سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

این روزها مطالبه گری، حساسيت و پيگيري حقوق اجتماعي به واسطه یکی از روش های نوین همانند رسانه در جهت رسیدن به منافع و توسعه انجام می شود.

شناسه خبر: 12594

 

این روزها مطالبه گری، حساسيت و پيگيري حقوق اجتماعي به واسطه یکی از روش های نوین همانند رسانه در جهت رسیدن به منافع و  توسعه انجام می شود.

 

همانطور که می دانیم مطالبه گري ويژگي و نياز جامعه است و موجب توسعه، آباداني و ريشه كني مشکلات فراوانی در جامعه مي شود.

 

بر اساس قانون اساسی و ساير قوانين مدنی، مردم حق دارند سوال كنند و مطالبه گر باشند و همچنین ناظر بر رفتار، گفتار و عملكرد مسئولان جامعه خود باشند و انتقاد كنند؛ مقام معظم رهبري در همين رابطه ميفرمايند: از نظر من هيچ كس مصونيت آهنين ندارد و همه در مقابل قانون و مسئوليت های خودشان پاسخگو هستند و بايد جواب دهند.

 

بررسی مشکلات شهر و روستاهای اطراف، درخواست از مسئولین و ارگان های مربوطه به جهت پاسخگویی به مشکلات و موضوعات مطروحه و پیگیری تا حصول نتیجه یکی از مهمترین برنامه های رسانه مستقل و مردمی آوای لالجین به شمار می آید.

 

رسانه آوای لالجین تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا احساس وظیفه در پرسش، پرسشگری و مطالبه گری در مردم را زنده نگهدارد و حتی به وجود آورد؛ قطعا جامعه بدون مطالبه، جامعه اي مرده و بي هدف خواهد بود و مطالبه گری حقي است كه بايد تمام شهروندان هرجامعه از آن برخوردار باشند؛ اين حق كه بصورت پرسشگري شهروندان به دست مي آيد، مصداقي از امر به معروف و نهي از منكر است.

 

شایان ذکر است براي داشتن جامعه اي پويا بايد روحيه مطالبه گري در بين افراد جامعه را افزايش داد و از آن سو مسئولان در نهادهاي مختلف اجتماع هم، خود را پاسخگو دانسته و پست و مقامي كه به عنوان امانت به آنها سپرده شده را فرصتي براي خدمت بيشتر به مردم بدانند.

 

رسانه ها نقش اصلي را در اطلاع رساني ايفا مي كنند كه لازم است براي مطالبه گري عمومي، مردم را آموزش دهند و ضمن ايفاي نقش فرهنگ سازي و آموزش شهروندي، بايد زبان گوياي شهروندان مطالبه گر باشند.

 

صداي مطالبه گران بايد شنيده شود و بهترين گزينه در اين ميان رسانه ها هستند؛ مسئولان هم موظفند توجه بيشتري به رسانه ها و پيشنهادهاي آنان به عنوان مطالبه گران خواست مردم داشته باشند.

 

در بهار ۹۹ رسانه آوای لالجین با محوریت مطالبه گری در جهت پیشبرد اهداف بخش و شهر لالجین تأسیس و شروع به کار کرد؛ ما در رسانه آوای لالجین که در بین اذهان عمومی رسانه مستقل و مردمی شناخته می‌شود، از اولین روزهای تأسیس با بهره گیری از حمایت های مردمی توانستیم به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین فعالیت و تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم گره ای از مشکلات منطقه را باز کنیم.

 

البته ناگفته نماند در رابطه با موضوع مطالبه گری، اگر مردم از این رسانه حمایتی نداشتند قطع به یقین اتفاقات خوبی رقم نمیخورد.

 

رسانه آوای لالجین در مدت ۲سال در ۲ نظرسنجی نمره بالای قبولی را از مخاطبان خود دریافت کرد که این باعث افتخار و مهم تر از آن سخت تر شدن وظیفه رسالت اطلاع رسانی و مطالبه گری ما شد.

 

از مهمترین ویژگی رسانه آوای لالجین حفظ مستقل بودن و همچنین مردمی بودن است که امیدواریم بتوانیم این راه را به نحو احسن ادامه و انجام دهیم.

 

از جمله مهمترین مواردی که در جهت حل مشکلات توسط این رسانه انجام گرفته میتوان به موضوعاتی از جمله پیگیری مطالبات و پیام های مردمی اشاره کرد که طبق آمار موجود ۹۰ درصد از مطالبات مردمی پیگیری و به نتیجه رسیده است و مهمترین هدف رسانه آوای لالجین بررسی مشکلات بخش و بررسی و پیگیری برای ارائه راهکار به وسیله کارشناسان و متخصصان در حوزه های مختلف می‌باشد.

 

درخاتمه بر خود لازم می دانم از افرادی که شعله مطالبه گری را در راه و بیراهه های تاریک، روشن نگهداشته اند تا عدالت به جایگاه واقعی خود برسد تشکر کنم.

 

عادل سرمدی

فعال رسانه

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی