سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از کشت پنج هکتار گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در اراضی کشاورزی شهر مهاجران خبر داد.

شناسه خبر: 13311

 

به گزارش نشاط شهر، عبدالحسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح جهش تولید پنج هکتار گیاهان دارویی شامل سیاه دانه، خارمریم، گل ختمی، زیره سبز و بابونه در اراضی شهر مهاجران کشت شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی این مدیریت، تغییر الگوی کشت از سمت گیاهان آب‌بر به سمت گیاهان بسیار کم‌آب‌بر مانند گیاهان دارویی است، تصریح کرد: گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آنها در پیشبرد اهداف ملی منطقه‌ای و جهانی برای تحقق سلامت و خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

 

اکبری در ادامه با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با سن مادر در سطح ۶۰ هزار هکتار از مزارع جو و گندم  شهرستان بهار، مطرح کرد: عملیات مبارزه شیمیایی با سن مادر تاکنون در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان با مشارکت بهره برداران این شهرستان انجام شده و همچنان این روند ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: کارشناسان فنی این مدیریت و مراکز جهادکشاورزی به طور مستمر و روزانه از مزارع گندم و جو در سطح شهرستان بازدید و در صورت نیاز به مبارزه با سن مادر به بهره برداران اطلاع رسانی می کنند.

 

اکبری یادآور شد: سطح زیرکشت گندم و جو (آبی ودیم) در این شهرستان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزون بر ۶۰ هزار هکتار بوده و عملیات مبارزه با سن مادر نیز از تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری در مزارع غلات این شهرستان آغاز شده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی