سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/15 22:22:56
گفتگویی به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار؛

ما پاسداران انقلاب اسلامی میراث دار خون‌ شهدا هستیم

اگر زیبایی های جبهه اسلام را به گوش جوانان و نوجوانان برسانیم جذب موضوعات می شوند‌ و مشتاقانه به سوی عرصه های دینی و انقلابی گام برمیدارند همچنین باید لوازم ضروری جامعه امروز را متناسب با نیاز ها و شرایط در نظر بگيريم.

شناسه خبر: 12361

به گزارش نشاط شهر، روز پاسدار، یادآور عزم غرور آفرین فهمیده های مکتب واندیشه حسین(ع) است. به پاس خدمات شایسته حافظان طریق حقیقت و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، روز سوم شعبان "روز پاسدار" نام گذاری شده است، به این مناسبت‌ گفتگویی با علیرضا غلامی روشن نیا پاسدار سپاه ناحیه شهرستان بهار داشتیم .


علیرضا غلامی روشن نیا در معرفی خود به خبرنگار ما گفت : بنده متولد ۱۳۶۲ هستم، از سال ۸۲ وارد سپاه شدم و بعد از دوران دبیرستان در دانشکده افسری تحصیل کردم ؛طی دوران آموزش، توفیق خدمت در سپاه را از سال ۸۵ تا به کنون به عنوان مسئول فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان بهار را دارم.

وی در پاسخ به این سوال که امروزه اولویت های پاسداران چیست، گفت : اولویت پاسداران همیشه یک چیز بيشتر نیست و آن "حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی" است هرجایی که باشيم این جمله اولویت اصلی می باشد .

پاسدار علیرضا غلامی در پاسخ به سوال اینکه "شما به عنوان پاسدار اولویت کاری خود را چه می بینید؟" عنوان کرد : به عنوان پاسدار اولویت خدمت است و در هرجایی که باشيم وظیفه ما باید خدمت باشد، اینجانب در قسمت فرهنگی هستم، مسئله ای که در راستای فرهنگی می گنجد را باید اولویت قرار دهم.

وی در بیان ویژگی های یک پاسدار برای پاسداری از ارزش های انقلاب اظهار داشت : یک پاسدار باید ویژگی هایی همچون؛ دینداری ، ولایت مداری، ساده زيستي، اخلاص و عمل بی منت، را در خود لحاظ کند و در هر شرایط آماده به خدمت‌ باشد. مردم توقع این ویژگی ها را از پاسداران دارند، شهدا اینگونه بودند، اگر مبناست در این کسوت باشيم باید اینگونه عمل کنیم اگر چنین نباشد، قطعا با پاسداری فاصله داریم .

غلامی روشن نیا همچنین به فرموده مقام معظم رهبری به شهید پاسدار سپهبد حاج قاسم سليماني اشاره کرد و افزود : شهید سليماني برآمده از مکتب امام خمینی(ره) است. مکتبی که در مقابل استکبار بسیار مستحکم است؛ در برابر ظلم از نیازمندان، قشر ضعیف، آحاد مردم، نه تنها مردم کشور ایران بلکه مردم کشور های دیگر نیز دفاع میکند، اگر بخواهیم به خاطرات مبارزات شهید سليماني بپردازیم؛ به اینکه این حس را نسبت به زنان‌ و کودکان مسیحی هم داشته اند مواجع می شویم ، زمانی که حاج قاسم وارد منطقه سوریه می‌شود طوری با آنها برخورد می‌کند که گویی این مردم، مردم ایران هستند؛ شهید حاج قاسم سليماني چنین ویژگی را در خود داشته، و در مقابل دشمن همواره مقاومت کرد، او با تمام مردم مهربان بود و ویژگی ها و شخصیت ایشان برای همگان الگو است.

غلامی ، پاسدار ناحیه شهرستان بهار در پاسخ به سوال اینکه "ارتباط شما با مردم و کار های مردمی چگونه است؟" اذعان داشت : جنس کار ما طوری هست که نمی تواند خارج از ارتباط مردمی پیش رود؛ کار بسیج به آحاد مردم گره خورده است ، از جمله : دانش آموزان، فرهنگیان، بانوان و سایر اقشار . چه بسا مباحث فرهنگی ، سازندگی و خدمت رسانی به جامعه ، و تمامی برنامه هایی که در دستور کار بسیج می باشد به عموم مردم گره خورده است.

وی در پاسخ به سوال اینکه " چگونه باید جوانان را علاقمند به مکتب انقلاب و پاسداری کرد؟" گفت: علاقه مند کردن جوانان در جامعه ای که زندگی می کنیم تقابل بين حق و باطل است، که این موضوع از ابتدای تاریخ بشریت بوده‌، و همیشه جبهه حق با جبهه باطل در تقابل بوده است. در شرایط فعلی جامعه، دشمن ۲۴ ساعته در ذهن جوانان و نوجوانان، و حتی ذهن اقشار مختلف جامعه بمب‌ بارانی می کند، آنها می‌خواهند به اعتقادات‌، دین، باور و امید مردم حمله کنند؛ باتوجه به فرموده حضرت آقا در بحث جهاد تبیین، هم اکنون تکالیفی در دوش ما است، اگر در عرصه هایی که دشمن در حال حمله است ما این گره های ذهنی را باز نکنیم و روشن گری صورت نگیرد بسياري از اقشار، از دین و اعتقادات فاصله می‌گیرند.

علیرضا غلامی در پایان با توجه به اینکه، چگونه می‌توانیم در این زمینه نقش آفرین باشيم، تصریح کرد : باید برنامه و کارهای خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در برابر نیاز های جوانان پاسخگو باشيم و جاذبه برنامه های ما باید طبیعتاً افزایش یابد و متناسب با نیاز هایی که در جامعه وجود دارد برنامه ریزی شود.

فاطمه بدرلو

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی