سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/28 12:27:13
با حضور معاون رییس جمهوری؛

۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی محرومان در همدان به بهره‌برداری رسید

۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی محرومان روز دوشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان همدان به بهره برداری رسید

شناسه خبر: 11390

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در این آیین در روستای «خلیل کرد» از توابع شهرستان بهار استان همدان گفت: طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و با هدف خانه دار کردن خانوارهای کم درآمد، خانوارهای آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و بدون مسکن شهریور سال گذشته در استان آغاز شد.

حسن ظفری اظهار داشت: این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرا شد و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک بانکی و ۳۵ میلیون تومان کمک دولت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن، اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد مسکونی اجرایی شود با تلاش مضاعف مسئولان استان همدان به سه هزار واحد افزایش یافت. 

ظفری اظهار داشت: اجرای این طرح ها با بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، مسکن محرومان براساس تفاهم نامه مابین استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه اجرایی شد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحدها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندگی می کنند. 

نوبخت  به منظور افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان و همچنین مرکز جامع سرطان دیشب(یکشنبه) وارد استان همدان شد و قرار است امروز و در پایان برنامه های خود به استان زنجان سفر کند.

آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان در روستای خلیل کرد شهرستان بهار از توابع استان همدان برگزار شد.

طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و با هدف خانه دار کردن خانوارهای کم درآمد، خانوارهای آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و بدون مسکن شهریور سال گذشته در استان آغاز شد. 

این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرا شد و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک بانکی و ۳۵ میلیون تومان کمک دولت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن، اختصاص یافت. 

این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد اجرایی شود با تلاش مضاعف مسئولان استان همدان به سه هزار واحد افزایش یافت. 

فاز اول مرکز جامع درمان سرطان استان همدان به عنوان تنها مرکز غرب کشور نیز امروز با حضور نوبخت در شهر همدان به بهره برداری رسید.

اجرای مرکز جامع درمان سرطان غرب کشور به مرکزیت همدان در سه مرحله طراحی شد که مرحله نخست آن آماده بهره برداری است، مجموع این سه مرحله ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای فیزیکی دارد که عملیات مرحله نخست آن نهایی و تمامی دستگاه های مورد نیاز خریداری و نصب شده است.

مرحله نخست این طرح به مساحت ۲ هزار متر مربع دارای بخش هایی نظیر شیمی درمانی بزرگسالان، پرتو درمانی و درمان های سرپایی است و برای خرید تجهیزات مورد نیاز مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان غرب کشور پنج میلیون و  ۲۰۰ هزار یورو معادل ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۱۵ میلیارد تومان هم صرف احداث ساختمان این بیمارستان شده است.

مرکز جامع سرطان یکی از طرح‌های ملی استان همدان با محوریت بنیاد فرشچیان است و این طرح به صورت مشارکتی در قالب ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۵۰ درصد بنیاد فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی