سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/10/3 12:47:31

فردا شب همدان برفی می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: تا روز دوشنبه می‌توانیم انتظار بارش‌هایی را در سطح خفیف داشته باشیم ضمن اینکه فرداشب می‌تواند شرایط مقداری بهتر و بارش برف در محیط شهری قابل رؤیت باشد.

شناسه خبر: 13918

 

به گزارش نشاط شهر، روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون وضعیت جوی استان اظهار کرد: روز گذشته بارش‌هایی را در سطح تویسرکان، اسدآباد و بخشی از همدان داشتیم به طوریکه بیشترین میزان بارش در شهرستانه تویسرکان با ۴ میلی‌متر و در سایر نقاط کمتر گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه این سامانه آنقدر قوی نبود و در محیط‌های شهری عمدتاً به شکل باران بود، افزود: بیشتر در نقاط شمال غرب استان همچون شیرین‌سو، در گردنه‌ها و ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خفیف بود و به صورتی نبود که زمین سفیدپوش شود؛ به عنوان مثال روی کوه الوند تنها کمی سفیدی برف را مشاهده می‌کنیم. 

 

زاهدی تصریح کرد: این شرایط امروز، فردا و پس‌فردا کم و بیش پابرجاست و عمدتاً می‌توانیم انتظار بارش‌هایی را در سطح خفیف داشته باشیم ضمن اینکه به ویژه فرداشب می‌تواند شرایط مقداری بهتر و بارش برف در محیط شهری قابل رؤیت باشد و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها هم بارش برف را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در نیمه اول هفته جاری به صفر درجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: نیمه دوم هفته با خروج سامانه خفیف بارشی از آسمان استان، هوا صاف و آفتابی خواهد بود و دما بین دو تا چهار درجه سلسیوس زیرصفر می‌رود.

 

زاهدی درباره پیش‌بینی وقوع ال‌نینو و متأثر نشدن همدان از این پدیده بیان کرد: براساس شاخص‌های دورپیوندی، ال‌نینو یکی از عوامل در صدور پیش‌بینی فصلی است و به تنهایی برای پیش‌بینی فصلی کفایت نمی‌کند و صرفاً می‌تواند تغییراتی در پیش‌بینی ایجاد کند، هر چند با بررسی میزان بارش‌ها درمی‌یابیم، میزان بارندگی‌های فصل پاییز نسبت به یکی، دو سال گذشته خوب بوده است به طوریکه پارسال ۲۰ میلی‌متر و امسال افزون بر ۶۰ میلی‌متر بارش داشتیم.

 

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها نسبت به بلندمدت کم بوده اما نسبت به دو سال اخیر بد نبوده است، اظهار کرد: اساساً پیش‌بینی فصلی درصد وقوعش مثل پیش‌بینی میان‌مدت نیست، نه تنها در استان و کشور بلکه در کل دنیا این‌گونه بوده و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد به وقوع می‌پیوندد اما عمدتاً براساس آخرین خروجی‌ها نظر بر این است که اگر زمستان امسال مثل پارسال باشد، این یعنی باید خیلی خوشحال باشیم.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان درباره میزان بارش‌ها در ۹ ماهه امسال اعلام کرد: تا پایان پاییز حدود ۶۰ میلی‌متر بارش داشتیم که در بلندمدت حدود ۱۰۰ میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت کاهش حدوداً ۴۰ میلی‌متری و نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ میلی‌متری داشتیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.