سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سرپرست آموزش و پرورش بهار: طرح مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است و روحانیون در کنار معلمان پرورشی به پیشرفت تربیتی دانش آموزان کمک می‌کنند.

شناسه خبر: 12873

خانم طالبی:

 

 

اولین نشست خبری  برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار نشاط شهر، در اولین نشست خبری اصحاب رسانه با سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بهار، حسین فیض الهی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان و دانش اموزان گفت: زنگ آغاز سالتحصیلی در مدارس شهرستان بهار به صدا درآمد و مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند. 

 

حسین فیض الهی اضافه کرد: تعلیم و تربیت دو بُعد پیشرفت کشور هستند که به معنای آن و تربیت اسلامی باید توجه زیادی کنیم.

 

وی افزود: با اجرای پروژه مهر، حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شد و حل مشکلات تحصیل آنان را فراهم کردیم.

 

وی افزود: با تلاش و کوشش بسیار و با کمک ماده ۲۸ معلم هایی را روی کار بیاوریم و هیج مدرسه ی بدون معلمی نداریم.

 

فیض الهی گفت: مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان همواره مورد توجه است و در راستای انجام فعالیت های پرورشی طرح های مختلفی را اجرا خواهیم کرد که از جمله این برنامه ها ورود مدرسان اَمین به ۲۲ آموزشگاه شهرستان برای «اجرای طرح امین» است.

 

وی ادامه داد: طرح مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است و روحانیون در کنار معلمان پرورشی به پیشرفت تربیتی دانش آموزان کمک می‌کنند. 

 

فیض الهی افزود: از ۱۰ لغایت ۱۸ مهر جشن قرآن برای سنین اول ابتدایی تا سوم ابتدایی  برگزار می شود و اقامه نماز جماعت در اکثریت مدارس توسط روحانیون، مدرسان امین و معاونین پرورشی اقامه می شود.

 

وی گفت: امام مهدی، رسول آباد و حسن قشلاق پروژه ورزشی طرح سلیمانی در حال احداث است.

 

فیض الهی افزود: با توجه به بهداشت مدارس که ۲سال با کرونا درگیر بودیم باز باید دانش آموزان نکات بهداشتی و دستورالعمل ها که شامل شست و شوی دستها و ضد عفونی و ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و سرویس های بهداشتی باید تمیز و مرتب باشد.

 

وی با بیان اینکه تحصیلات دانش آموزان با درگیری کرونا و برگزاری به صورت مجازی، مشکلات زیادی را داشت؛ گفت: پیگیر آموزش های مکمل  و آزمون های متعدد در سطح آموزشگاه برای دانش آموزان هستیم که جبران مسائل آموزشی آنان شود.

 

وی ادامه داد: تلاش در ایجاد توازن رشته ای در مدارس است زیرا برخی رشته ها در سالیان گذشته، متقاضی کمتری داشت.

 

 وی افزود: آموزش مهارت ها جز اهداف سند تحول بنیادین است تا یادگیری و آماده سازی جهت ورود به بازار کار را داشته باشند.

 

فیض الهی افزود: در بحث مدرسه سازی خیرین برای احداث مدارس در شهر بهار و صالح آباد تلاش بسیاری داشتند و آموزشگاه فاطمیه سیمین و ۳ کلاسه میهمله و ۱۲ کلاسه مسکن مهر و ۹ کلاسه متوسطه و ۱۸ کلاسه محبی نیازمند تخریب و بازسازی هستند

 

وی اعلام کرد: پیگیری جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی دیگر از اهداف است که از ۳۸۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل، ۳۳نفر فعلا جذب نشدند که شهرستان بهار در جذب کودکان بازمانده از تحصیل رتبه اول را کسب نموده است.

 

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، احترام متقابل دانش آموز آن و معلم ها می باشد که با توجه به قوانین مدرسه دانش آموزان باید به معلم ها احترام بگذارند که این موضوع در مورد معلم ها نسبت به دانش آموزان صدق می‌کند.

 

وی در پایان گفت: دولت تکمیل پروژه های نیمه کاره را در دستور کار دارد و باز هم از خیرین تقاضا داریم که در این امر مهم پیش قدم باشند.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی