سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دستگاه‌های مسئول به تکالیف و وظایف قانونی خویش در این حوزه عمل ننموده‌اند و ترک فعل برخی دستگاه‌ها و تسامح آنان، موجب شکل‌گیری جرائم زیست محیطی شده و انباشت ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه «رودخانه قوری‌چای» علاوه بر ایجاد جلوه‌های نامناسب؛ تهدیدی جدی برای طبیعت و سلامت شهروندان است همچنین بخش قابل توجهی از اراضی زراعی نیز مورد تخریب واقع گردیده این در حالیست که متاسفانه محل جایگزین مناسبی جهت جمع‌آوری و انباشت ضایعات و‌ پسماندهای صنعتی پیش‌بینی نشده است.

شناسه خبر: 13438



به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، رئیس دادگاه عمومی بخش لالجین اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات حقوقی و قضائی مطرح در بخش لالجین و با هدف رفع موانع موجود فراروی ساکنین این بخش اولین جلسه شورای پبیشگیری از وقوع جرم بخش لالجین با حضور دکتر عباس نجفی، معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان برگزار شد.

 

 

در این جلسه موضوعات همچون پیشگیری از جرائم اولویت‌دار همچون سرقت، تهدید، توهین و ایراد صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادفات سوانح رانندگی و آسیب‌های اجتماعی در حوزه قضائی لالجین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 


سید وحید سپهر تصریح کرد: یکی از مشکلات خاص شهر لالجین تخریب محیط زیست و آلودگی حاشیه رودخانه‌ها از طریق تخلیه پسماندهای صنعتی، ضایعات سفال و سرامیک و نیز نخاله‌های ساختمانی است که این اقدام افراد متخلف و سود جو در تخریب چهره محیط زیست به نحوی بوده است که ماه‌های متمادی باید زمان صرف پاکسازی محیط گردد.

 


وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به تکالیف و وظایف قانونی خویش در این حوزه عمل ننموده‌اند و ترک فعل برخی دستگاه‌ها و تسامح آنان، موجب شکل‌گیری جرائم زیست محیطی شده و انباشت ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه «رودخانه قوری‌چای» علاوه بر ایجاد جلوه‌های نامناسب؛ تهدیدی جدی برای طبیعت و سلامت شهروندان است همچنین بخش قابل توجهی از اراضی زراعی نیز مورد تخریب واقع گردیده این در حالیست که متاسفانه محل جایگزین مناسبی جهت جمع‌آوری و انباشت ضایعات و‌ پسماندهای صنعتی پیش‌بینی نشده است.

 


رئیس دادگاه عمومی بخش لالجین عنوان کرد: جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم لالجین با رویکرد مطالبه‌گری از دستگاه‌ها تشکیل و مقرر گردید تا در اولین فرصت با راهبری دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی آن ادارات و سازمان‌هایی که مسئول و متولی جمع‌آوری، پاکسازی و‌ ساماندهی محل‌های انباشت پسماندها هستند، اقدام مقتضی را پیرامون موضوع انجام دهند.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم بخش لالجین با موضوعات اولویت‌دار و با هدف کاهش جرائم تداوم خواهد داشت‌.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی