سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، تفاهنامه احداث ۳ مسیر آزادراهی جدید را امضا کرده که بر اساس آن در همدان، تبریز و شهر جدید پردیس آزادراه‌های جدید احداث خواهد شد.

شناسه خبر: 13899

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از همشهری آنلاین، برای تسریع در تکمیل محورهای مواصلاتی کشور، تفاهنامه احداث ۳ مسیر آزادراهی جدید میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکاران غیردولتی به امضا رسیده که شامل تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال ۳ پروژه زیرساختی در حوزه راه است.

 

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، احداث آزادراه کنارگذر شمالی همدان، آزادراه پردیس- هراز و آزادراه ارومیه-تبریز، موضوع تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بخش خصوصی بوده است.

 

آزادراه پردیس-هراز

موضوع تفاهم نامه اول، احداث آزادراه پردیس-هراز به طول ۱۲ کیلومتر است که تامین ۷۰ درصد منابع مالی مورد نیاز ساخت کل آزادراه از سوی سرمایه گذار تامین می شود. این مشارکت در تامین منابع مالی مطالعات، طراحی، مهندسی، کنترل های کیفی، تملک اراضی و احداث کامل آزادراه نیز اعمال می شود.

 

آزادراه کنارگذر شمالی همدان

دومین تفاهم نامه، مربوط به احداث آزادراه کنارگذر شمالی همدان است که با مشارکت ۵۰ درصدی سرمایه گذار و ۵۰ درصدی دولت احداث می شود و این مشارکت شامل هزینه های احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال و تاسیسات جانبی ساخت پروژه است.

 

آزادراه تبریز-ارومیه

درنهایت، سومین تفاهم‌نامه به احداث قطعات ۳ تا ۶ آزادراه ارومیه-تبریز اختصاص دارد که با مشارکت ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی دولت اجرا خواهد شد و موضوع مشارکت، شامل هزینه‌های مطالعات، تملک اراضی و احداث آزادراه تا مرحله بهره‌برداری است. تکمیل این آزادراه جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به آذربایجان غربی است.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی