سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/26 20:35:22
با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان بهار صورت گرفت:

تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان بهار

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و تجلیل از آزادگان، مراسمی با حضور آزادگان و خانواده آزادگان متوفی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13552

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، در این مراسم دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار گفت: آزادگان در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های زیادی را تحمل کردند و وعده خدا مبنی بر اینکه «پس از هر سختی آسانی است» محقق شد.

 

فرماندار شهرستان بهار افزود:: مقام معظم رهبری بر مکتوب نمودن روایت‌ها و خاطرات اسرا تاکید دارند و خاطرات باید به صورت مکتوب و مصور ثبت شود تا به عنوان چراغ راهی برای آیندگان استفاده شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اردوگاه اسرای ایرانی مملو از معنویت بود و آزادگان سرافراز امروز با بهره‌گیری از معنویات و آثار آن دوران، هر یک منشا خیر و برکت هستند.

 

وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز با تحمل سختی‌ها، باعث برملا شدن چهره کریه دشمن بعثی شدند و امروز نماد و سند افتخار، این آب و خاک هستند و مظلومیت و اقتدار ملت ایران اسلامی را به گوش همه مردم دنیا رساندند و آزادانه به زندگی پرافتخار خود ادامه می دهند.

 

فرماندار شهرستان بهار ادامه داد: حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فقط برای قرب الی الله بود و آزادگان حتی پس از آزادی نیز انتظاری از کسی نداشتند.

 

وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رافت اسلامی با اسرای عراقی برخورد کرد، به صورتی که ۱۰ هزار از اسرای عراقی حاضر به بازگشت به کشور خود نشدند و بیش از ۹۶۰ نفر از اسیران عراقی حافظ قرآن شدند.

 

وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز با دید دیگری به نعمت آزادی و امنیت می‌نگرند و اذعان دارند که نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از نظام الهی است و برای این نظام صدها هزار شهید و اسیر هزینه شده است.

 

امام جمعه شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: آزادگان دوشادوش شهدا، ایثارگران و رزمندگان برای دفاع از کیان ایران اسلامی جانانه جنگیدند و ایستادگی کردند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین رضا مصباح اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری آزادگان با انبوهی از تجربه آمدند و دانستند که برای رسیدن به هدف و حفظ دین و میهن، باید از جان، مال، عمر و آبرو مایه بگذارند و امروز عزتمندانه به حیات خود ادامه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: اسرای جمهوری اسلامی در مقابل شکنجه‌ها و سختی‌ها سر خم نکردند و دوران اسارت را با توکل به خدا و ائمه اطهار طی کردند و الگوی آزادگان در زمان اسارت حضرت موسی ابن جعفر و حضرت زینب (س) بودند.

 

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: دشمن به عناوین مختلف به دنبال بهره‌برداری از اسرا بود و اما چون این بزرگان در مکتب ولایت رشد کرده بودند، دشمن هرگز موفق نشدند به اهداف خود دست یابد.

 

وی اظهار داشت: آزادگان با تحمل مشکلات و سختی‌ها ناشی از اسارت ایستادگی و مقاومت را به جهانیان نشان دادند و به نماد صبر و پایداری تبدیل شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصباح در پایان اشاره داشت: این انقلاب و نظام با زحمات بسیاری به بارنشسته و برای محافظت از آن باید هزاران قفل و زنجیر به آن بزنیم تا از دست دشمنان در امان بماند زیرا قیمت زحمات و ایثار آزادگان و شهدا و جانبازان به اندازه عمر بشریت و انسانیت است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.