سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سخنگوی وزارت دفاع گفت: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند، یعنی این سازمان باید به حوزه‌های مرزشکنی دانش به گونه‌ای ورود کند که دشمن غافلگیر شود.

شناسه خبر: 14587

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «سردار رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع اظهار کرد: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان سپند، پیش از شهادت با هم‌فکری مجموعه‌ای از همکاران و جمعی از نمایندگان دوره فعلی مجلس طراحی کرد.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: در حوزه نیرو‌های مسلح و بخش دفاعی رویه این است که زمانی که یک ضرورت راهبردی و بنیادی پیش می‌آید و لازم است که ساختاری ایجاد شود، باید اذن فرماندهی کل قوا اخذ شود و با این اخذ آن ساختار تأسیس می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشکیل سازمان جدیدی اذن بدهند، می‌فرمایند که بعداً سیر قانونی آن را نیز طی کنید، بر همین اساس ۱۴ سال قبل اذن از رهبری انقلاب برای تشکیل این سازمان گرفته شد و ۶ سال قبل اساسنامه موقت این سازمان تصویب شد.

طلایی‌نیک گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل‌شدن دشمنان ما این است که نظام دفاعی کشورمان دانش‌پایه است. سازمان سپند به همه نیرو‌های مسلح خدمات علمی می‌دهد.

وی اظهار کرد: امروز در وزارت دفاع با ۱۰۰ دانشگاه قرارداد فعال داریم و در حال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستیم. همچنین با ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد جاری داریم، اما استفاده ار دانش و توانمندی نخبگان و جوانان مستعد کشور، نیازمند سازمانی است که عهده‌دار این مسؤولیت شود.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند، یعنی این سازمان باید به حوزه‌های مرزشکنی دانش به گونه‌ای ورود کند که دشمن غافلگیر شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی