سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/29 19:41:22
حاشیه نگاری بر مراسم افتتاحیه آسفالت ریزی حسام آباد:

فرار رو به جلوی مسئولی که خود را به مردم پاسخگو نمی داند

در طی هفته گذشته مراسم افتتاحیه آسفالت ریزی معابر روستای حسام آباد با حضور فرماندار، بخشدار و تعدادی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

شناسه خبر: 13016

 

به گزارش نشاط شهر، این مراسم با برپایی میز خدمت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر همراه شد و مسئولین در حضور فرماندار شهرستان به بیان توضیحاتی در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی دهیاری و اهالی پرداختند.

یکی از مشکلات مهم مردم روستا که چندین سال است مردم روستا را آزرده کرده، پل روگذر قطار است. به این جهت مدیر کل شرکت زیرساخت نیز از سوی بخشداری به این میز خدمت دعوت شده بود که با حضور در این روستا در مورد اقدامات انجام شده در تسهیل عبور و مرور مردم پاسخگو شود، اما نه تنها مدیرکل شرکت زیر ساخت در میز خدمت حاضر نشد، بلکه هیچ یک از مسئولین ذیربط را نیز ارسال نکرده و به جای آن یکی از مسئولین شرکت آستان قدس، پیمانکار اجرای راه آهن را به جای خود به جمع مردم فرستاد.

در حاشیه این مراسم مردم روستا نیز که دل پری از مشکل پل روگذر قطار داشتند در یک بنر اطلاع رسانی که در محل برگزاری میز خدمت نصب شده بود، به طور ویژه خواستار حل مشکل پل روگذر قطار شدند.

دهیار روستا تمامی مشکلات روستا را لیست کرده و در اختیار مسئولین گذاشت و به قرائت آن پرداخت تا هر یک از مسئولین به بیان توضیحاتی در آن بپردازند، پس از آن بخشدار و فرماندار نیز به بیان توضیحات اجمالی در موضوعات مربوطه پرداختند.

در اواسط جلسه فرماندار شهرستان به دلیل همزمانی یک جلسه دیگر زودتر از موعد جلسه را ترک کرد و تریبون را به دیگر مسئولین سپرد تا به صورت مفصل به سوال مردم پاسخ گویند، در همین حین دو نفر از مسئولین شرکت پیمانکار آستان قدس به نشانه اعتراض به بنر نصب شده در خصوص پل راه آهن اقدام به ترک مسجد کردند که با اعتراض مردم روبرو شد.

تعدادی از اهالی درب مسجد را بسته و دور افراد مذکور تجمع کرده و اجازه خروج مسئولین شرکت راه آهن را نمی دادند و مجری برنامه با بلندگو از وی میخواست که پشت تریبون قرار گرفته و صحبت خود را بیان کند، اما یکی از این افراد از طلبکاری شرکت آستان قدس از شرکت زیرساخت سخن گفته و تاکید داشت پول ما را بدهید تا پل اجرا شود.

 

در نهایت تلاش مردم و بخشدار لالجین و اعضای شورا برای آرام کردن اوضاع و پاسخگو کردن آنها به مردم در پشت تریبون و در فضایی آرام، بی نتیجه ماند و آنها مسجد را ترک کرد.

 

شایان ذکر است که راه عبوری مردم حسام آباد با شهر لالجین بالای ۱۵ سال است که به واسطه عبور راه آن از کنار این روستا مسدود شده و شرکت آستان قدس رضوی پیمانکار اجرای این طرح است، اما شرکت زیرساخت زیرمجموعه راه و شهرسازی متولی آن بوده و عهده دار تامین بودجه و  نظارت بر اجرای کار است.

گفتنی است که در سفر نماینده مردم بهار و کبودراهنگ به حسام آباد نیز این موضوع از سوی توسلی در حضور مردم پیگیری شد و توسلی در گفتگوی تلفنی از زمانیان مدیر کل شرکت زیرساخت پاسخگویی نسبت به تعلل در اجرای پل را خواستار شد و تاکید کرد اگر موضوع جذب بودجه است این را به من انتقال دهید تا من از مراجع بالاتر پیگیر آن باشم و مقرر شد یک هفته پس از صحبت تلفنی توسلی با وی، مدیر کل شرکت زیرساخت با اطلاع فرمانداری شخصا به صورت حضوری از پل بازدید  کرده و مشکلات آن را برطرف نمایند، اما هیچ گاه این امر صورت نگرفته یا به اطلاع دهیار، شورا و مردم نرسید.

مدتی بعد پس از رخداد سقوط یک خودرو از روی پل بار دیگر حساسیت ها در مورد آن بالا گرفت، در جلساتی با حضور زمانیان در فرمانداری مقرر شد تا زمانی که پل روگذر آماده شود، چراغ هشدار و تابلو در مسیر تعبیه شده و راه عبوری مردم از کنار پل مناسب سازی شده و آسفالت سرد در طول مسیر ۴۰۰ متری ریخته شود تا عبور و مرور مردم تسهیل شود، اما مهمترین خواسته که تسهیل در عبور و مرور بود انجام نشد و پیگیری ها بی نتیجه ماند.

در آخرین اقدام نیز مدیر کل شرکت زیرساخت در روستا حاضر نشده و پیمانکار طلبکار را برای پاسخگویی به مردم گسیل کرد.

خط آهن عبوری از حسام آباد یک پروژه ملی است و دارای بودجه مصوب و تخصیص داده شده است که بین استان‌هایی که خط آهن از آن عبور می کند تقسیم شده و میزان تخصیص آن به هر استان نیازمند پیگیری مدیران استانی است، لذا پاسخ مسئولان در این باره که بودجه همدان را به سنندج داده اند کم کاری مسئول ذیربط آن را نشان می دهد و مردم ما نباید چوب کم کاری برخی مسئولین را بخورند.

 

گفتنی است که  مدیر کل شرکت زیر ساخت یکی از مدیران به جا مانده از دولت اصلاحات در مسند است که به نظر می رسد هیچ انگیزه و اراده ای برای پیگیری بودجه تخصیص یافته‌ این پل نداشته و به هیچ عنوان پاسخگوی مردم نیست.

 

امیدواریم در چنین شرایطی استاندار و دیگر مسئولین ذیربط نسبت به عدم پاسخگویی مسئولین به مردم اقدامی عاجل نمایند و بیش از این باعث ایجاد بدبینی مردم مظلوم یک روستا نسبت به خدمات نظام نشوند.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی