سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/21 12:52:02
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهار:

80 درصد از سرقت های سال گذشته کشف شده است

سرهنگ بزرگعلی نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان عملکرد شش ماهه نیروی انتظامی شهرستان بهار پرداخت و گفت: در شش ماه گذشته 21 درصد افزایش دستگیری سارق و 28 درصد افزایش کشف مواد مخدر را داشتیم.

شناسه خبر: 11845

به گزارش نشاط شهر، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهار در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بهار که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد به تشریح اقدامات نیروی انتظامی در 6 ماه اول سال پرداخت. 

سرهنگ بزرگعلی نوری شهرستان بهار را دارای امنیت بالایی از نظر انتظامی برشمرد و اظهار داشت: در 6 ماه گذشته، موارد امنیتی و جنایی خاصی در شهرستان نداشتیم که جا دارد از مردم عزیز بهار در این خصوص تشکر کنیم. 

 

وی در مورد کشفیات سرقت اظهار داشت: در این مدت 53 درصد کشفیات ما افزایش داشته و 21 درصد نیز افزایش دستگیری سارقان را داشتیم که البته ناگفته نماند که 80 درصد سرقت ها خرد و 20 درصد آنها سرقت های مهم است که البته بیشترین آنها مربوط به مزارع و باغها و تجهیزات کشاورزی است. 

نوری ادامه داد: برای پیشگیری از سرقت از مزارع و باغها جلسات متعدد با جهاد کشاورزی شهرستان به جهت آموزش کشاورزان داشتیم که معتقدیم این جلسات باید بیشتر شود. 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهار سرقت را در کل کشور افزایشی برشمرد و دلیل اصلی آن را وضعیت نابه سامان اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم دانست و گفت: کم توجهی مالکین به هشدارهای پلیسی در کنار کم توجهی به پیشگیری وضعی و اجتماعی باعث افزایش سرقت شده که این نیازمند توجه بیشتر دیگر دستگاه های مرتبط در این زمینه است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 80 درصد سرقت هایی که اتفاق افتاد را کشف کردیم که در مجموع 109 درصد از سرقت های امسال و سال قبل توسط عوامل انتظامی کشف شده است. 

نوری در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در زمینه مواد مخدر اظهار داشت: 114 طرح در زمینه مواد مخدر اجرا کرده ایم که این منجر به 28 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر، 70 درصد افزایش دستگیری و 34 درصد افزایش خرده فروش مواد مخدر شده است که در مجموع در 6 ماه گذشته تعداد 550 نفر قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کرده ایم. 

وی در بخش تصادفات اظهار داشت: در سال 99 رتبه اول کاهش تصادفات در استان را داشتیم  و در 6 ماه اول سال نیز 100 درصد کاهش تصادفات فوتی و 11 درصد کاهش تصادفات جرحی داشتیم. 

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در قاچاق کالا اظهار داشت: در جهت تحقق شعار سال با برنامه ریزی هایی که شد، با وجود مسیرهای فرعی متعدد برای تردد قاچاقچیان عملکرد خوبی داشتیم به طوریکه در 6 ماه اول سال بیش از 34.5 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردیم که 101 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و 220 نفر نیز در این زمینه دستگیر شده اند. 

فرمانده نیروی انتظامی به بخش مشاوره و مددکاری اشاره کرد و گفت: حدودا 700 پرونده برای مصالحه به واحد مشاوره ما ارجاع شده که 65 درصد آنها به صلح و سازش ختم شده است. 

نوری در خصوص آموزش های همگانی گفت: شیوع ویروس کرونا ارتباطات را تضعبف کرده و باعث کم شدن جلسات حضوری جهت آموزش شده ولی با این وجود بالغ بر 25 جلسه آموزشی داشتیم و سعی کردیم بیشتر آموزش ها را به فضای مجازی هدایت کنیم. 

نوری همچنین اجرای احکام قضایی را قسمت دیگری از عملکرد نیروی انتظامی دانست که کمتر دیده می شود و گفت: در 6 ماه گذشته 168 مورد قلع و قمع و خلع ید و تخریب داشتیم که با حضور عوامل نیروی انتظامی انجام شده و قطعا بدون حضور نیروی انتظامی این کار میسر نیست. 

وی در آخر سامانه 116 و 197 را برای ارتباط مردم با پلیس ناجا معرفی کرد و از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی عوامل انتظامی یا ارائه پیشنهاد و انتقاد با این سامانه تماس بگیرند.

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی