سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مهدی قربانی: شاخص‌هایی که برای هیأت‌های تراز اول در نظر گرفته‌ایم همچون برگزاری مداوم مراسم‌های مذهبی، تشکیل صندوق قرض الحسنه و ارائه خدمات اجتماعی به مردم است که ما این سه مورد را به عنوان شاخص در نظر گرفته‌ایم که خدمات اجتماعی شامل تهیه جهیزیه تهیه و توزیع بسته های معیشتی و معرفی به بانک جهت دریافت وام خرید کالا است.

شناسه خبر: 14099

 


به گزارش نشاط شهر، مهدی قربانی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر بهار گفت: فلسفه وجودی شورای هیأت‌های مذهبی در سطح شهرستان ساماندهی، هدایت، نظارت و ریل‌گذاری فعالیتهای هیأت‌های مذهبی است که اعضای این شورا هر چهار سال یکبار انتخاب می‌شوند و الان ما در دوره ششم آن هستیم که مراحل برگزاری انتخابات، ثبت نام از کاندیداها، بررسی صلاحیت افراد و رأی گیری بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان می باشد که بصورت سراسری در زمانی خاص برگزار می شود.

وی در مورد نحوه انتخاب اعضای شورای هیأت‌های مذهبی نیز گفت: افراد از طریق برگزاری انتخابات با آراء مسئولین هیئات مذهبی انتخاب شده و از بین اعضای منتخب جهت شورای هیئات مذهبی با رأی گیری و توافق اعضاء رئیس شورا، نایب رئیس و دبیر شورا انتخاب می‌شوند که پس از انتخاب احکام آنان صادر می گردد.

قربانی با معرفی اعضای شورا از عناوین و مسئولیت‌های افراد متشکل در شورا نام برد و گفت: ترکیب اعضای هیئت رئیسه شورا شامل رئیس شورا، نایب رئیس شورا، دبیر و رابط شورا، بازرس و مسئول حل اختلاف می باشد که هر کدام با هماهنگی در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بهار به فعالیت شورای هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه ماهیانه برای سیاست گذاری رویکردهای هیأت‌های مذهبی و مصوبات جلسه و ابلاغ آن از کارهایی است که شورا انجام می‌دهد.

قربانی با بیان این مطلب که ما سه شاخصه را برای پیشبرد اهداف هیئت‌های مذهبی پیگیری می‌نماییم گفت: شاخص‌هایی که برای هیأت‌های تراز اول در نظر گرفته‌ایم همچون برگزاری مداوم مراسم‌های مذهبی، تشکیل صندوق قرض الحسنه و ارائه خدمات اجتماعی به مردم است که ما این سه مورد را به عنوان شاخص در نظر گرفته‌ایم که خدمات اجتماعی شامل تهیه جهیزیه تهیه و توزیع بسته های معیشتی و معرفی به بانک جهت دریافت وام خرید کالا است.

وی در مورد تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه گفت: تا الان دو صندوق را در سطح هیأت‌های شهرستان داریم که اولین صندوق با اعتباری نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان پس از گذشت 4 سال از تأسیس صندوق، به اعضای هیأت‌ مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهد؛ و صندوق دوم در یک هیأت دیگر اعتباری نزدیک به ۴ میلیارد تومان، که با اعطای وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیونی به اعضای هیأت در حال فعالیت است.

قربانی در ادامه شرح فعالیت‌های هیأت‌ها گفت: یکی از هیأت‌های فعال شهرستان بهار در لالجین در بحث اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس با تقبل هزینه زائران در طول سال نیز فعالیت می‌نماید.

مسئول شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بهار از خدمات اجتماعی هیأت‌ها نام برد و گفت: در بحث خدمات اجتماعی نیز هیئت‌های شهرستان بهار وارد شده‌اند، از جمله تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، تبیین اهمیت افزایش جمعیت و فرزندآوری و ترویج کتاب‌خوانی و برگزاری مسابقه در خصوص این موضوع از کتاب مثبت 3  را می‌توان نام برد.

وی در مورد فعالیت‌های خود در دو ماه گذشته گفت: سرکشی اعضای شورا به هیأت‌ها و مراسمات آنها از جمله فعالیت‌های دو ماه بوده است که با هدف ارتباط بیشتر با هیأت‌ها انجام می‌گیرد.

قربانی از تهیه نذورات و توزیع آن در بین هیأت‌ها گفت: تهیه نذورات و پخش آن‌ها در ایام مناسبتی مثل محرم و ایام فاطمیه از اقدامات موفق شورا بوده است که در ایام فاطمیه امسال توانستیم از فعالیتهای هیئات به صورت نقدی حمایت نمائیم.

وی در شرح ادامه فعالیت‌های خود گفت: دیدار با مسئولین و تعامل با مسئولینی که می‌توانند به هر نحوی کمکمان کنند و حضور و حمایت از مراسمات مشترک که توسط چند هیئت در حال برگزاری است نیز از از اقدامات شورا می باشد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی از اعزام مسئولین هیأت‌ها به قم و زنجان خبر داد و گفت: هر سال جهت آموزش مسئولین هیئات مذهبی با همکاری جامعه ایمانی مشعر، تعدادی از عزیزان را به دیگر استانها از جمله قم، زنجان و در سال جاری به تهران اعزام شده اند که آن‌ها را بر اساس شاخص‌هایی که خود شورا تصمیم می‌گیرد، انتخاب شده و اعزام صورت گرفته  است تا مباحث آموزشی را در دوره دو روزه سپری نمایند. 

 

وی با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری فعالیتهای هیئات مذهبی در سطح جامعه خاطرنشان کرد: رویکردهای اساسی شورای هیئات مذهبی در سالجاری برگزاری دوره های آموزشی جهت مسئولین و رابطین فرهنگی هیئات مذهبی در زمینه های مختلف است که امیدواریم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و شورای هیئات مذهبی استان عملیاتی گردد.

 

هانیه عبدی

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی