سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با همفکری، اهتمام و نشست های مقدماتی موسسین، پیش نویس اساسنامه موقت "انجمن اسلامی فرهنگ و توسعه شهرستان بهار" تدوین نهایی گردید و مقرر شد انجمن دوره آزمایشی و غیر رسمی را با مشارکت جمع کثیری از نخبگان و فعالان عرصه های فرهنگی و اجتماعی در آینده نزدیک آغاز نماید.

شناسه خبر: 12262

به گزارش نشاط بهار، متن پیش نویس اساسنامه بشرح زیر میباشد:

 

ماده 1

نام تشکل «انجمن اسلامی فرهنگ و توسعه شهرستان بهار» است که در این اساسنامه به لحاظ اختصار «انجمن» نامیده می شود.

 

ماده 2

نوع فعالیت: هویت و ماهیت انجمن، غیر سیاسی، غیر انتفاعی، غیرصنفی و غیر دولتی بوده و برای تحقق اهداف انجمن با رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

 

ماده 3

محدوده فعالیت انجمن شهرستان بهار است.

 

ماده 4

محل: مرکز اصلی به نشانی استان همدان، مرکز شهرستان بهار می باشد که می تواند با اخذ مجوز در سایر نقاط وشهرها ، شعبه یا نمایندگی ایجاد نماید.

 

 ماده 5 

اعضای «انجمن» تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارند و کلیه اعضای آن التزام خود را به نظام ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

 

ماده 6

مدت فعالیت «انجمن» از تاریخ تاسیس نامحدود می باشد.

 

ماده 7

دارایی اولیه «انجمن» اعم از منقول و غیر منقول از سوی هیات موسس تماما پرداخته شده و در اختیار خزانه دار «انجمن» قرار گرفته است.

 

ماده 8

هیات موسس «انجمن» اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل «انجمن» اقدام نموده اند و بعد از تاسیس و انتخاب شورای عالی و بازرسان تحت عنوان موسس مسئولیتی نخواهند داشت و می توانند بعنوان عضو در انجمن فعالیت نمایند.

 

ماده 9

الف-  اهداف:

۱_ تقویت تعامل اجتماعی برای مشورت و هم اندیشی با رویکرد ایده پردازی، مرجعیت فکری و اثربخشی نخبگان و فعالان علاقه مند به عرصه های تعالی فرهنگ و توسعه شهرستان بهار.

۲_ اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و آشنا سازی آحاد مردم با ویژگی های جامعه اسلامی و حقوق اجتماعی و عمومی برمبنای قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

۳_کمک به صیانت ازتاریخ ، پیشینه وفرهنگ اصیل بومی و محلی با مشارکت نخبگان و فعالان شهرها و روستاهای شهرستان بهار.

۴_حمایت و پیگیری مشارکت ونقش آفرینی نخبگان ، مجموعه های دانش بنیان ، تشکل ها، نهادها، آحاد مردم و فعالان عرصه های فرهنگ وتوسعه شهرستان بهار با رویکرد شناسایی چالشها، آسیبها و نیازهای محلی  و بهره گیری بهینه از استعدادها، زمینه ها، ظرفیت ها و منابع گوناگون محلی و فرامحلی برای رفع و کاهش چالشها،آسیبها و نیازهای محلی و کمک به پیشرفت بنیادی، فراگیر و پایدار شهرستان.

۵_ تعامل بین نسلی برای تبادل ایده ها و انتقال تجارب و موفقیت های فردی و اجتماعی به منظور کادر سازی و تربیت مدیران آینده از اعضای انجمن و نخبگان شهرستان بهار.

 

 

 ب- روش های اجرایی تحقق اهداف:

۱_همکاری با سازمان های دولتی و غیر دولتی جهت برگزاری کارگاه ، همایش و دوره های آموزش همگانی و تبادل ایده ها وپیگیری پیشنهادات مرتبط با اهداف انجمن.

۲_برگزاری جلسات نقد و بررسی اندیشه ها و مسایل مرتبط با اهداف انجمن.

۳_تدوین و نشر کتب، مجلات، جزوات و محصولات سمعی و بصری و فعالیت در فضای مجازی در راستای اهداف انجمن.

۴_همکاری و حمایت ازموسسات، نهادها، نخبگان، تشکل ها، خیرین و اصحاب فرهنگی و نقش آفرینان پیشرفت روستاها و شهرهای شهرستان متناسب با امکانات و مقدورات انجمن و مشارکت اعضا، نخبگان و فعالان اجتماعی.

۵_ایجاد دفتر تشکیلات انجمن و شبکه ارتباطات اجتماعی در چارچوب فعالیت های انجمن.

۶_تبیین و ترویج ایده ها، طرح ها، پیشنهادات و دیدگاههای انجمن در مجامع مرتبط و تعامل با مسئولین و مراجع ذیربط برای پیگیری آنها.

 

ماده 10 

 شرایط عضویت:

همه افراد علاقه مند به فرهنگ وتوسعه شهرها و روستاهای شهرستان بهار با احرازشرایط زیرمی توانند با پذیرفتن این اساسنامه، منشور اخلاقی مصوب مجمع عمومی به عضویت «انجمن» درآیند. آیین نامه نحوه احرازشرایط وتبدیل عضویت داوطلبان به تصویب شورای عالی می رسد . شرایط وانواع عضویت در «انجمن» به شرح زیر می باشد:

۱_عضو عادی:

اولین مرحله از عضویت در انجمن می باشد و عبارتند از افراد بومی ساکن و غیرساکن شهرستان بهار که در جلسات و برنامه ها بصورت نامنظم حضور می یابند و الزامی در پرداخت حق عضویت ندارند. این اعضا می توانند درخواست خود مبنی بر تبدیل وضعیت به عضویت پیوسته را همزمان به انجمن ارایه دهند.

۲_عضو پیوسته:

عبارتند از اعضای عادی که درخواست تبدیل عضویت آنها توسط شورای عالی انجمن پذیرفته شده است. این افراد حق عضویت پرداخت نمی کنند ولی در جلسات و برنامه ها بصورت منظم شرکت می نمایند. این اعضا می توانند ایده ها و برنامه های مد نظر خود را جهت بررسی و اقدام مقتضی به شورای عالی انجمن ارائه دهند. 

۳_عضو فعال:

هر عضو پیوسته پس از گذشت شش ماه از عضویت پیوسته می تواند تقاضای عضویت فعال را به شورای عالی ارائه دهد و در صورت کسب حداقل دو سوم آرای موافق اعضای شورای عالی انجمن، عضو فعال می شود. عضو فعال علاوه بر ویژگی ها و مزیت های عضو پیوسته وپرداخت حق عضویت، عضو مجمع عمومی بوده و دارای حق رای برای انتخابات و امکان ایفای نقش مدیریتی و فعال در انجمن می باشد.

۴_عضو افتخاری:

عبارت است از کلیه شخصیت های بین المللی، ملی و محلی که در زمینه های فرهنگی، مذهبی، ادبی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و غیره، منشا اثربخشی یا خدمات ارزنده ای بوده اند و در صورت تمایل و تصویب شورای عالی به عضویت افتخاری انجمن  نایل می گردند. این نوع عضویت دارای رای موثر در تصمیمات انجمن  نمی باشد و انجمن از ایده ها و نقش معنوی و اجتماعی آنها برخوردار می شود.

۵_عضو حامی:

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که متمایل به یاری رسانی و حمایت معنوی و مادی از انجمن     می باشند، با تایید شورای عالی انجمن می توانند عضو حامی انجمن شوند. اعضای حامی، تعهد تشکیلاتی به انجمن نداشته و در برنامه هاوفعالیت های انجمن همکاری و مشارکت داوطلبانه دارند.

تبصره 1–  عضو عادی، پیوسته و فعال باید زادگاه خود یا یکی از والدین یا اجدادش یکی از شهرها یا روستاهای شهرستان بهار باشد.

تبصره 2- اعضای شورای عالی انجمن فقط از میان اعضای فعال انتخاب می شوند.

تبصره 3 - اعضای موسس، در صورت تمایل دارای حق اولویت برای عضویت فعال انجمن می باشند.

 

فصل دوم -  ساختار و ارکان انجمن

ماده 11

ارکان انجمن عبـارتنـد از:

۱_مجمـع عمـومـی (بالاترین رکن تصمیم گیری)

۲_شورای عالی (بالاترین رکن راهبری)

۳_دبیرخانه (رکن مدیریت اجرایی)

۴_شعب و کارگروهها (ارکان تخصصی و محلی)

بازرسان

 

ماده 12

مجمع عمومی مؤسس، همان هیأت مؤسس بوده و وظایف ذیل را دارا است:

۱_انجام اقدامات اولیه برای تاسیس انجمن.

۲_تهیه و تصویب اساسنامه موقت.

۳_انتخاب اولین مدیران و بازرسان موقت انجمن.

تبصره  ۱ -  اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی مؤسس در بار اول با حضور نصف بعلاوه یک اعضاء بوده و در صورت عدم حد نصاب اکثریت لازم، در بار دوم با حضور یک سوم اعضاء رسمیت خواهد یافت.

تبصره  ۲ - تصمیمات مجمع عمومی مؤسس با اکثریت دو سوم آراء حاضرین اتخاذ و رسمی می‌شود.

 

ماده 13

مجمع عمومی عادی متشکل از کلیه اعضا فعال می باشد و عالیترین مرجع تصمیم‌گیری است که به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می ‌گردد.

 

ماده 14

مجمع عمومی عادی سالانه ازسال دوم در فروردین ماه  تشکیل خواهد شد . جلسه با حضور نصف به علاوه یک اعضا در بار اول رسمیت یافته و با حضور هر تعداد از اعضا در بار دوم تشکیل و رسمی خواهد بود

تبصره ۱ – اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی، نصف بعلاوه یک آرا حاضرین در جلسه رسمی مجمع می باشد، مگر در خصوص انتخاب شورای عالی یا بازرسان که با رأی اکثریت نسبی خواهد بود. در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد ، جلسه دوم به فاصله حداقل 10 (ده) روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت.

 

تبصره 2- مجمع عمومـــی عادی ممکن ست به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای شورای عالی  یا بازرس ( ها) یا به درخواست دو پنجم اعضاء فعال – در صورتی که شورای عالی یا بازرس ظرف مدت ۲۰ روز به درخواست اعضاء مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عمل ننماید – تشکیل می گردد.

تبصره ۳ - دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق اطلاع رسانی مکتوب و یا از طریق        سامانه های ارتباطی مجازی (پیامک، پیام رسان ها و ...) به اعضا انجام می شود.

 

ماده 15

وظایف مجمع عمومی عادی:

۱_تصویب اساسنامه دائمی و منشوراخلاقی انجمن

۲_انتخاب یا عزل اعضای شورای عالی و بازرسان (اصلی و علی البدل)

۳_استماع و رسیدگی به گزارش شورای عالی و بازرس (ها)

۴_بررسی و تصویب یا رد پیشنهادهای بنیادی شورای عالی

۵_تصویب ترازنامه و بودجه انجمن

۶_تعیین رسانه جهت درج آگهی ها و دعوتنامه ها

۷_تعیین حق عضویت

تبصره - منظور از بنیادی امور لازم خارج از وظایف  و اختیارات شورای عالی می باشد.

 

 

ماده 16

مجمع عمومی فوق العاده با شرایط زیر تشکیل خواهد شد:

۱_درخواست اکثریت اعضای شورای عالی یا بازرس ها

۲_با درخواست یک چهارم اعضاء، در صورتیکه شورای عالی یا بازرس ظرف مدت ۲۰ روز به درخواست اعضاء مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عمل ننماید.

تبصره ۱ – اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده بار اول همان شرایط مجمع عمومی عادی می باشد و در بار دوم با حضور بیش از یک سوم اعضا که حق رأی دارند تشکیل می‌گردد.

تبصره ۲ – تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده با آرای دو سوم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

 

ماده 17

وظایف مجمع عمومی فوق‌العاده عبارتنداز:

۱_تصویب تغییرات اساسنامه

۲_بررسی و تصویب یا رد انحلال انجمن

۳_تغییر در میزان سرمایه انجمن

۴_ترمیم و تکمیل اعضای شورای عالی  و یا بازرسان انجمن

۵_هرگونه تغییرات در ماهیت انجمن

 

ماده 18

مجامع عمومی توسط هیأت رئیسه ای مرکب از یک رئیس ، یک منشی و دو ناظر اداره می شوند.

تبصره ۱  - اعضای هیأت رئیسه نباید از بین نامزدهای شورای عالی و بازرسان باشند و به صورت داوطلبانه با اعلام قبولی نامزدی خود در مجمع عمومی انتخاب خواهند شد.

تبصره ۲ -  رئیس شورای عالی، رئیس هیأت رئیسه مجمع عمومی خواهد بود مگر اینکه موضوع عزل یا انتخاب شورای عالی باشد.

تبصره 3  - در انتخابات مجامع عمومی هر عضو دارای یک رای است و هیچ یک از اعضا نمی توانند در انتخابات به دیگری وکالت بدهند.

 

ماده 19

«شورای عالی» به عنوان بالاترین رکن راهبری  انجمن، مرکب از ۱۵ عضو حقیقی اصلی و ۷ عضوحقیقی علی البدل است که از بین اعضای فعال  داوطلب توسط مجمع عمومی انتخاب خواهند شد. تغییر تعداد اعضای حقیقی  متناسب با نیاز انجمن، باتصویب مجمع عمومی صورت می گیرد. اعضای حقوقی شامل دبیرکل و دبیران شعب (در صورت ایجاد ) می باشند.

تبصره ۱- جلسات شورای عالی با حضور بیش از نصف اعضا رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آرا حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره ۲– شرکت اعضای شورای عالی در جلسات ضروریست و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا ۳ جلسه متوالی یا  ۶  جلسه متناوب در طول سال در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

تبصره ۳ – دعوت از اعضای شورای عالی می بایست حداقل 3  روز قبل از تشکیل جلسه به صورت قانونی (به استناد آیین نامه داخلی) انجام پذیرد.

تبصره ۴ – هریک از دبیران کارگروه ها حسب موضوع مرتبط در جلسات شورای عالی دعوت می شوند و در موضوع مرتبط دارای حق رای می باشند.

 

ماده 20

در صورتیکه تعداد اعضای حقیقی شورای عالی به هر دلیل کمتر از تعداد نصف اعضای حقیقی شود، انتخابات مجدد مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا به صورت فوق العاده در مهلت قانونی جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضا برگزار خواهد گردید.

 

ماده 21

شورای عالی علاوه بر جلساتی که بطور مرتب و حداقل دو ماه یک بار تشکیل می‌گردد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی (پیامک، پیام رسان ها و ...) رئیس یا نایب رئیس شورا تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد.

تبصره 1-  نحوه تشکیل جلسه فوق‌العاده بموجب آئین‌نامه داخلی است که به تصویب شورا خواهد رسید.

تبصره 2- تصویب و لغو آیین نامه های داخلی و همچنین سازمانی و کار گروه ها از وظایف شورای عالی می باشد.

 

 

 

ماده 22

اعضای شورای عالی در اولین جلسه ای که بعد از انتخاب شدن تشکیل می دهند از بین خود یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس و یک نفر بعنوان منشی یا خزانه دار انتخاب خواهند نمود.

تبصره ۱- شورای عالی موظف است حداکثرظرف یک ماه از بین خود یا خارج، یک نفر را به سمت دبیرکل انجمن انتخاب نماید.

تبصره 2- شورا در هر موقع می تواند افراد فوق الذکر را از سمت های مذکور عزل کند.

 

ماده 23

شورای عالی برای مدت یک سال انتخاب خواهند شد. انتخاب مجدد اعضاء برای دوره های بعدی بلامانع است.

 

ماده ۲۴

«انجمن» دارای دو نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل می باشد که در مجمع عمومی عادی با رأی کتبی و برای مدت یک سال انتخاب می گردند، انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است.

 

ماده ۲۵

اشخاص ذیل نمی توانند بعنوان بازرس انتخاب شوند.

۱_کسانی که به علت ارتکاب جرم و به موجب حکم  قطعی دادگاه از حقوق اجتماعی کلاً و یا بعضاً محروم شده باشند.

۲_مدیران و دبیرکل انجمن.

 

ماده ۲۶

وظایف بازرس  به شرح ذیل است:

۱_بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی اعضا.

۲_مطالعه گزارش سالانه شورای عالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی.

۳_گزارش هر گونه تخلف شورای عالی از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی.

۴_اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی ، عملکرد و مطالب و اطلاعاتی که شورای عالی و مدیران در اختیار مجمع عمومی گذاشته اند.

۵_سایر وظایفی که اساسنامه، قوانین و مقررات موضوعه به عهده بازرس قرار داده است.

تبصره -  بازرس می تواند بدون داشتن حق رای در جلسات شورای عالی شرکت نماید.

 

ماده‌ ۲۷

بازرسان می توانند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی را در مورد عملکرد انجمن انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوطه را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده مجمع عمومی را بنماید.

تبصره - در صورت فوت، استعفا یا معذوریت بازرس اصلی یا سلب شرایط از او بازرس علی البدل به جای او انجام وظیفه خواهد نمود.

 

ماده ۲۸

اعضای شورای عالی، دبیرکل، دبیران شعب  و کارگروهها و بازرسان تا زمانی که جانشین آنها انتخاب نشده اند در مسئولیت خود باقی خواهند بود.

 

 

ماده ۲۹

دبیرخانه بالاترین رکن اجرایی است که تحت مسوولیت و مدیریت دبیرکل «انجمن» و مشارکت شورای دبیرخانه در حدود اختیاراتی که از طرف شورای عالی و اساسنامه  تفویض می گردد، تشکیل و اداره می شود و دبیرکل نماینده قانونی محسوب شده و از طرف انجمن حق امضاء دارد.

 

 

تبصره ۱-  عزل دبیرکل از اختیارات شورای عالی می‌باشد که باید مستند و مدلل باشد.

تبصره ۲- دوره تصدی دبیرکل از مدت مسئولیت شورای عالی بیشتر نخواهد بود و لیکن انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع می باشد. دبیرکل در صورت انقضا مدت تصدی موظف است تا تعیین جانشین، وظایف محوله را انجام دهد.

تبصره ۳ - کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور با امضای دبیرکل و خزانه دار و در غیاب خزانه دار با امضای رئیس رییس شورای عالی و با مهر «انجمن» معتبر خواهد بود.

 

ماده ۳۰

دبیرکل مجری مصوبات مجمع عمومی و شورای عالی بوده و دارای اختیارات و مسئولیتهای زیراست (که با مشورت و مشارکت سایر اعضای شورای اجرایی انجام می دهد)

۱_نمایندگی قانونی در مراجع رسمی و نهادها و در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی.

۲_استخدام، عزل و نصب کارکنان اداری در حدود ضوابط و مصوبات و با تصویب شورای عالی.

۳_نگهداری دارایی ، اموال ، حسابها ، اسناد و دفاتر انجمن.

۴_اعمال اختیاراتی که بصورت موردی یا مقطعی از جانب شورای عالی به وی تفویض شده باشد.

۵_ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه گسترش ، بهبود و هماهنگی در فعالیتهای انجمن به شورای عالی جهت ارائه به مجمع عمومی.

۶_تهیه پیش نویس ترازنامه ، بودجه ، خط مشی و گزارش سالیانه جهت بررسی شورای عالی و ارسال به مجمع عمومی.

۷_تهیه پیش نویس آئین نامه های مورد لزوم جهت طرح و تصمیم گیری.

۸_نظارت و ایجاد هماهنگی در فعالیت کارگروه ها، شعب ، نمایندگی ها و دفاتر پس از طی مراحل قانونی.

۹_پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده با ذکر علل موجه برای تصویب به شورای عالی.

10- انجام سایر وظایف و اختیاراتی که طبق اساسنامه و قوانین و مقررات مربوطه به دبیرکل محول شده یا بشود.

 

ماده ۳۱

اعضای شورای دبیرخانه متناسب باتشکیلات دبیرخانه که به تصویب شورای عالی می رسد با معرفی دبیرکل ازبین اعضای فعال و تایید شورای عالی برای مشارکت در اداره دبیرخانه برای دوره یکساله تعیین می شوند.

 

ماده ۳۲

شعبه یا کارگروه محلی:

در هر یک از شهرها و بخش های تابعه شهرستان بهارشعبه یا کارگروه شهریا بخش از بین اعضای بومی محدوده مربوطه باتصویب شورای عالی تشکیل می شود.

تبصره - درصورت زمینه مساعد و با پیشنهاد شعبه یا کارگروه بخش وتصویب شورای عالی، تشکیل نمایندگی یا کارگروه فرعی در روستا از بین اعضای بومی بلامانع است.

 

 

ماده ۳۳

کارگروه تخصصی:

متناسب با موضوعات واولویت ها، کارگروه تخصصی با تصویب شورای عالی تشکیل می شود.

 

ماده 34

دبیر و معاون دبیر هرشعبه  و کارگروه از بین اعضای شعبه یا کارگروه به پیشنهاد اکثریت اعضای شعبه یا کارگروه و تایید رییس شورای عالی برای دوره شش ماهه تعیین می شود و انتخاب مجدد ایشان بلامانع است.

 

ماده 35

تعداد و عناوین و چگونگی تشکیل شعب، نمایندگی ها و کارگروهها توسط شورای عالی تعیین می شود.

 

فصل سوم -  بودجه و سایر

 

ماده 36

بودجه انجمن از طریق ذیل تأمین می‌شود:

۱_هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی

۲_وقف ، حبس و قبول نذورات.

۳_وجوه حاصل از فعالیتهای انجام شده در چارچوب موضوع فعالیت، اهداف و روش های اجرای اهداف مندرج در اساسنامه و آیین نامه داخلی.

۴_حق عضویت اعضای فعال.

تبصره - قبول هدیه و هبه منوط به تایید شورای عالی است.

 

ماده 37

«انجمن» مکلف است درآمد و هزینه ها را در دفاتر قانونی ثبت و شرح  بیان آن را همراه با گزارش عملکرد اجرایی حداکثر تا پنج ماه پس از پایان هر سال مالی به مرجع صدور پروانه ارایه نماید. چنانچه مرجع مذکور در طول سال حسب مورد درخواست گزارش مالی یا اجرایی نماید، انجمن موظف به ارایه آن است.

تبصره ۱- دبیرکل مکلف است نسبت به افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های رسمی اقدام نموده و کلیه درآمدهای حاصله سالانه را مطابق اساسنامه صرف اهداف و وظایف نماید و وجوه مازاد بر هزینه ها ی انجمن را در همان حساب نگهداری کند.

تبصره ۲- سال مالی انجمن منطبق با سال شمسی بوده و همواره به پایان فروردین ماه ختم می‌شود، به استثناء سال مالی اول که از بدو تاسیس لغایت اسفندماه همان سال خواهد بود.کلیه مدارک ، پرونده ها و مکاتبات در دفتر مرکزی انجمن نگهداری می شود.

تبصره ۳- مکاتبات رسمی انجمن با امضای دبیرکل صورت می‌پذیرد.

تبصره ۴- مصوبات و صورت جلسات شورای عالی در دفاتر مخصوصی به ترتیب تاریخ ، ثبت شده و به امضای اعضای ذیربط خواهد رسید.

ماده 38

دبیرکل مکلف است هر گونه تغییر یا اصلاح اساسنامه را به مرجع صادرکننده پروانه فعالیت اعلام نماید و در صورت موافقت مرجع صدور پروانه به تصویب مجمع عمومی رسانده و نتیجه آن را برای انجام تشریفات اداری ثبت، به مرجع صدور پروانه اعلام نماید.

 

ماده 39

دبیرکل مکلف است تغییرات نشانی اعم از محل، شماره های تماس و پست الکترونیکی،         وب سایت و دیگر موارد مشابه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید.

 

ماده 40

«انجمن» دارای سربرگ، مهر و یا آرم مخصوص خواهد بود که متن آن با تصویب شورای عالی و برابر مقررات تهیه خواهد شد. دبیرکل مکلف است نمونه سربرگ، مهر و آرم تهیه شده را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت ارسال نماید.

تبصره - شورای عالی ودبیرکل در حفظ و حراست از مهر و آرم مسؤلیت قانونی دارند.

 

ماده 41

انحلال: در صورت «انحلال» انجمن مجمع عمومی فوق العاده حداقل ۳  نفر را بعنوان هیات تصفیه انتخاب و این هیات موظف خواهد بود، پس از رسیدگی به حسابها و تصفیه بدهی ها و وصول مطالبات باقیمانده و تعیین دارایی مسلم اعم از منقول و غیر منقول دارایی  انجمن را به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برساند. هیات مذکور موظف است نتیجه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت ارائه نماید.

تبصره ۱- مجمع عمومی فوق‌العاده موظف است دارایی سازمان را پس از انحلال که با نظارت مرجع صدور پروانه به  سازمانهای مردم ‌نهاد واگذارو یا به مصارف فعالیت های مرتبط با اهداف انجمن برساند.

تبصره ۲ - تصفیه امور مربوط به موسسه بر طبق مفاد اساسنامه و آیین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد موضوع تصویب نامه شماره ۲۷۸۶۲/ت ه مورخ ۸/۵/۸۴ و قوانین موضوعه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره ۳- هیات تصفیه از بین خود یک نفر را بعنوان مدیر تصفیه انتخاب می نماید .

تبصره ۴- مدیر تصفیه موظف است یک نسخه از گزارش تصفیه را به مرجع صدور پروانه و ثبت شرکتها ارائه نماید .

 

ماده 42

چنانچه فعالیتهای مندرج در اهداف این اساسنامه نیازمند کسب مجوز خاص از سایر مراجع قانونی باشد، انجمن موظف است نسبت به کسب مجوز مورد نظر اقدام نماید.

 

ماده 43

به مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است بر اساس مقررات وآئین‌نامه ذیربط تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم ‌نهاد عمل خواهد شد.

 

ماده 44

این اساسنامه مشتمل بر ۳  فصل و 44 ماده و  38  تبصره می باشد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

سیاسی

بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست/ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است/ عده‌ای توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا/ مطالبه گری و انتقاد یک امر سازنده برای انقلاب است/ ناامیدی و ناامیدسازی مردم گناه کبیره است