سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/16 14:47:46
به مناسبت گرامیداشت روز جانباز؛

۱۴۷۰ تن از بهاری ها، جانباز بالای ۲۵ درصد هستند

روز۱۶ اسفند باتصویب شورای فرهنگ عمومی کشور روزِ ولادت حضرت ابوالفضل العباس روز جانباز نام گرفته است به این مناسبت گفتگویی با حسین احمدی مسئول امور فرهنگی و آموزشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتیم.

شناسه خبر: 12363

به گزارش نشاط شهر، حسین احمدی مسئول امور فرهنگی و آموزشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تاکنون ۱۴۷۰ جانباز دارد که از این تعداد ۴۷۰ جانباز بالای ۲۵درصد هستند و حدود ۱۰۰۰ جانباز نیز زیر ۲۵ درصد هستند.


حسین احمدی اظهار داشت: براساس باور های دینی حضرت ابوالفضل العباس بزرگ ترین جانباز شناخته شده ی تاریخ بشریت و بزرگ ترین الگو و اسوه برای عموم مردم است .

مسئول امور فرهنگی و آموزشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر عزیزمان بارها اشاره های متعددی به مقام جانبازان وایثارگران کردند وفرمودند که این درخشانی ها از میدان جنگ و از جنگ تحمیلی به جامانده و آن را مانند ثروتی عظیم برای خود نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: جانبازان شهیدای زنده ای هستند که رفتارشان وکردارشان نشان دهنده بزرگواری آنان است.

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم شهرستان بهار، افزود: شهید سید میلاد مصطفوی و شهید ترابی کمال پیش از آنکه به درجه شهادت نائل شوند یک جانباز بودند.

وی درباره وصیت نامه های این دو شهید بیان کرد: بنده توصیه میکنم جوانان وصيت نامه این دوشهید بزرگوار را مطالعه کنند و شهدا را سرلوحه خود قرار دهند .

وی در پایان افزود: زمانی که با اقشار مختلف در مورد شهدا و جانبازان صحبت می‌کردم متوجه شدم که مردم در زمینه های زیادی از شهدا الگو گرفته اند.

نساء زنگنه

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی