سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دومین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور ائمه جمعه و فرماندار شهرستان بهار، معاونین فرمانداری شهرستان بهار، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، بخشداران، شهرداران، روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها با محوریت برنامه ریزی جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، عید سعید غدیر خم و اربعین حسینی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 14941

 

به گزارش نشاط شهر، دومین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور ائمه جمعه و فرماندار شهرستان بهار، معاونین فرمانداری شهرستان بهار، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، بخشداران، شهرداران، روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها با محوریت برنامه ریزی جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، عید سعید غدیر خم و اربعین حسینی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

 

 

مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار در جمع مسئولین شهرستانی گفت: دومین جلسه متوالی شورای اداری با سه محوریت اصلی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،ستاد غدیر (از امامت تا ولایت ) و اربعین است.

 

وی در ادامه افزود: در مورد موضوع انتخابات ۱۱۷شعبه اخذ رای ،از ۲۵شعبه سیار که ۵ شعبه شامل شهری و ۲۰شامل روستایی می باشد. ۹۲صندوق ثابت که ۴۵صندوق شهری و ۴۷صندوق روستایی است. مجموعا از ۱۱۷شعبه اخذ رای که ۵۳ عدد در بخش مرکزی بهار ،۳۵عدد لالجین ،۲۹ صالح آباد در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار شهرستان در ادامه مبحث انتخابات اشاره کرد: سی نفر از معتمدین شهرستان بهار معرفی گردید که باتوجه به زمان کوتاه تا انتخابات و فرصت بسیار کم برای آموزش ۷نفر از معتمدین دوره قبل بعنوان هیات اجرایی انتخاب شدند. در مورد اعضای حقوقی نیز شامل ریاست دادگستری و دادستان شهرستان و‌ ریاست ثبت احوال شهرستان و نیز یکی از اعضای شورای شهر منتخب شدند.حداقل ۳الی ۵نفر بعنوان ناظر در نظر گرفته شده است.

 

 وی در ادامه گفت: در جمعیت های کم تراکم ۵نفر و در جمعیت های پر تراکم ۷نفر  می باشد. در هر شعبه یک نفر به نمایندگی از طرف فرماندار در اخذ شعبات رای حضور دارند. بیش از۲هزار نفر در انتخابات عوامل اجرایی و نظارت و پشتیبانی و...حضور دارند. ۱۶کمیته تعیین کردیم و ابلاغیه آنها ابلاغ کردیم شامل امنیت ،پشتیبانی ،زیر مجموعه ها و اطلاع رسانی و..... اشاره کرد .باتوجه به ماده ۲۱انتخابات نیز به کارگیری نیروی انسانی  توسط دستگاه  های اجرایی تامین شود. در انتخابات گذشته حدودا ۴۹/۹٪مشارکت بود اما پیش بینی کردیم دراین دوره از انتخابات پیش رو ۵۰٪مشارکت داشته باشیم .

 

فیض الهی در مورد دومین موضوع  ستاد غدیر (از امامت تا ولایت)مطرح کرد و تصریح کرد: انتظار می رود تمامی مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی نگاه ویژه ای به مسئله غدیر داشته باشند و هماهنگی های لازم را مدنظر داشته باشیم و با نصب پرچم و تزیین فضای شهری توسط شهرداران نیز دراین جشن بزرگ همکاری لازم را انجام دهیم و از خبرنگاران و اهالی اهل قلم و روابط عمومی های ادارات دراین امر اطلاع رسانی را داشته باشند.

 

وی گفت: از امروز باید برنامه ریزی کنیم و از جهاد کشاورزی و راهداری و اداره برق و بهداشت و درمان و امداد و نجات و اداره آب در تامین آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی و شهرداران و هر دستگاه اجرایی نیز دراین امر بصورت مستقیم و غیر مستقیم و تسهیل گری زائرین در ایستگاه های صلواتی احتمام ویژه داشته باشیم  و همچنین غرفه های فرهنگی به جمعیت و خانواده و عفاف و حجاب اشاره ای کردند.

 

 سپس رضا شالبافیان معاونت امنیتی و سیاسی فرمانداری شهرستان بهار تشریح کرد: شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را می‌توان به عنوان الگوی خدمت به یاد داشت.

 

 

شالبافیان گفت: موظف است که حضور به موقع دستگاه های اجرایی در جلسات باتوجه به اینکه مدیریت جلسات شخص فرماندار هستند و همچنین در بحث پیگیری ،ارتقا و تعامل و همکاری با مدیریت شهرستان به انتظار می رود.

 

وی افزود: در جهت انتخابات برگزاری انتخابات سالم و پشتیبانی باتوجه به ماده ۲۱قانون اساسی انتخابات نیز کمک رسانی را انتظار می رود. تاکید کارشناسان مربوطه در سامانه عفاف و حجاب با طرح دولت مردمی ایت الله رئیسی به اسم آن است.

 

وی گفت: مبحث بعدی خود مراقبتی و‌ خود محافظتی دستگاه اجرایی و تکمیل شناسنامه که مرتبط هجمه های تهدیدهای امنیتی در سطح کشور در شهرستان داشته باشیم.

 

معاونت امنیتی و سیاسی فرمانداری اظهار داشت: باتوجه به انتخابات که در ۸تیر برگزار میشود ستاد مردمی غدیر با مدیریت مرتضی رضایی بنا است غرفه های نمایشگاهی غدیر برپا شود ،درخواست کردیم که یکی از غرفه ها را برای ستاد انتخاباتی و نمادین داشته  باشیم و همچنین در ستاد نماز جمعه نیز همه ی هیات نظارت و اجرایی در این روز حضور داشته باشند. درمورد ستاد غدیر نیز دستورات لازم برای تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ می‌شود و انتظار همکاری های لازم را داریم.

 

وی در رابطه با موکب های اربعین گفت: برپایی ۱۳ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان بهار و ۳ایستکاه صلواتی در کربلای معلی شامل موکب آیت الله بهاری و موکب حسام اباد و موکب مهاجران برای پذیرایی زائرین صورت گرفته است. خدمات فرهنگی و ۸ هزار کیسه آرد و ۱۱ تن برنج و ۴۴/۵تن گوشت و مرغ و  ۷تن شکر از اقلام ضروری اربعین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محقق امام جمعه شهر لالجین از ضروریت انتخابات دوره ریاست جمهوری سخن گفت و مسئولین و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کرد و نیز در مورد بحث ستاد غدیر عنوان کرد: می بایست نگاه ویژه  و اهمیت به موضوع ستاد غدیر داشته باشیم که در سال گذشته هیئت عاشوراییان لالجین با همکاری بعضی از مسئولین شهر لالجین ۲۰هزار پرس غذا تهیه کردند و توزیع کردند و همچنین باتوجه به شهر لالجین که گردشگران زیادی در آنجا تردد می‌کنند بحث حجاب و عفاف که با کمک نیروی انتظامی و فرهنگی با طرح نور به این امر تلاش می‌کنند و مورد آخر اربعین نیز جلساتی در شهر لالجین برگزار شده و برنامه ریزی کردیم و آماده خدمات رسانی به زائرین هستیم.

 

در پایان جلسه نیز  اداره تبلیغات اسلامی، اداره برق و اداره بهزیستی نیز گفت وگو کردند و طرح مسائل مربوط به حوزه کاری خود را بازگو کردند.

 

 

آرزو میرزایی

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است