سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/21 16:53:14
در راستای انجام نظارتهای بهداشتی شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور صورت گرفت:

ضبط و معدوم سازی بالغ بر یک هزار قطعه مرغ کشتاری در شهرستان بهار

رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از ضبط و معدوم سازی بالغ بر یک هزار قطعه مرغ کشتاری در کشتارگاه صنعتی طیور خبر داد.

شناسه خبر: 13054

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بهار، رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از ضبط و معدوم سازی بالغ بر یک هزار قطعه مرغ کشتاری در کشتارگاه صنعتی طیور خبر داد.

 

دکتر صادقی اظهار داشت که بر اساس دستورالعمل های موجود، کارشناسان این اداره به صورت منظم بر روند انجام کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور نظارت داشته و در شب گذشته، بالغ بر هزار قطعه طیور کشتاری به دلیل ابتلا به بیماریهای عفونی، ضبط و معدوم سازی گردیده و پس از انتقال به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

 

وی افزود که از دلایل عمده ضبط و معدوم سازی طیور کشتاری در کشتارگاه می توان به آسیت، سپتی سمی و کاشکسی اشاره کرد که طیور مبتلا به این عوارض، قابلیت استفاده انسانی را نداشته و می بایستی از چرخه مصرف خارج گردند.

 

ایشان ادامه داد که نظارت بهداشتی بر روند کشتار و استحصال مرغ و آلایش کشتاری در کشتارگاه از طریق مسئول فنی و بهداشتی واحد، ناظرین بهداشتی و کارشناسان این اداره به صورت مستمر در حال انجام بوده و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی، وفق مقررات اقدام قانونی لازم به انجام می رسد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار در پایان اظهار داشت که شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده عرضه غیر بهداشتی انواع محصولات مواد خام دامی در واحدهای عرضه کننده سطح شهرستان، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کرده تا کارشناسان این اداره در ارسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و تعیین تکلیف موارد غیر بهداشتی اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی