به گزارش نشاط شهر، دادستان شهر بهار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مراجعه ی افراد به اداره ی ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی برای تصدیق اصالت اسناد رسمی رو به تزاید است و از آن سو،در اجرای مقرراتی هم چون قانون جامع حدنگار،بند(ج)ماده ی ۱۲ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نیز ماده ی ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری،بهره برداری از سامانه ی ثبت الکترونیک اسناد از تاریخ ۱۳۹۲/۶/۲۶ آغاز شده است، لذا از تاریخ مزبور کلیه ی اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه ی موصوف ثبت می شود.
فرجی افزود: به منظور تصدیق اصالت هر یک از اسنادی که در سامانه ی فوق الذکر به ثبت رسیده اند،شناسه ی یکتا و رمز تصدیق اختصاص می یابد که به دو طریق امکان تصدیق اصالت اسناد تنظیم شده در سامانه ی ثبت الکترونیکی اسناد رسمی فراهم می باشد: ۱_ورود به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir قسمت میز خدمات الکترونیک-تصدیق اصالت اسناد و ۲_از طریق(ثبت من)به نشانی my.ssaa.ir متصل و با ورود اطلاعات احراز هویتی اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.
وی اذعان داشت: با توجه به این موضوع آحاد مردم برای تصدیق اصالت اسناد رسمی بعد از تاریخ گفته شده از طریق سایت مذکور اقدام کنند و از مراجعه ی حضوری به دفاتر اسناد رسمی و اداره ی ثبت اسناد و املاک خودداری نمایند.
مرضیه کریمی رادپور
انتهای پیام/ص
*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست
* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.
* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.