سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/3 09:41:11

ورزشکاران؛ بزرگ مردان میدان!

کتاب‌های حماسی و داستان‌های افسانه‌ای ایران پر از جوانمردی و رادمنشی است؛ رفتارهایی که در باور عامه مردم به پهلوانی شهرت یافته و در برخی از مواقع آنچنان به آنها بال و پر دادند که برخی در واقعی بودن آن شک به دل راه می‌دهند اما زمانی که از دنیای شاهنامه یا کتاب‌های حماسی دیگر ایران فاصله می‌گیریم می بینیم ‌که در این دیار ورزشکاران و پهلوانان زبادی بودند و هستند که در شرایط سخت به کمک مردم آمده اند و یار و یاور هموطنان و همشهریان خود شدند.

شناسه خبر: 11098

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار، حادثه تلخ سقوط دو همشهری بهاری در چند روز گذشته و حضور کوهنوردان بهاری به خصوص محمد واحدی ثابت کرد ورزش دیگر امروز یک تفریح و سرگرمی صرف نیست و همین ورزش و ورزشکاران در شرایط بسیار سخت می توانند نجات بخش جامعه باشند.

چه شناگران و غواصانی که جان هزاران نفر را در دریاها و رودخانه ها نجات دادند و چه کوهنوردانی که در سرما و گرما یاری گر مردم بودند و چه ورزشکارانی که در زمان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم؛ لباس رزم پوشیدند و جان خود را  برای دفاع از خاک و ناموس این مرزبوم فدا کردند که شهید میلاد مصطفوی نمونه بارز این داستان است.

امروز مردم؛ خیرین و مسئولان باید نگاه خود را به ورزش؛ ورزشکاران و قهرمانان این کشور تغییر دهند و بدانند سرمایه گذاری در ورزش و حمایت از قهرمانان و حوزه ورزش ثوابی کمتر از ساخت بیمارستان؛ مدرسه و ... ندارد هیچ؛ شاید ثواب آن بیشتر هم باشد چرا که با حمایت به موقع و سرمایه گذاری در  ورزش روز به روز شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و به جای آن؛ پرورش قهرمان و پهلوانان و ایجاد شور و نشاط در بین مردم جامعه خواهیم بود.

در مکتب ورزش خاک شدن در برابر مردم بسیار مهمتر از قرار گرفتن در بالاترین سکوی جهانی است و قهرمانان و پهلوانان این دیار که تعداد آنها کم هم نیست بارها در شرایط سخت جامعه همچون زلزله، سیل و... این موضوع را به اثبات رساندند.

ضمن خدا قوت به کوهنوردان عزیز به خصوص آقای محمد واحدی که در روز حادثه از خودگذشتگی کردند ذکر این نکته قابل تامل است که آیا بهتر نیست تا دیر نشده تفکر خود را نسبت به ورزش و ورزشکاران این دیار تغییر داده و با حمایت به موقع خود روز به روز شاهد پرورش قهرمانان و پهلوانان بیشتری در این خطه قهرمان پرور باشیم...

‌‌‌به امید آن روز...

انتهای پیام/ 


برچسب ها: حادثه#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون