سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/29 10:33:30
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ:

توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستانها، سرلوحه استاندار بعدی باشد

حسین توسلی با تاکید بر اینکه در گذشته اعتبارات استانی به صورت متعادل و متوازن در همه شهرستانها توزیع نشده گفت: استاندار آینده باید نگاه ویژه ای بر توزیع متوازن اعتبارات در استان به خصوص در شهرستانهای بهار و کبودراهنگ داشته باشد.

شناسه خبر: 11714

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، انتخاب استاندار همدان یکی از مباحثی است که این روزها اظهارنظرهای مختلفی در رابطه با آن مطرح می‌شود، بر این اساس گفتگویی با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ داشتیم تا نظرش را در این باره جویا شویم.

 

حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نظر مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار همدان اظهار داشت: نظر وزارت کشور این بود که مجمع نمایندگان هر استان برای اینکه کمکی به وزارت کشور در انتخاب استاندار کنند تعدادی از افراد مدنظرشان را معرفی نمایند، ما نیز بر این اساس جلساتی با مجمع نمایندگان برگزار کردیم و از نظر صاحب نظران استفاده کردیم و در مجموع به ۲۷ یا ۲۸ نفر رسیدیم.

 

توسلی ادامه داد: در انتخاب این افراد چند دیدگاه وجود داشت که از آن جمله می توان به شرایط بازنشستگی یا غیر بازنشسته بودن فرد، نظامی یا غیر نظامی بودن و سطح رتبه بندی افراد اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از این اختلاف دیدگاه ها بازنشستگی افراد بود، که نظر من بر این اساس بود که با توجه به‌ شرایط کشور از افراد بازنشسته در این سمت استفاده نشود و از افراد بازنشسته در جاهای دیگری به عنوان مشاور بهره گیری شود و راه را برای جوانان باز کنیم و از افراد جوانی که تجربه نسبتا خوبی در وزارت کشور دارند استفاده شود، اما بعضی ها اعتقادشان این بود که از افراد بازنشسته نیز برای اینکه آنها را به مجموعه برگردانیم دعوت کنیم که علی رغم مخالفت هایی که بود از افراد بازنشسته هم دعوت شدو در مجموع ۵ یا ۶ نفر معرفی شدند، وزارت کشور هم در حال بررسی است حال باید ببینیم که نظر وزارت کشور در این خصوص چیست.

 

توسلی در خصوص اختلاف نظرهای موجود در مجمع نمایندگان اظهار داشت: در مجمع نمایندگان بعضی ها اعتقادشان این بود که فرد منتخب باید در سطحی بالاتر از معاون وزیر باشد و بعضی ها معتقد بودند که افرادی در حد معاون استاندار که کارشان شاخص بوده نیز می توانند این مسئولیت را عهده دار باشند.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ تصریح کرد: دیگر مورد اختلاف نمایندگان در بحث نظامی و غیر نظامی بودن افراد بود که بعضی ها اعتقاد داشتند فرد نظامی وارد کار نشود و بعضی ها چنین دیدگاهی نداشتند، فلذا بر اساس جمعبندی تعدادی از افراد انتخاب شده و به وزارت کشور اعلام شدند و شاید فرد انتخابی برای استانداری از این لیست باشد و شاید هم از این لیست نباشد، به هر حال این لیست یک نظر مشورتی است و لیست بسته نشده شاید اگر ببینیم فرد کارآمد دیگری داریم آن فرد را بخواهیم برای این پست معرفی کنیم.

 

توسلی در خصوص رویکرد استاندار آینده همدان نسبت به دو شهرستان بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: یکی از مباحث جدی که من از روز اول به دنبال آن بودم و به آن معتقدم، عدم توازن، تعادل و عدالت در توزیع اعتبارات در شهرستان بهار و کبودراهنگ است و معتقدم استاندار جدید همدان باید قطعا نگاه ویژه ای به مناطق بهار و کبودراهنگ داشته باشد.

 

توسلی ادامه داد: طبق گفته مقام معظم رهبری، باید در هر کاری پیوست عدالت همراه باشد و در همدان این مهم با توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات امکان پذیر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بنده معتقدم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در بخش صنعت و صنایع تبدیلی و برخی دیگر موارد در این چند سال عقب نگه داشته شده اند و استاندار بعدی هر کسی که می خواهد باشد باید توزیع متوازن اعتبارات را در استان شکل دهد.

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی