سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/2/3 18:26:51
در مجموعه مقالات کنگره بزرگداشت آیت الله بهاری آورده شده است :

آیت الله بهاری در زمره مجاهدین و شهدای اکبر قرار دارد

کنگره بزرگداشت آیت الله بهاری در سال ۱۳۸۷ در بهار برگزار شد و مجموعه مقالات این کنگره پس از ۷ سال جمع آوری به چاپ رسید.

شناسه خبر: 10897

به گزارش نشاط شهر ، کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ محمد بهاری در سال ۸۷ به مناسبت یکصدمین سالگرد وفات آن عارف ربانی در شهر بهار برگزار شد.

 در این کنگره تعدادی مقاله درباره سیر و سلوک و شخصیت فکری و عملی شیخ محمد بهاری برای کنگره ارسال شد.

 مجموعه مقالات این کنگره پس از بررسی و تائید پس از ۷ سال در سال ۹۴ در قالب یک کتاب و به تعداد ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسید.

در این کتاب ۱۲ مقاله گردآوری شده و  شامل مقالاتی از آیت الله جواد آملی،  نقی غیائی، بهروز کارخانه‌ای و سیده معصومه اصغری میباشد.

 همچنین در این کتاب مقالاتی به عناوین نیاز انسان امروزین به مکتب شیخ محمد بهاری نوشته سید امیر حسین اصغری مقاله تربیت فرزند از دیدگاه آیت الله شیخ محمد بهاری نوشته بهاره اسکندری ، شرحی بر آداب مراقبه شیخ محمد بهاری نوشته علیرضا رنجبر ضرابی در این کتاب گنجانده شده است.

مقالات تاثیرات ملاحسینقلی همدانی بر شیخ محمد بهاری نوشته فرشته ندری ابیانه، مقاله حکیم اصحاب علم و عرفان شیخ محمد بهاری نوشته مسعود ملکی ، سیر متشرعانه قبله العلماء سالک الی الله شیخ محمد بهاری نوشته یدالله شریفی و مقاله های شیخ محمد بهاری و انسان کامل نوشته مهدی، پرویز و جواد محمدی و مقاله شیخ محمد بهاری الگوی شیفتگان عرفان در جهان معاصر نوشته اکبر عروتی موفق در این کتاب گنجانده شده است.

آیت الله جواد آملی در قسمتی از مقاله خود که در این کتاب گردآوری شده جهاد را در اسلام به دو تعبیر اصغر و اکبر یاد میکند و در مقاله اش آورده است: عارفان وابسته که از دسیسه تسویل رسته و از فتنه اماره به سوی رهایی جسته و از غیر حق گسسته و به فضای قرآن و عترت وابسته و چونان آیت حق حاج شیخ محمد بهاری به حق پیوسته اند جزء مجاهدات نستوه جهاد اوسط و اکبرند

آیت الله جوادی آملی همایش بزرگداشت حاج شیخ محمد بهاری را بزرگداشت حی مرزوق می داند و نه متوفای مدفون و آورده است: همان طوری که مفسر نامور امامیه حضرت مولا محسن فیض فرموده اند اینان همانند شهدای در جهاد اصغر از حیات ملکوتی برخوردارند و نزد پروردگار خویش روزی دریافت می نمایند و مژده خود را به وسیله ادامه دهندگان راه مخصوص خود می گیرند.

وی آورده است: آیه "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون فرحین بما آتاهم الله من فضله" اختصاص به شهدای جهاد اصغر ندارد بلکه شهیدان جهاد اکبر را نیز در بر می‌گیرد.

این کتاب در ۲۰۰ صفحه وزیری به کوشش و اهتمام دبیرخانه کنگره بزرگداشت آیت الله بهاری تهیه شده است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار این کتاب را تهیه نمایند.

انتهای پیام/ 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر