در سفر یک روزه دکتر سید مجید سید مومنی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان به همراه دکتر شکیبا مهر مدیر کل دفتر نظارت فنی بر طرح های عمرانی، فرماندار شهرستان، مسئول فنی اداره کل استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از اماکن ورزشی شهرستان بهار بازدید کردند.

شناسه خبر: 13309

 

به گزارش نشاط شهر، در سفر یک روزه دکتر سید مجید سید مومنی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان به همراه دکتر شکیبا مهر مدیر کل دفتر نظارت فنی بر طرح های عمرانی، فرماندار شهرستان، مسئول فنی اداره کل استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از اماکن ورزشی شهرستان بهار بازدید کردند.

 

این بازدید به دعوت دکتر توسلی نماینده محترم مردم بهار و کبودرآهنگ صبح چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام شد .

 

در این بازدید مسئولین ابتدا با حضور در محل پروژه ورزشگاه شهید جوادی صالح آباد در جریان آخرین وضعیت این ورزشگاه قرارگرفتند.

 

 

 مهندس اجرایی این پروژه ضمن بیان مشخصات این طرح گفت: اتمام این ورزشگاه با جایگاه ۱۰۰۰ نفره ،سالن ،رختکن، پیست دو میدانی و احداث زمین ،تنها مربوط به تزریق بودجه است، اگرچه طی این مدت به همت مردم و حمایت مسئولین شهرستان وقفه ای بین کار نبوده اما با تأمین هزینه اصلی میتوان آن را تا بهمن ماه ۱۴۰۲ به مرحله رونمایی رساند.

 

دکتر شکیبا مهر با بررسی نقشه عمرانی این ورزشگاه عنوان کرد: مجموعه توانایی پیاده سازی پارکینگ اختصاصی ورزشگاه همچنین افزایش سکوهای تماشاچیان جهت دید بهتر را دارد.

 

 

دکتر توسلی با بیان اینکه در اطراف این منطقه سالنی مجهز وجود ندارد گفت: این مجموعه باید پاسخگوی شهر و روستاهای بخش مرکزی نیز باشد ،لذا این پروژه باید به استاندارد ترین شکل ممکن احداث شود.

 

دکتر سیدمجید سید مومنی از واریز هزینه جهت ادامه پروژه در هفته آتی خبر داد.

 

در ادامه دکتر سید مجید سید مومنی و دکتر شکیبا مهر به همراه هیئت همراه و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی از استخر بانوان بهار و زورخانه پوریای ولی به بازدید پرداختند.

استخربانوان بهار از سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شده و تاکنون پیشرفتی قریب به ۸۰ درصد داشته است ،ادامه روند این پروژه و تکمیل آن نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل موتورخانه است که دستورات و پیگیری‌های لازم جهت تخصیص آن اخذ شده.

 

 

طبق مکالمه تلفنی دکتر توسلی با مهندس جغتایی رئیس امور پایش ، ارزیابی اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور ،قرار شد اعتبارات لازم جهت تکمیل زورخانه پوریای ولی تخصیص داده شود.

 

در این بازدید فرماندار ضمن عرض خوش آمد گویی به دکتر سید مومنی و دکتر شکیبا مهر گفت : یکی از نیازهای مهم شهرستان موضوع ورزش است در این راستا با همکاری و حضور وزارتخانه و مسئولان مربوطه تلاش می شود پروژه های نیمه کاره تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

 

دکتر توسلی با اشاره به سومین سفر مسئولان وزارت ورزش در این دوره به منطقه گفت: امیدواریم بتوان اعتبارات لازم برای تحویل پروژه های نیمه کاره در طی سال تامین شود .

 

وی افزود : بعضی از پروژه های نیمه کاره  پروسه ای ۲۰ ساله داشته اند که این روند قابل قبول نیست چرا که چنین پروژه ای رو به تخریب است و احداث مجدد آن هزینه‌ بر و زمان‌ بر است.

 

 از پروژه‌های بازدید شده امروز بخشی از اعتبارات تامین شده، مانند پروژه صالح آباد که مبلغ ۲۸ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این پروژه اخذ شد.

 

دکتر شکیبا مهر با یاد آوری پایین بودن سرانه ورزشی همدان اذعان داشت: ما بنا بر وظیفه شغلی و به دعوت دکتر توسلی در منطقه حاضر شدیم که پیگیر پروژه‌های ورزشی حوزه انتخابی باشیم ؛ همدان رتبه ی ۲۵ام‌سرانه‌ی ورزشی در کشور را دارد که حدود۰/۶ متر مربع است  در حالی که متوسط کشوری ۰/۷۶ متر مربع است ؛ ما به کمک فرماندار و نماینده در صدد رشد این سرانه هستیم.

 با پیگیری‌های انجام شده مقداری از اعتبارات تأمین شده که ما به دنبال افزایش این اعتبار است ، مخصوصاً پروژه‌هایی که پیشرفت آنها بیش از ۷۰ درصد بوده تا سریعتر افتتاح شود.

 

در ادامه از زمین چمن شهر لالجین بازدید به عمل آمد که طبق توافقات انجام گرفته کارهایی از قبیل ساخت پیست و اقدامات نیمه کاره در این زمین طی سال تکمیل می‌شود.

 

 

همچنین از سالن ورزشی روستای دستجرد نیز بازدید به عمل آمد. این مجموعه ورزشی با خودیاری مردم شروع شده و فوندانسیون آن تکمیل شده است. تاکنون ۴۰۰ میلیون اعتبار بصورت خیری هزینه شده و تامین باقی اعتبار از جمله مشکلات این سالن ورزشی ‌می‌باشد.

 

 

 

در انتها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی امام جمعه مهاجران از سالن ورزشی مهاجران بازدید شد.

 

در این بازدید امام جمعه مهاجران ضمن بیان مشکلات ناشی از عدم تکمیل این مجموعه ورزشی همچون رفت و آمد جهت استفاده از ورزشگاه دیگر شهر ها و  دغدغه جوانان مهاجران خواستار تکمیل سریع تر این پروژه شد.

 

دکتر توسلی در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره تامین شده گفت: مهاجران از لحاظ امکانات ورزشی جزو مناطق کم برخوردار است که بنده و دکتر فیض الهی فرماندار مبلغی از اعتبارات و مسئولین وزارت ورزش و جوانان مبلغ دو میلیارد تومان به تکمیل این پروژه اختصاص دادیم .

 

دکتر سید مومنی در مصاحبه با خبرنگاران گفت : با پیگیری های انجام شده به دستور دکتر سجادی مقام عالی وزارت این پروژه‌ها باید در دهه فجر و هفته دولت به بهره برداری برسد چرا که مسئولیت ما عمل به تعهدات است .

در انتها دکتر شکیبا مهر عنوان کرد : مشکل اساسی پروژه‌های نیمه‌کاره تامین اعتبارات است که با همفکری مسئولین استان در حال پیگیری و حل آن هستیم.

 

در انتها سرکار خانم دکتر کاظمی پور معاون توسعه  توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از استخر بانوان بهار بازدید کرده و خبر از تکمیل و افتتاح آن در هفته دولت را دادند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

زهرا صادقی گلزار

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی