سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با حضور استاندار همدان، فرماندار شهرستان بهار،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور اقتصادی استاندار همدان، مدیرکل امور روستاهای استانداری،بخشداران، شهردار و اعضای شورای اسلامی بهار و جمعی از مسئولین شهرستان، شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان دوزندگان و فروشندگان پوشاک آتلاز افتتاح شد.

شناسه خبر: 13618

 

به گزارش نشاط شهر، با حضور استاندار همدان، فرماندار شهرستان بهار،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور اقتصادی استاندار همدان، مدیرکل امور روستاهای استانداری،بخشداران، شهردار و اعضای شورای اسلامی بهار و جمعی از مسئولین شهرستان، شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان دوزندگان و فروشندگان پوشاک آتلاز افتتاح شد.

 

قاسمی فرزاد استاندار همدان گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت فنی حرفه‌ای این است که آموزش‌های لازم را به کارآموزها می‌دهد و در مسئله اشتغال آنها نیز کمک بزرگی می‌کند.

 

وی از دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کار، تعاون و امور اجتماعی جهت تسهیلات و اداره صنعت معدن تجارت به جهت ارائه مجوزها تشکر کرد.

 

وی در ادامه افزود: سیاست کار حوزه روستا و امور عشایری مدیریت و توسعه به نحو مطلوب است چرا که باید جمعیت روستا را حفظ کنیم و از مهاجرت به شهر جلوگیری کنیم.

 

استاندار همدان در ادامه اشاره کرد: در طول دو سال متوالی باید اقدام به بنیاد مسکن روستایی با نگاه مستمر بازنگری طرح و توسعه روستا را داشته باشیم. می بایست فضای روستا را از یک فضای بسته به یک فضای باز تغییر داد که هم محل سکونت و هم محل کسب و کار باشد.

 

قاسمی فرزاد افزود: شهرستان بهار به جهت حاصل خیز بودن اراضی، کشت آبی و استراتژیک، رعایت صرفه جویی و همچنین وجود سفال لالجین، تریلی سازی صالح آباد و ترشیجات و شوریجات مهاجران، بسیار مستعد و دارای ظرفیت است.

 

استان همدان در سال های اخیر دو ثبت جهانی را به خود اختصاص داده، سفال لالجین و مبل و منبت کاری شهر ملایر

 

وی در  پایان  گفت: با توجه به روز جهانی روستا و عشایر، باید رویکرد ساخت خانه‌های اشتغال محور باشد و حمایت های لازم صورت گیرد.

 

در ادامه فیض الهی فرماندار شهرستان بهار عنوان کرد: دولت سیزدهم و همچنین استاندار محترم همدان دکتر قاسمی فرزاد نگاه ویژه ای به مسائل روستا و عشایران داشته اند. بخش های مختلفی از جمله اشتغال، تخصیص تسهیلات و بخش مسکن و مقاوم سازی در دستور کار بوده و هست همچنین به کشاورزی، دامداری و دامپروری نگاه ویژه ای شده است.

 

همچنین یوسف شعبانی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: درسال ۱۴۰۲ پنج استان با محوریت اشتغال مردم محور در کشور تشکیل شده است که یکی از آن استان ها همدان می‌باشد. با محوریت مردم،۶۱ کانون به الفعل هستند مانند لتگاه، کرد آباد، تویسرکان و.... و سایر هم به قوت یعنی باید به سراغشان برویم و تایید شوند.

 

وی افزود: یکی دیگر از عملکرد های دیگر ایجاد ۱۲تعاونی تامین نیاز است که یکی از آنها در لتگاه می‌باشد. در حال حاضر همین شرکت ۱۲۰ نفر اشتغال زایی که ۴۰نفر بصورت مستقیم و ۸۰نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند. از ۱۰ شهرستان، ۶۱کانون و در دو روستا کانون کسب و کار با وجود ۵۰٪ بالقوه هستند.

 

وی در ادامه گفت: تلاش کنیم فرهنگ اقتصادی کسب و کار را رونق دهیم و نگاه اقتصادی آموزشی را ترویج دهیم.

 

 برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی