سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/3/10 15:07:12
فرماندار شهرستان بهار:

هدف از بازدید های میدانی باز کردن گره از مشکلات مردم روستا است

صبح روز گذشته با حضور فرماندار شهرستان بهار و همراهی بخشدار مرکزی و سایر رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان، مشکلات و خواسته های مردم روستای اختاچی از توابع بخش مرکزی بهار مورد بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر: 14809

 

به گزارش نشاط شهر، صبح روز گذشته با حضور فرماندار شهرستان بهار و همراهی بخشدار مرکزی و سایر رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان، مشکلات و خواسته های مردم روستای اختاچی از توابع بخش مرکزی بهار مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

برزگر دهیار روستای اختاچی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فرماندار شهرستان بهار و هیئت همراه، به شرح چند مشکل اساسی این روستا پرداخت.

دهیار روستای اختاچی در جمع مسئولین شهرستانی گفت: مشکلات روستای اختاچی بدین شرح است:
۱. آب و فاضلاب، خط انتقال لوله از مخزن تا چاه
۲.نبود مدرسه و فضای آموزشی مناسب، نیازمند نوسازی هستیم و زمینی که توسط یکی از خیرین روستا اهدا شده در حدود چهارصد الی پانصد متر از این زمین توسط یکی از همسایه ها تصرف شده که باید یا زمین را بفروشند و با هزینه آن مدرسه نوسازی شود و یا در همین زمین مدرسه جدیدی ساخته شود تا دانش آموزان این روستا از مدرسه و تحصیل باز نمانند.

۳. جوی های زراعی روستا تقریبا همه خاکی و سنتی هستند.

۴. نبود امکانات ورزشی، باتوجه به اینکه در این روستا ورزشکارانی با عناوین ورزشی و مدال آور داریم اما از سالن ورزشی و امکانات ورزشی در این روستا بی بهره هستیم. فعلا هم زیر زمین حسینیه را میتوانیم با قرار دادن امکانات ورزشی در اختیار کودکان و جوانان این روستا قرار دهیم.

۵. خطوط تلفن در اکثر مواقع دچار خرابی است و برای ارتباط با اقوام و حتی تماس های ضروری نمی‌توانیم ارتباط بگیریم چندین مرتبه با خرابی تلفن تماس گرفتیم و ثبت شده اما اقدامی صورت نگرفته است.

۶. یکی دیگر از مشکلات روستا جاده‌ی فاقد شانه خاکی است و نیز در بحث آسفالت نیاز به روکش دارد.

۷. باتوجه به مهاجرت معکوس نیاز به طرح هادی و بازنگری داریم. حدودا سه هزار متر معبر آماده آسفالت ریزی داریم که امید است روسا همکاری لازم را داشته باشند.

سپس مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار گفت: با پیگیری و ثبت مشکلات مصوب شد که تا اوایل مردادماه مشکلات این روستا را بتوان تا حدودی حل کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به شعار امسال و دولت امید و گره گشایی از مشکلات مردم و به ویژه مناطق محروم گره گشایی کرده و نام شهدای هفت سال جنگ تحمیلی و شهدای خدمت صادقانه را سرلوحه خود قرار داده و صرفا وعده پوچ و خالی نباشه و بتوانیم تا جایی که توانایی داریم گره گشایی کنیم.

در پایان دیدار مسئولین با اهالی روستا، بخشدار مرکزی از اهالی روستا جهت کمک خود جوش اهالی روستا در زمان آتش سوزی مراتع و کمک در  ساخت حسینیه روستا، تقدیر و تشکر کرد.

 

آرزو میرزایی


 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
روستا