سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صبح امروز، دادستان بهار با همراهی ادارات بهداشت؛ محیط زیست و منابع آب شهرستان بهار از تصفیه خانه شیخی جان مربوط به تصفیه آب تالوار و هم چنین از محل خروج پساب تصفیه خانه بازدید کردند.

شناسه خبر: 13607

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز دادستان بهار با همراهی ادارات بهداشت؛ محیط زیست و منابع آب شهرستان بهار از تصفیه خانه شیخی جان مربوط به تصفیه آب تالوار و هم چنین از محل خروج پساب تصفیه خانه بازدید کردند.

 

در حاشیه این بازدید دادستان بهار گفت:

مطابق مشاهدات در بازدید میدانی، مشخص شد که زیرساختهای لازم جهت جداسازی لجن و آرسنیک از پساب وجود نداشته و پس از خروج از تصفیه خانه؛ کشاورزان زمین های پایین دست با احداث یک سد خاکی اقدام به جمع آوری پساب تصفیه خانه و آبیاری محصولات کشاورزی می نمایند.

 

ایمان شکوهیان اضافه کرد: در راستای حل این مشکل و حفظ سلامت مردم؛ مدیران تصفیه خانه از رها سازی پساب منع شده و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیر ساختها؛ پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

 

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به آلوده بودن پساب؛ نمونه هایی از محصولات هندوانه و خیار و کدو جمع آوری و جهت آزمایش؛ تحویل اداره بهداشت شد.

 

شکوهیان افزود: هم چنین به جهت جلوگیری از آبیاری؛ دستور جمع آوری موتورها و پمپ های استقرار یافته در محل ذخیره سازی پساب نیز صادر شد.

 

وی تاکید کرد: موضوع احداث سد خاکی با تنظیم گزارش از سوی اداره منابع آب به اطلاع ریاست محترم دادگاه بخش لالجین رسید تا اقدامات لازم و قانونی در این راستا صورت پذیرد. 

 

دادستان بهار تصریح کرد: مراتب الزامات قانونی در خصوص پساب تصفیه خانه نیز به مدیر کل شرکت آب منطقه ای استان همدان به شکل حضوری ابلاغ گردید.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی