سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/31 09:06:27
رئیس‌جمهوری:

آموزش‌وپرورش از حاشیه خارج و وارد متن شود

نخستین گام در شورای‌عالی آموزش‌وپرورش باید آسیب‌شناسی خود این شورا بوده و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

شناسه خبر: 11734

به گزارش نشاط شهر به نقل از  ایرنا، رئیس‌جمهوری روزگذشته در نخستین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم در آستانه آغاز سالتحصیلی جدید گفت: نکته مهم که باید موردتوجه قرار گیرد اینکه بدانیم نسبت شورای عالی آموزش‌وپرورش با نهادهای عالی تصمیم‌گیری همچون مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، چیست.
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی از اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش به عنوان بهترین افراد برای ارائه نظرات مشورتی کارشناسی و تخصصی درمورد این حوزه نام برد و افزود: این شورا پشتوانه نظری و کارشناسی خوبی برای بررسی مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات تعلیم‌وتربیت جامعه است.
وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش می‌تواند توسعه پایدار و آینده کشور را تضمین کند، توجه ویژه دولت به این حوزه را موردتأکید قرار داد و گفت: شکی نیست که محور آموزش‌وپرورش "معلم" است و باید شأن، منزلت، مهارت و معیشت معلم درنظر گرفته شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: در رابطه با رتبه‌بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل موردتوجه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش و تفاوت بین استفاده از تجارب دیگران و سندنویسی و نسخه‌نویسی، اشاره کرد و گفت: ما در موضوعات مهم و بنیادین از جمله تحول در آموزش‌وپرورش از همه تجربیات دنیا استفاده می‌کنیم و هیچ حد و مرزی در این زمینه نداریم، اما سندنویسی خودمان را داریم و نباید دنبال اجرای سندی برویم که نقشی در تنظیم و تدوین آن نداشته‌ایم و متناسب با باورها و فرهنگ کشور ما تنظیم نشده است.
رئیسی بیان کرد: شورای عالی آموزش‌وپرورش باید در مورد سند تحول بنیادین کمک و همراهی کند تا فاصله بین وضع فعلی و وضع مطلوب و موردنظر را کاهش دهیم و برای ایجاد این تحول همه بخش‌ها و لایه‌های آموزش‌وپرورش باید حس تحول و تحول‌گرایی پیدا کند و مدارس ما تحول‌محور و تربیت‌محور باشند.
رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی و فراهم کردن امکانات لازم برای همه دانش‌آموزان کشور در بهره‌مندی از خدمات آموزشی به‌ویژه آموزش مجازی از طریق شبکه شاد در دوران شیوع کرونا، گفت: اینکه همه دانش‌آموزان در سراسر کشور به آموزش دسترسی داشته باشند و دانش‌آموزی به خاطر محرومیت از امکانات و تجهیزات نوین آموزشی از تحصیل محروم نشود، وظیفه ما است.
رئیسی همچنین بیان کرد: جایگاه آموزش‌وپرورش در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک‌بار برای همیشه حل کنیم تا مسأله اصلی آموزش‌وپرورش ما مسأله مالی و معیشتی نباشد.
رئیس‌جمهور همچنین بر تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تربیت و آموزش معلمان نظام آموزشی کشور تأکید کرد و گفت: نیروی متخصص و متعهد موردنیاز آموزش‌وپرورش برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود.
در این جلسه ماده واحده تشکیل ستاد هماهنگی و اجرایی سند تحول آموزش‌وپرورش در ذیل شورای عالی آموزش‌وپرورش با هدف تحقق اجرای سند تحول با اصلاحاتی موردتصویب قرارگرفت.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی