سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/21 13:54:54
عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار در چهار ماه نخست سالجاری

آموزش دوره های مختلف به ۵۵۰ نفر در شهر و روستاهای بهار

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ در راستای رشد و توسعه اشتغال، اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی نموده است چرا که بدون تردید مهمترین سرمایه هر سازمان و جامعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص آن است؛ در حقیقت به گفته کارشناسان شاید مهمترین عامل بیکاری جوانان نداشتن یک تخصص یا مهارت می‌باشد.

شناسه خبر: 12800

 

به گزارش نشاط بهار، ‌مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ در راستای رشد و توسعه اشتغال، اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی نموده است چرا که بدون تردید مهمترین سرمایه هر سازمان و جامعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص آن است؛ در حقیقت به گفته کارشناسان شاید مهمترین عامل بیکاری جوانان نداشتن یک تخصص یا مهارت می‌باشد.

 

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان آموزش فنی بعنوان عنصر مکمل نظام آموزشی در نظر گرفته می‌شود که در کشور ایران هم اهمیت مهارت آموزی به خوبی احساس شده است.

 

شایان ذکر است در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط بیش از ۹۶ درصد صنایع کل کشور و حدود ۵۰ درصد از اشتغال کشور را در برگرفته و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در صنایع مذکور به نحوی حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

 

ب مناسبت ۲۱ مرداد منتسب ب روز حمایت از صنایع کوچک و همچنین ۶ مرداد روز کارآفرینی و فنی و حرفه ای با فرهاد اکبری رئیس فنی حرفه ای شهرستان بهار هم کلام شدیم.

 

فرهاد اکبری رئیس فنی حرفه ای شهرستان بهار در ابتدا گروه های هدف دوره های مذکور را اینگونه بیان کرد: گروه های هدف این دوره های آموزشی طبقات مختلف اجتماعی و تحصیلی که شامل کارجویان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، کارگران ساختمانی، اعضای اصناف و اتحادیه ها، کارگران صنایع مختلف، سربازان وظیفه، زندانیان و معتادین بهبود یافته می باشند. 

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار به بیش از ۲۹۰ نفر در رشته های مختلف از جمله مکانیک خودرو، برق صنعتی، تعمیر موبایل، تأسیسات حرارتی و برودتی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، فرش و گلیم، هنرهای تجسمی و صنایع دستی چرم خدمات آموزشی ارائه شده است.  

 

فرهاد اکبری ادامه داد: حائز اهمیت است که از این تعداد ۱۲۰ نفر دانش آموز پسر در قالب طرح کارورزی تحت آموزش های مهارتی قرار گرفته است.

 

رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان بهار اظهار کرد: همچنین حدود ۵۵۰ نفر از شهروندان این شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی توسط تیم های سیّار شهری، روستایی و پادگان دوره های مختلف آموزشی را طی نموده اند. 

 

 وی تصریح کرد: علاوه بر ارائه آموزش های مهارتی توسط بخش دولتی، اماکن و فضاهای مازاد این مرکز با رعایت ملاحظات قانونی در اختیار کار آفرینان شهرستان قرار گرفته تا ضمن ایجاد اشتغال، آموزش جوانان جویای کار را عهده دار شوند. 

 

اکبری در ادامه کارگاه های شکل گرفته را بدین گونه برشمرد: 

 

۱- کارگاه بازار محور صنایع پوشاک با اشتغال ۲۵ نفر

۲- کارگاه بازار محور ساخت طلا و جواهر با اشتغال ۵ نفر  

۳- کارگاه بازار محور سفال زیر لعابی با اشتغال ۵ نفر 

۴- کارگاه بازار محور آبکاری روي سفال و شیشه با اشتغال ۵ نفر برگزار شد.

 

فرهاد اکبری رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهار در خاتمه بیان کرد: با راه اندازی کارگاه بین کارگاهی اتاق اصناف شهرستان بهار که در هفته مهارت مورد بهره برداری قرار گرفت، مشکلات آموزشی شاغلین در اصناف مختلف حل شده و شاهد تسهیل در دریافت گواهی مهارت توسط این افراد باشیم.

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی