سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فتح الله توسلی در سفری به کشورهای سوریه و لبنان با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس ملاقات کرد.

شناسه خبر: 13380

 

به گزارش نشاط شهر، نماینده مردم شريف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ در این سفر با  شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس لبنان، علی حسن خلیل نماینده مجلس و وزیر سابق دارایی لبنان؛ مسئولان و کارشناسان سفارت ایران در بیروت و دمشق ؛برخی از رهبران احزاب و جمعیات از جمله  رئیس حزب جبهه المقاوم لبنان و عضو تجمع علمای مسلمان، مسئولان حرکت توحید  و برخی اشخاص دیگر دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفتگو نمود.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده به موضوعات در زمینه کشورهای عربی و تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست اتی اتحادیه عرب مهمترین تحول ونقطه عطف در روابط بین کشورهای اسلامی بعد از مدتها حضور داعش و چالشهای امنیتی منطقه است .

 

وی  همچنین اقدامات اخیر صهیونیست ها در حمله به غزه را محکوم کرد و گفت انقلاب اسلامی  و تاثیرآن بر مقاومت فلسطینیان  غیر قابل انکاراست و اکنون از هرزمانی قوی تر است.

 

رییس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز بر همگان روشن شده که مواضع جمهوری اسلامی ایران بر عقلانیت، تدبیر و حقانیت و مبتنی بر مقاومت و ایستادگی است و جمهوری اسلامی ایران ستون مستحکمی به حساب می‌آید که همه می‌توانند به این ستون مستحکم اعتماد کنند و مواضع و جایگاه جمهوری اسلامی موثر در تحولات منطقه محسوب می‌شود.

 

فتح الله توسلی گفت: آنچه که  گروه‌های مقاومت، حزب‌الله لبنان، نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی و شخص حاج قاسم سلیمانی در سوریه انجام دادند، نقش بسزایی در ایجاد امنیت امروز، نه فقط در سوریه بلکه در منطقه را داردو پیروزیهای امروز مرهون رشادت‌های دیروز است.

 

گفتنی است همچنین در این دیدارها بر موضوع روابط اقتصادی، تحکیم روابط تجاری و تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی