سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/5/30 01:38:16
توسلی در بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی بهار:

برخی از مشکلات روستائیان با حل اختلاف میان دستگاه ها حل شدنی است

سفر نیم روزه نماینده بهار و کبودراهنگ به روستاهای بخش مرکزی به همراه هیئتی از روسای ادارات این شهرستان و فرماندار و بخشدار مرکزی در روز جمعه 29 مرداد ماه انجام شد.

شناسه خبر: 11539

گروه - مرضیه کریمی رادپور :  

به گزارش نشاط شهر، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با جمعی از مدیران شهرستانی به دو روستای حسین آباد عاشوری و تاج آباد سفر نیم روزه های داشتند و مسائل و مشکلات این روستاها و دهیاران بخش مرکزی بهار را بررسی کردند.

 

در ابتدا این هیئت نشستی با تعدادی از دهیاران بخش مرکزی در روستای حسین آباد داشت و هر یک از دهیاران به بیان مشکلات خود پرداختند.  

در این نشست حدودا تعداد 17 دهیار حضور داشتند و به بیان مسائل و مشکلات مهم روستای خود پرداختند. 

اهم مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران مشکل آبرسانی به روستاها، آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت، آسفالت ریزی معابر در روستاها، آنتن دهی شبکه های تلویزیون، فنس کشی و ایجاد خانه باغی، حفر چاه های غیر مجاز، اوقافی بودن زمینها، مشکل مختلط بودن برخی مدارس، کمبود اماکن ورزشی، بازبینی طرح هادی روستا، انتقال زباله و دفع پسماند، نبود شانه خاکی، ضعیف بودن اینترنت و قطعی برق به صورت روزانه بود.

 

در ادامه هر یک از روسای ادارات به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات پیش رو پرداختند. آقا محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی اظهار داشت: اکثر روستاها نیاز به روکش و تعمیر و نگهداری دارند و اکثرشان قدمتی بالای ۲۰ سال دارند. به ازای هر کیلومتر راه روستایی حدود ۶۰ میلیون تومان اعتبار بابت نگهداری نیاز است، ما ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان داریم که هر سال حدود ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد؛ اما ۲۸۰ میلیون به ما اختصاص می دهند که آن هم هزینه برف روبی زمستانی می شود و همین هم صرف نیروهای قراردادی فصلی می شود و ما مجبوریم راه‌هایی که خیلی واجب است ترمیم کنیم.

 

 

در ادامه فاطمه پارچیان، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار گفت: به دلیل کمبود آب، بعضی از روستاها از آب فاضلاب برای آبیاری استفاده میکنند، امور آب یا اداره آبفا در این زمینه ورود کند، دهیاری ها هزینه انتقال زباله را پرداخت کنند تا انتقال زباله به مرکز دفع پسماند انجام شود و روستاها مشکلی با زباله نداشته باشند.

 

اکبری، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بهار اظهار داشت: روستاییان اراضیشان را خرد نکنند و نفروشند، چرا که این کار ظرفیت کشاورزی بهار را کم می‌کند.در سالهای اخیرهزینه ها پنج برابر و اعتبارات ما یک پنجم شده است به همین دلیل اعتبار چندانی برای رسیدگی به امور کشاورزان نداریم.

همچنین در ادامه هر یک از روسای اداراتی همچون آبفا، مخابرات، برق، گاز، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و ... به توضیحاتی در خصوص سوالات مطرح شده ارائه دادند. 

در ادامه حسین توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با توجه به توضیحات مدیران دستگاه های اجرایی و کمبود اعتبارات گفت: یکی از مشکلات ما در شهرستان توزیع ناعادلانه اعتبارات در استان است، من پیگیر آن هستم و به جد آن را دنبال می کنم؛ اما مدیران دستگاهها باید توجه کنند و همان اعتباری که در دستتان است را درست هزینه کنید تا بیشترین بهره وری را از آن داشته باشیم.

  توسلی ادامه داد: برخی از مشکلات نیازی به اعتبار چندانی ندارد، دلیل بروز بعضی مشکلات، اختلاف میان دستگاه هاست و با گفتگو و توافق حل می‌شود، مهم این است که کار مردم انجام شود و دستگاه ها با توافق با یکدیگر خیلی راحت می توانند مشکلات مردم را حل کنند.

از نکات قابل توجه این نشست آن بود که توسلی در این نشست با توجه به مشکلات و راهکارهای ارائه شده با مدیرکل مربوطه یا مسئول استانی مربوطه در همان جا ارتباط تلفنی برقرار کرده و مشکل و راهکار آن را به مدیرکل مربوطه ارجاع می داد و صدای مدیر مربوطه را روی پخش از طریق بلندگو می گذاشت تا دهیاران و مدیران شهرستانی نیز در جریان تصمیم مدیر کل قرار گیرند و پیگیر کار شوند.

در ادامه همین هیات به روستای تاج آباد رفته و در جمع مردم این روستا و تعدادی از دهیاران دیگر روستاهای بخش مرکزی حاضر شدند.

دهیار و امام جماعت این روستا نیز به بیان مهمترین مشکلات روستا پرداختند که از آن جمله می توان به نبود درمانگاه، مشکل آب شرب، جمع آوری و دفن زباله، کمبود اعتبارات، کمبود آرد و نان، روشنایی معابر، تغییر کاربری غیر مجاز و دیوار چینی رودخانه نام برد.

روسای ادارات هر یک به بیان پاسخی در موارد مطرح شده پرداختند و توسلی نیز قول پیگیری موارد مطرح شده را به روستائیان داد.

 انتهای پیام/


برچسب ها: توسلی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی