سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/1 10:18:30
در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان با شهردار صالح‌آباد مطرح شد

صالح‌آباد شهر دوستدار کودک شود


شناسه خبر: 12106

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به همراه کارشناس عمرانی و معاون فرهنگی این اداره‌کل با حضور در دفتر شهردار صالح‌آباد و در معیت رئیس شورای اسلامی شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.
بهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن قدردانی  از شهردار صالح‌آباد درخصوص خدمات و همکاری با کانون پرورش فکری در جهت همکاری در حوزه عمرانی و بهسازی محوطه بیرونی کانون پرورش فکری و نیز بررسی راه‌های جذب کودکان و نوجوانان صالح‌آبادی برای کتابخانه کانون پرورش فکری این شهر پیشنهاد داد: شهر صالح‌آباد به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شود.
 پیاده‌روسازی کانون پرورش فکری انجام می‌شود.
 رئیس شورای اسلامی شهر صالح‌آباد نیز با بیان اینکه ارتباط با مدیران مدارس، جذب مادران برای حضور خانواده‌ها در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موثر است، گفت: آگاهی‌بخشی نسبت به حقوق کودکان و فعالیت‌هایی که در کانون پرورش فکری انجام می‌شود، نیز در جذب اعضا تأثیر به سزایی دارد. جلال بهزادمقدم، قول مساعد برای اجرای پیاده‌روسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داد، همچنین از کمک و به کارگیری خیرین برای ساماندهی محوطه داخلی کانون خبر داد.وی همچنین از جذب 16میلیون ریال کمک خیران برای خرید لوازم‌التحریر خبر داد.
 شهرداری و شورا آماده همکاری برای معرفی صالح‌آباد به عنوان دوستدار شهر کودک
شهردار صالح‌آباد نیز از محوطه‌سازی کانون پس از اخذ مراحل اداری و با مساعد شدن  آب وهوا خبر داد که در نیمه اول سال آتی اجرا می‌شود.
مهدی سحاب‌روشن، اظهار کرد: قرارگیری سوق‌الجیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محوطه باغی و جنگلی و وجود درخت چنار چندین ساله و همچنین استقرار کانون در مجاورت رودخانه عبوری محیط کانون را بسیار دلپذیر کرده است.
وی با بیان موافقت شهر دوستدار کودک گفت: باید به دنبال ایده‌یابی و کارهای خلاقانه برای شهر و کودکان صالح‌آباد باشیم که با همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری آمادگی لازم در جهت ارتقای سطح آموزش و فرهنگ کودکان را دارد تا بتوانیم  به عنوان «شهر دوست‌دار کودک» دست یابیم.
 برای شهر دوست‌دار کودک باید شرایطی مناسب با نیازهای کودکان و... ایجاد شود
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با بیان شرایط و آیتم‌های شهر دوستدار کودک گفت: ایجاد فضای شهری مناسب ویژه کودکان و نوجوانان به خصوص کودکان با نیازهای ویژه، تشکیل کارگروه از متخصصان کودکان و نوجوانان از اساتید دانشگاه، اجرای برنامه‌های مشترک با دیگر ادارات مثل فراخوان بازی و سرگرمی و نقاشی همگانی که همه ادارات شهر با هم و همسو این برنامه‌ها را اجرا کنند، ایجاد اتاق کودک و مادر در مکان‌های عمومی در شهر صالح‌آباد، به آسیب‌شناسی استقبال کم کودکان و نوجوانان از کانون پرورش فکری پرداختن و طرح همراهی خانواده‌ها در برنامه‌های کانون پرورش فکری برای حضور پررنگ‌تر کودکان در کانون پرورش فکری از جمله شرایطی است که با اجرای این شرایط و آیتم‌ها صالح‌آباد به شهر دوست‌دار کودک معرفی می‌شود.
در ادامه ضمن بازدید از 2 مکان تاریخی و هنری حمام تاریخی «اوچ تپه» که هم اکنون ‌در اختیار هنرمند صالح‌آبادی است و با داشتن ۵۰ نفر دانش‌پذیر مشغول به فعالیت‌های هنری از جمله فرش‌بافی، طراحی سفال، خیاطی و... می باشد و نیز دیگری خانه رویایی و سفالی پویا اثر استاد رضا آصفی که تمام تک تک کاشی‌ها و سفال توسط ایشان با دست طراحی و اجرا شده است بازدید شد که در این اثر حدود ۵ سال در حال طراحی و اجراست بیش از 700 قطعه سفال و اجرای سرامیکی تاکنون به کار برده شده است. که همراه با عشق و هنر دست یک شهروند صالح‌آبادی نقش و نگارهای زیبایی ساخته بود و فضای دنج و زیبایی را برای بازدید عموم احداث کرده است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی