سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/7 09:05:02
فرماندار شهرستان بهار خبر داد:

آمادگی همه‌ی مدارس بهار، برای فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت تابستان

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان بهار، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

شناسه خبر: 13409

 

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار با تاکید بر رفع مشکلات آموزش و پرورش گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و وجود پروژه های نیمه تمام، در هفته آینده همراه با مدیر کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش، بازدید خواهد شد.

 

 دکتر مجتبی فیض اللهی اضافه کرد: برخی از دستورالعمل ها را می توان با نوآوری اجرا کرد مثلا برگزاری اردوها برای پرورش استعداد و مهارت های اجتماعی و علاقه مندی های دانش آموزان بسیار مفید است و علاوه بر تفنن و تفریح، می توان با دید آموزشی بدان نگریست.

 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی، توسعه فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان موضوعیت ندارد ولی در راستای کیفیت بخشی به نیروها و جذب نیروهای صالح به بدنه ی آموزش و پرورش، از دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهیم کرد.

 

حسین فیض اللهی به برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته معلم در شهرستان بهار اجرا شد که بهره برداری از سه زمین چمن مصنوعی درون آموزشگاهی با ۲ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بهار، همایش بزرگ ۲ هزار نفری فرهنگیان و تجلیل از معلمان نمونه، اجرای پویش سپاس معلم در کلیه مدارس شهرستان بهار، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در باغ موزه دفاع مقدس، همایش پیاده روی خانوادگی، عیادت و دلجویی از بیماران فرهنگی، برگزاری متمرکز مجلس ترحیم برای متوفیان فرهنگی ۱۴۰۱، برگزاری همایش پیشکسوتان فرهنگی از جمله برنامه های شاخص این هفته بود.

 

حسین فیض اللهی از آمادگی همه مدارس روستایی، برای فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان خبر داد و گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه های مرتبط، می تواند به اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و ورزشی بپردازد.

 

حسین فیض اللهی بر ایجاد دارالقرآن در شهرستان بهار تاکید کرد و گفت: متاسفانه فضای مستقل برای ایجاد دارالقران در بهار وجود ندارد و منظور ترویج فرهنگ قرآن و نماز باید فضایی متناسب با این فعالیت ها در نظر گرفته شود.

 

فیض اللهی از آغاز به کار پروژه مهر در شهرستان بهار خبر داد و گفت: پروژه مهر با ۷ کمیته تعمیر، تجهیز و ساماندهی، تایید صلاحیت، تربیت و سلامت، نظارت و ارزیابی، آموزشی، مردمی سازی و تبیین، تبلیغ و اطلاع رسانی در شهرستان بهار آغاز شده است.

 

 

وی ادامه داد: پروژه مهر، مهمترین طرح ملی در نظام تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی جدید است و باید از همه ظرفیت های موجود استفاده و بسترسازی و آمادگی کلی برای آموزش و پرورش دانش آموزان حاصل شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: به منظور کمبود فضای آموزشی در شهر بهار ناچار به جابجایی برخی مدارس هستیم و این موضوع و نحوه اجرا در کمیته های تخصصی بررسی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه بهار نیز در این شورا گفت: برنامه های هفته معلم در شهرستان بهار با نگاه خاص و متنوع برگزار شد و شهرستان بهار در اجرای برخی برنامه ها می‌تواند به صورت پایلوت و الگو برای شهرستان های دیگر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مصباح از تدوین طرح سالم سازی اوقات فراغت بانوان خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات، برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و بانوان استفاده شود تا با تسخیر فضای ذهنی افراد، با هنجار شکنی ها مقابله کنیم.

 

امام جمعه بهار تصریح کرد: قرارگاه «شهید سید میلاد مصطفوی» با هدف نیرو سازی و استعدادیابی دهه هشتادی ها انجام شده تا بتوانیم استعدادهای بالقوه را به فعلیت برسانیم.

 

زهرا صادقی گلزار

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی